Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن دیباج صبح دوشنبه در جلسه شورای شهرستان در حضور حسن سلیمی فرماندار شهرستان خمینی‌شهر اظهار داشت: بیشتر مصوبات شورای شهرستان توسط دستگاه‌های اجرایی و خدماتی ابتر و بلاتکلیف باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل شورای شهرستان پیگیری و حل مشکلات مردم شهرستان است، افزود: این شورا پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان است و باید توجه داشت اداراتی مانند اوقاف، میراث فرهنگی و برق بیش از آنکه به رفع مشکلات مردم کمک کنند باعث قفل شدن مطالبات مردمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیباج با اشاره به اینکه در همه کشور احیای بافت فرسوده در اولویت است، گفت: ما در شهرستان خمینی شهر باید بسیار پیگیری کنیم تا اجازه احیای بافت فرسوده توسط اداره میراث فرهنگی داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: ۴۵۰ هکتار از بافت فرسوده شهرستان قفل شده و تکلیف مردم معلوم نیست، نه ضابطه‌ای برای این بافت اعلام می‌شود، نه تسهیلاتی برای احیای عناصر تاریخی داده می‌شود و نه اجازه ساخت ساز می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه خمینی شهر رتبه بالایی در تصادفات جرحی دارد، گفت: یکی از دلایل اصلی این تصادفات خاموشی معابر شهرستان است، اگر نور و روشنایی مغازه‌ها و خود خودروهای عبوری نبود بعضی از معابر با جاده بیابانی فرقی نداشت.

دیباج با اشاره به اینکه حل مطالبات و مشکلات از طریق اداره اوقاف یکی از معضلات جدی ماست، گفت: برای تکمیل و آزادسازی خیابان شهیدان موسوی سال‌ها است با اداره اوقاف درگیر هستیم و مانع این مهم شده اند.

کد خبر 5937540

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر خمینی شهر میراث فرهنگی شهرداری بوشهر سنندج کرمان ایلام تبریز اردبیل خطبه های نماز جمعه کرمانشاه همدان آلودگی هوا گلستان کتاب و کتابخوانی انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری شهرستان خمینی شهر شورای شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۰۷۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه

محمد آیینی مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  در برخی از محلات  میزان فرسودگی واحد‌های مسکونی  افزایش یافته است گفت: در برخی از محلات ما شاهد آن هستیم که علاوه بر بافت‌های تاریخی سکونتگاه‌های غیررسمی هم وجود دارند که وجود این بنا‌های ناپایدار زمینه ساز به خطر افتادن  جان هم وطنان شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه برای ایجاد و تسریع در جریان نوسازی بافت‌های فرسوده و ایجاد سقف‌های امن  وزارت راه و شهرسازی دو راهکار اساسی در دستور کار قرار گرفته است افزود: به رغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفته برای نوسازی بافت‌های فرسوده بیش از ۷۰  درصد مردم  و ساکنان این بافت‌ها از  بسته‌های تشویقی مطلع نیستند. بنابراین ارتباط دو طرفه برای اجرایی شدن این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای تسریع در اجرای این طرح‌ها ارتباط دو سویه برقرار کرده ایم و با استفاده از نیرو‌های مردمی و از محل اردو‌های مردمی بیش از ۷۰۰ نفر در گروه‌های جهادی در شهرستان‌ها حضور دارند.

آیینی با بیان اینکه با استفاده از پروانه‌های رایگان و با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و همچنین ارائه بسته‌های تشویقی شهرسازانه این طرح‌ها را شروع کرده ایم  گفت: ۲۴۵ شهر در این قالب بسته‌های بومی خود را طراحی کرده اند تا این طرح‌ها با همکاری جهادی گروه‌های جهادی از امروز  فعالیت‌های خود را شروع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • استان سمنان رتبه سوم اجرای نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است