Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:34:08 GMT

زندان؛ در انتظار هنجارشکنان چهارشنبه سوری

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۷۳۱۸۰۲۸

زندان؛ در انتظار هنجارشکنان چهارشنبه سوری

ایسنا/خراسان جنوبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با اشاره به برخورد قاطع با هنجارشکنان امنیت عمومی در چهارشنبه سوری، گفت: پرتاب مواد محترقه یک جرم مشهود بوده و چنانچه فردی مرتکب چنین جرمی شود ۲۴ ساعت بازداشت، پرونده وی به سرعت در دادسرا رسیدگی و به زندان خواهد رفت.

حجت‌الاسلام علی نسایی زهان، امروز دوشنبه ۲۲ اسفند در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ هزار و ۸۵ فقره پرونده در دادسراهای استان رسیدگی شده که ۳۸ هزار و ۹۶۸ فقره آن مربوط به دادسرای بیرجند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تعداد زیادی از احکام اجرا شده است، افزود: سال گذشته ۷۴ هزار پرونده کیفری در دادسراهای خراسان جنوبی رسیدگی شد و امسال رشد خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

دادستان بیرجند با بیان اینکه تمامی احکام قطعی باید اجرا شود، بیان کرد: اگر حکمی صادر و اجرا نشود همه زحمات بی فایده است؛ بنابراین هرچه در پرونده‌های کیفری سرعت عمل داشته باشیم بازدارندگی بیشتری خواهد داشت.

نسایی زهان گفت: علی رغم اینکه خراسان جنوبی در مجاورت مرز افعانستان واقع شده و با وجود حضور مشکوک التابعین در استان، وضعیت خراسان جنوبی از لحاظ امنیت سفید بوده و با تلاش‌های شبانه‌روزی دادسرا و نیروی انتظامی امنیت خوبی بر استان حاکم است.

وی ادامه داد: دادگستری خراسان جنوبی تاکنون ضربه‌های سنگینی به قاچاقیان مواد مخدر زده و از ابتدای امسال بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان وسایل نقلیه توقیف شده که این اقدامات با شتاب بیشتر در سال آینده ادامه دارد.

دادستان بیرجند با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد افراد مجرم در جامعه ناهنجاری یا ناامنی ایجاد کنند، افزود: کارنامه و عملکرد نیروی انتظامی مطلوب بوده که این امر حاصل تعامل و همدلی با دادسراها است؛ از همین رو درخصوص اغتشاشات، برخورد با سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر عملکرد خوبی از فراجا را شاهد هستیم.

با شادی مردم مخالف نیستیم 

نسایی زهان با اشاره به برخورد با هنجارشکنان در چهارشنبه پایان سال، ادامه داد: برای افرادی که در این شب آلودگی صوتی ایجاد کنند مجازاتی در نظر گرفته شده که شامل توقیف وسایل نقلیه است.

وی افزود: به هیچ وجه با شادی مخالف نیستیم بلکه از تفریحات سالم مردم حمایت می‌کنیم، اما برای افرادی که به بهانه چهارشنبه سوری مرتکب جرم و اغتشاش شوند جای ملاحظه نداریم و باید با این افراد برخورد قانونی انجام شود.

نسایی زهان ادامه داد: با افرادی که مواد محترقه پرتاب کنند، مزاحم نوامیس مردم شده یا درصدد آسیب رساندن به اموال دولتی باشند در چارچوب قانون برخورد قاطع صورت می‌گیرد؛ مقرر شده خودروها و وسایل نقلیه این افراد تا ۱۵ فروردین سال آینده توقیف شود.

وی با بیان اینکه هیچ فردی در خیابان یا امکان عمومی اجازه رفتارهای خارج از عرف و مخل امنیت را ندارد، تصریح کرد: محدودیت‌های ترافیکی باید تدبیر شود و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی در زمینه پیشگیری از تخلف و وقوع جرم شرح وظایفی درنظرگرفته شده که باید همکاری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر در مناطق گردشگری اطراف شهر درب چاه‌هایی باز است باید موضوع مدیریت شود تا حوادث تلخ تکرار نشود، افزود: مردم خراسان جنوبی همواره قانونمند بوده‌اند.

نسایی زهان با بیان اینکه سال گذشته ۲ پرونده در ارتباط با چهارشنبه سوری تشکیل شد که امیدواریم امسال حتی این تعداد آمار را نیز نداشته باشیم، اظهار کرد: افرادی که به قصد خرابکاری به خیابان‌ها می‌آیند باید شناسایی شوند؛ بنابراین فهرست مجرمان حرفه‌ای در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد تا با تعامل سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای اطلاعاتی، امنیت مردم حفظ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سپاه پاسداران دادگستري خراسان جنوبي حوادث چهارشنبه سوری امنيت حوادث غیرمترقبه استانی اجتماعی استانی اقتصادی استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها استانی علمی و آموزشی استانی ورزشی استانی سیاسی چهارشنبه سوري استانی اجتماعی استانی اقتصادی استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها چهارشنبه سوری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۳۱۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت