Web Analytics Made Easy - Statcounter

معرفی روش‌های پایدارتر و دوستدار محیط زیست در زمینه حمل و نقل هوایی و دریایی دیگر یک جریان تجملی نبوده بلکه امری ضروری محسوب می‌شود. مقررات بین المللی در هر دو بخش قرار است که سخت گیرانه‌تر شوند تا حرکت به سمت هدف کربن صفر در مسیر درست خود ادامه یابد.

به گزارش عصر ایران، اما این به معنای نادیده گرفتن راحتی سرنشینان نیست و هواپیمای جدید ایرباس‌ای ۳۳۰ نئو (Airbus A۳۳۰neo) شرکت هواپیمایی کندر (Condor) آلمان آن را ثابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرباس‌ای ۳۳۰ نئو؛ گزینه‌ای سبزتر و لوکس

ناوگانی از هواپیما‌های پهن پیکر ایرباس‌ای ۳۳۰ نئو جان تازه‌ای که شرکت هواپیمایی کندر به آن نیاز دارد را در کالبدش می‌دمد. هواپیما‌های مسافربری نسل قدیمی شرکت با نمونه‌های جدید جایگزین خواهند شد که ادعا می‌شود میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای مضر آن‌ها به میزان ۲۵ درصد کمتر است.

اما همه چیز به عملکرد دوستدار محیط زیست خلاصه نمی‌شود. هر یک از هواپیما‌های ایرباس‌ای ۳۳۰ نئو شرکت کندر طراحی داخلی جدید را ارائه می‌کند، از این رو، نه تنها گزینه‌ای دوستدار محیط زیست‌تر هستند، بلکه تجربه خوبی از سفر برای مسافران را نیز فراهم می‌کنند.

شرکت کندر لقب "هواپیمای ۲ لیتری" را برای‌ای ۳۳۰ نئو جدید خود انتخاب کرده است، زیرا این هواپیما ۲.۱ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر به ازای هر مسافر می‌سوزاند. به ادعای کندر، این میزان به طور قابل توجهی کمتر از میانگین مصرف سوخت در این صنعت است.

افزون بر این، هواپیمای ایرباس‌ای ۳۳۰ نئو در حال حاضر با اهداف کاهش انتشار دی اکسید کربن در سال ۲۰۲۸ مطابقت دارد و از این نظر در حال حاضر تنها گزینه موجود در جهان است.

آیرودینامیک بهینه شده هواپیما و پیشرانه‌های رولزرویس دو عامل کلیدی در عملکرد فوق العاده هواپیمای ایرباس‌ای ۳۳۰ نئو هستند. بال‌ها و بالچه‌های بلندتر و بهبودیافته جریان بهتر هوا را ممکن کرده و به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کنند.

پیشرانه‌های ترنت ۷۰۰۰ (Trent ۷۰۰۰) بر این قابلیت‌ها افزوده و به گونه‌ای طراحی شده اند تا با سوخت‌های هوایی پایدار نیز سازگار باشند. زمانی که در نهایت هواپیما‌ها با ۱۰۰ درصد سوخت هوایی پایدار پرواز کنند، سطوح انتشار گاز‌های گلخانه‌ای نیز به صفر خواهد رسید.

حتی در حال حاضر نیز شرایط خوب به نظر می‌رسد و نسل جدید هواپیمای پهن پیکر ایرباس‌ای ۳۳۰ نئو ۲۰ درصد دی اکسید کربن کمتر در مسیر‌های پروازی مشابه منتشر خواهد کرد.

در طراحی داخلی هواپیما‌های جدید شرکت کندر نیز فضا و حریم خصوصی بیشتر برای مسافران در نظر گرفته شده که هر سه کلاس بیزینس، پریمیوم اکونومی و اکونومی را شامل می‌شود. کندر یکی از آرام‌ترین و ساکت‌ترین کابین‌های هواپیمای جهان را به مسافران خود وعده می‌دهد.

یک سامانه تهویه بروزرسانی شده برای ۳۱۰ سرنشین هواپیما هوای تازه و پاک را تامین می‌کند. گزینه‌های مرتبط با سرگرمی برای مسافران نیز ارتقا یافته اند. هواپیما‌های پهن پیکر جدید کندر دارای اتصال پر سرعت و بهترین فناوری مولتی‌مدیا هستند.

رنگ آمیزی جدید هواپیما‌های شرکت کندر با طرح راه راه غیرمعمول با الهام از تعطیلات استوایی شامل حوله‌های ساحلی، چتر‌ها و بستنی فروشی‌ها شکل گرفته است.

در حال حاضر، یک فروند ایرباس‌ای ۳۳۰ نئو جدید در اختیار شرکت کندر قرار گرفته و ۱۵ فروند دیگر نیز در آینده به ناوگان شرکت افزوده خواهند شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هواپیما حال حاضر هواپیما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۶۸۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کرج -چالوس مسدود شد

 

به گزارش تابناک، علی زندی فر گفت: به علت ادامه عملیات نصب توری بر روی سنگ، محور کرج چالوس از کیلومتر ۱ تا ۶ (محدوده کندر) از تاریخ ۹ اردیبهشت تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹:۰۰ الی۱۵:۰۰ مسدود می‌شود.
زندی فر بیان کرد: بر همین اساس تردد از ابتدای میدان امیرکبیر تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.


مدیر کل راهداری البرز خاطرنشان کرد: رانندگان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • محور کرج -چالوس مسدود شد
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان