Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@03:38:17 GMT

باززنده‌سازی آبگرم‌های سنتی رامسر

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۴۸۴۶۶۴

باززنده‌سازی آبگرم‌های سنتی رامسر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران آبگرم هتل رامسر را یکی از پروژه‌های مرمتی جدید شهرستان رامسر برشمرد و گفت: این بنای تاریخی پس از تایید نقشه‌های معماری آن توسط کمیته فنی میراث‌فرهنگی بر اساس معماری گذشته خود در حال باززنده‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران، حسین ایزدی _سه‌شنبه نوزدهم دی_ با بیان اینکه گردشگری سلامت نقش مهمی در جذب توریست دارد، اظهار کرد: گردشگری سلامتی محور اصلی برنامه سفر در رامسر تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان رامسر تنوع محصولات گردشگری است و این موضوع باعث جذب مخاطب و گردشگران به این شهر زیبا می‌شود.

وی یکی از مزایای شهرستان رامسر را وجود چشمه‌های آب معدنی متعدد با خواصی درمانی دانست و بیان کرد: رامسر در کنار ساحل زیبا و ییلاقات خوش و آب و هوا و مناظر طبیعی از معدود شهرستان‌های استان است که دارای آب‌گرم معدنی است که خواص درمانی بیشماری دارد و اگرچه بخش زیادی از گردشگران به این شهر سفر کرده و و از این ظرفیت استفاده می‌کنند اما هنوز به مقصدی برای گردشگری رامسر بدل نشده است.

ایزدی با بیان اینکه باید برای توسعه این بخش از تمام توان مدیریتی استفاده کنیم و رامسر را به شهر ویژه آب‌درمانی تبدیل کنیم؛ گفت: در حال حاضر بیش از ۶ آبگرم در شهرستان در حال خدمات‌رسانی هستند و دو واحد آبگرم جدید نیز در حال مرمت و بازسازی قرار گرفته که به زودی به چرخه خدماتی شهرستان اضافه خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران آبگرم هتل رامسر را یکی از پروژه‌های مرمتی جدید شهرستان رامسر برشمرد و افزود: این بنای تاریخی پس از تأیید نقشه‌های معماری آن توسط کمیته فنی میراث‌فرهنگی بر اساس معماری گذشته خود در حال باززنده‌سازی است.

ایزدی یادآور شد: گردشگران برای استفاده از خدمات درمانی آبگرم‌های معدنی چند روزی در شهرمان اقامت می‌کنند و این همان موضوع مهم یعنی ماندگاری بیشتر در گردشگری است که رامسر به آن نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: همکارانم در اداره میراث‌فرهنگی رامسر آمادگی دارد با ارائه بسته‌های ویژه گردشگری سلامت و آب‌درمانی در خدمت سرمایه‌گذاران باشد و متقاضیان می‌توانند برای مشاوره به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان رامسر مراجعه کنند.

کد خبر 718824

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران رامسر شهر رامسر شهرداری رامسر شورای شهر رامسر کنوانسیون رامسر شهردار رامسر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنایع دستی مازندران شهرستان رامسر میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۴۸۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان، اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با موضوع تاب‌آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.

حسن‌پور، افزود: پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را دراین‌خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

کد خبر 6093859

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر