Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:16:21 GMT

شهرآباد، مرکز تولید پسته بردسکن

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۸۵۳۵۹۵۰

شهرآباد، مرکز تولید پسته بردسکن

سید علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد:  شهرآباد با داشتن حدود ۸ هزار هکتار باغات پسته،  قطب پسته شهرستان بردسکن است.

بخشدار شهرآباد با اعلام اینکه دو جاده شهرآباد به عشق‌آباد طبس که  با آسفالت این مسیر، موجب کوتاهی بردسکن طبس از مسیر درونه  است این شهر را از بن‌بست خارج و برای تجارت محصول راهبُردی  منطقه تاثیر زیادی را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به اتصال  شهراباد به جاده ترانزیتی بردسکن بجستان  اشاره نمود و افزود:  با آسفالت  یک مسیر 12 کیلومتری از سه‌راهی کوشه به روستای شفیع‌آباد ضمن اتصال شهرآباد  به این جاده  متصل به محور بردسکن خلیل‌آباد می‌شود که ازاین‌حیث هم برای شهرآباد تأثیرگذار هست.

بخشدار شهرآباد از پیگیری خود برای رسیدگی بیشتر به تنها مرکز درمانی در شهر، شهرآباد اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد، توسعه روزافزون شهراباد را شاهد باشیم.

کفه نمکی بردسکن با ظرفیت جهانی  آینده بهتری را دارد

موسوی  توجه به کفه نمکی بردسکن که یک ظرفیت جهانی  را دارد اشاره کرد و گفت:  کفه نمکی بردسکن در این بخش قرار دارد؛ لذا باتوجه‌به فاصله 40 کیلومتری بردسکن تا  کفه نمکی پیگیر هستیم  مسیر این موقعیت گردشگری از روستای رحمانیه  این بخش تا  کفه نمکی  با همکاری اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  شهرستان و کمک دهیاری‌ها  و شهرداری شهرآباد  برای گردشگران تسهیل  شود و جاده دسترسی برای گردشگران تعریض و تیغ‌زنی گردد.

موسوی وجود امامزادگانی در این بخش و به‌ویژه  امامزاده  بقعه امامزاده سید علی النقی (ع) روستای الله آباد بردسکن و مقبره  تاریخی عبدل‌آباد که این مقبره به شماره ۱۰۹۰۸ و در تاریخ ۲۷/۱۱/۱۳۸۲ به ثبت آثار ملی کشور رسیده است  موقعیت این بخش را ممتاز کرده است.

وی به قلعه  رحمانیه  دیگر بنای تاریخی بخش  شهراباد  اشاره کرد و اظهار داشت: این قلعه در روستای رحمانیه و در ۱۹ کیلومتری جنوب غربی بردسکن قرار گرفته و بنا بر مطالعات انجام شده قدمت آن به قرون ۸ تا ۱۲ ه‍.ق بازمی‌گردد.

 موسوی خبرنگاران  را بازوان قوی و تأثیرگذار برای مسئولان  دانست و افزود:  امید است با تلاش‌های رسانه منجر شود شهرآباد با قدمت زیادی که دارد ودر مسیر جاده ولایت قرار دارد،  به جایگاه اصلی خود برسد.

بهره‌برداری از ده‌ها طرح عمرانی و خدماتی در شهرآباد در هفته دولت

بخشدار شهرآباد با بیان اینکه هفته دولت بهترین فرصت برای بیان خدمات دولت است گفت:  در طول این هفته 5 پروژه خدماتی  آسفالت معابر روستایی  به میزان 7 هزار مترمربع آسفالت در روستای حسن‌آباد و مقدار 8 هزار مترمربع  در روستای رکن‌آباد افتتاح می‌شود.

وی نیز از بهره‌برداری از سه پارک  روستای محمدآباد، خرم‌آباد  و علی آبادک  خبر داد و اظهار داشت: این پروژه‌ها فقط در حوزه دهیاری‌ها است  که  5 میلیارد تومان  هزینه  شامل کمک نماینده مجلس  و اعتبارات دهیاری در برداشته است و لذا دیگر طرح‌های دستگاه‌های اداری و شهرداری شهرآباد هم است که در طول هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: بردسکن شهرآباد کفه نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۸۵۳۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ گروه خبر از تحریریه، امروز به روستای فوشه شهرستان فومن رفتند و گلایه مردم این منطقه را در خصوص جاده نامناسب و پُر از دست انداز این روستا شنیدند.

آسیب به خودرو‌ها، رفت و آمد پر زحمت مردم و مشکل برای انتقال محصولات روستاییان تنها بخشی از مشکلات مطرح شده از سوی مردم روستای فوشه بود.

دیگر خبرها

  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم