Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:11:38 GMT

فارس‌من| فعال شدن۴۴ واحد بوم‌گردی در کلاردشت

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۰۶۶۰۹۹

فارس‌من| فعال شدن۴۴ واحد بوم‌گردی در کلاردشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان « لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کلاردشت» خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ عدم برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح زیرساخت مناسب و تاسیسات لازم جهت رونق گردشگری، جمع‌آوری فاضلاب شهری و روستایی کلاردشت، حفظ کیفیت آب، مدیریت پسماند جهت جلوگیری از نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی، اگر کلاردشت قطب گردشگری معرفی می‌شود تکلیف جهاد کشاورزی چیست؟

در ادامه ذکر شده است؛ عدم حمایت از سرمایه‌گذار جهت سرمایه‌گذاری، عده خاصی که به خاطر منافع شخصی سرمایه‌گذار را خسته یا به نوعی می‌ترسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ندیدن چشم‌انداز و استراتژی‌های راهبردی بلندمدت، استفاده نکردن از افراد متخصص اقتصادی و برنامه‌ریز و گردشگران حرفه‌ای از جمله مسائلی است که نیاز به رسیدگی دارد.

حسین ایزدی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در همین خصوص، اظهار کرد: استاندار مازندران در سفر شهرستانی به شهرستان کلاردشت، این شهرستان را به‌عنوان شهر گردشگری اعلام کردند.

وی با بیان اینکه باید گردشگری در همه ابعاد را در شهرستان کلاردشت در نظر داشته باشیم، افزود: البته در راستای تحقق این مهم تنها سازمان گردشگری به عنوان متولی نیست بلکه باید زیرساخت‌ها در این زمینه باید در نظر گرفته شود.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به رونق بحث بوم‌گردی در شهرستان کلاردشت، بیان کرد: ۴۴ واحد بوم‌گردی در این شهرستان فعال است.

ایزدی به بحث دهکده گردشگری در روستاهای هدف گردشگری اشاره کرد و گفت: باید همه دستگاه‌ها در این زمینه همسو باشند و اداره کل گردشگری به‌عنوان هماهنگ‌کننده نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در شهرستان کلاردشت، یادآور شد: باید همه دستگاه‌ها به عنوان پنجره واحد ورود پیدا کنند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر اینکه باید بحث سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری رونق یابد، بیان کرد: در کارگروه رفع موانع و تسهیل هم ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی را داشتیم که این موضوع هم می‌تواند اثرگذار باشد.

ایزدی یادآور شد: در آمایش سرزمین شهرستان کلاردشت منطقه ویژه گردشگری تعریف شده است ‌که باید به بحث امنیت سرمایه‌گذاری توجه شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران استان مازندران کلاردشت شهرستان کلاردشت صنایع دستی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۰۶۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی فلاح دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴، از دو پلتفرم زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال نگاه بر این است در توسعه زیرساخت ها توسعه پلتفروم ها و افزایش ضریب نفوذ ارکان پلتفرم ها در بخش های مختلف جهش گونه باشد، گفت: ظرفیت های بالقوه ای که در توسعه زیرساخت ها با سیاست های کلان توسعه یافته، دسترسی به پهن باندها را سبب شده است.

وی با اشاره به اینکه با شناسایی و توسعه زنجیره ارزش ها در مازندران به دنبال آن هستیم که فعالان اقتصادی در حلقه های زنجیره ارزش و نقش آنها در اقتصاد دیجیتال پررنگ شود، افزود: در این نمایشگاه از دو پلتفورم در حوزه گردشگری و مرکبات رونمایی شد.

فلاح ادامه داد: پلتفرم «هفت گالری» برای حوزه صنایع دستی و ارکان تامین کننده صنایع دستی و معرفی محصولات رونمایی شده و پلتفرم «ایران تراول» در حوزه طراحی سفر بود که با همکاری اداره کل فناوری تامین مالی شده است.

این مسئول یادآور شد: این پلتفرم ها با تمرکز بر زنجیره ارزش نقش خود را در ضریب نفوذ دیجیتال و افزایش دسترسی ها به منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش طراحی، تولید و رونمایی شده است.

کد خبر 6092673

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند