Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@04:43:19 GMT

شهیدی که در روز ورود امام(ره) حماسه آفرید

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۶۵۲۸۹۶

شهیدی که در روز ورود امام(ره) حماسه آفرید

امروز یعنی دوازدهم بهمن ماه باید گفت سلام بر فجر و سلام بر فجر آفرینان میدان عشق، سلام بر آن‌هایی که پر پرواز خود را گشودند و لطافت نسیم روی امام (ره) بر روح آن‌ها دمید و با عشق از دروازه تن عبور کردند، به خورشید رسیده و طلوعی دوباره کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نهال انقلاب که ۴۵ سال قبل با دستان امام خمینی (ره) به زمین و با خون شهدا به ثمر نشسته، امروز برای خود درخت تنومندی شده و روز به روز بیش از قبل به بار می‌نشیند و امروز یعنی دوازدهم بهمن ماه باید گفت سلام بر فجر و سلام بر فجر آفرینان میدان عشق، سلام بر آن‌هایی که پر پرواز خود را گشودند و لطافت نسیم روی امام (ره) بر روح آن‌ها دمید و با عشق از دروازه تن عبور کردند، به خورشید رسیده و طلوعی دوباره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزی که جمعیت فوج فوج خودشان را به فرودگاه می‌رساندند و ایران تبدیل به دریایی خروشان شده بود که می‌خواست در اقیانوس قلب امام (ره) حل شود، مردی در گوشه‌ای از این دیار فدایی این راه شد؛ «قربانعلی داودی».

قربانعلی داودی متولد ۱۳۰۸ شهر فارسان (در ۳۰ کیلومتری شهرکرد) بود که از پیش از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی حضوری فعال داشت و بازاریان شهر فارسان را علیه رژیم منحوس پهلوی دعوت به مبارزه می‌کرد و با شروع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ مبارزات شدیدتری را علیه رژیم طاغوت آغاز کرد و به علت همین فعالیت‌ها و نصب تصویر حضرت امام خمینی (ره) بر درب مغازه خود چماقداران و ضد انقلابیون چندین مرتبه به مغازه وی حمله و شیشه‌های مغازه وی را شکستند اما او دست بردار نبود.

در عاشورای سال ۱۳۵۷ بود که عناصر ضد انقلابی با حمله به مغازه داودی او را زخمی کردند و در ادامه در روز دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۵۷ یعنی مصادف با ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران در راهپیمایی که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود، به‌عنوان یکی از عوامل اصلی راهپیمایی شرکت کرد.

در مسیر حرکت از مسجد جامع فارسان به سمت سه راهی باباحیدر حین راهپیمایی، چماقداران رژیم شاهنشاهی و ضد انقلابیون به مردم حمله‌ور شدند که در این میان عده‌ای زخمی و عده‌ای هم پا به فرار گذاشتند و شهید قربانعلی داودی بر اثر ضرباتی که سرسپردگان رژیم طاغوت بر سرش وارد کردند، دچار آسیب مغزی شد و بعد از انتقال به بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان دعوت حق را لبیک و به شهادت رسید.

پیکر این شهید مبارز انقلاب اسلامی که در انتظار طلوع خورشید انقلاب در کشور بود قبل از ۲۲ بهمن ماه و پیروزی انقلاب در گلزار شهدای شهر فارسان آرام گرفت.

کد خبر 724685

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهید قربانعلی داودی شهدای انقلاب معرفی شهدای انقلاب دهه فجر ایام الله دهه فجر مراسمات دهه فجر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۵۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ علی رزمجو بعد از ظهر چهار شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در سالن ۲۲ بهمن بوشهر با بیان اینکه مبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآن کریم دارد گفت: فلسفه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصول و اعتقادات الهی ترسیم شده است و با به کارگیری عقل، خرد و توانمندی‌های فردی و سازمانی در راه حق حرکت می‌کند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر با اشاره به تکثیر اعتقادات آزادی‌خواهانه‌ای که از انقلاب اسلامی در دنیا نشأت گرفته است افزود: ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و بیداری آزادی‌خواهان جهان در راستای حمایت این ملت مظلوم همگی نشأت گرفته از آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه رژیم غاصب صهیونیستی را گیر افتاده در باتلاقی عمیق خواند و تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین، ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در هدف قرار دادن اهداف نظامی و اعتراضات داخلی این رژیم کودک کش را در باتلاقی عمیق فرو برده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در پایان اظهار کرد: موفقیت‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تجلی‌گاه عشق به خدا، ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است

در پایان این مراسم به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از مربیان و هادیان نمونه سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094443

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • وضعیت میدان در جنگ شناختی را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • شهیدی که قهرمان دو سنگر بود
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است