Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مرید محمدی، یکی از پیشکسوتان ادبیات چهارمحال‌وبختیاری است که با زبان ساده و روان، اما پرمعنا و زیبا، بر دل‌ها تأثیر و عشقش به کتاب و شعر را با همه به اشتراک می‌گذاشت.
مرید محمدی، همان‌طور که وصیت کرده بود، کتابخانه شخصی‌اش را به کتابخانه شهید رجایی گهرو بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزندان او که از پدرشان الهام گرفته بودند این کار را انجام دادند.
مرید محمدی، شاعری که با نوشته‌هایش، جان و جهان را زیباتر می‌کرد، با اهدا کتاب‌هایش یادش را در کتابخانه‌ها ماندگار کرد و ثوابی مستمر را برای خود در این دنیا باقی گذاشت.
تا کنون حدود ۳۰۰ عنوان از کتاب‌های این شاعر مهربان و مردمی به کتابخانه شهید رجایی اهدا شده است و پس از طبقه‌بندی و آماده‌سازی روند انتقال این کتاب‌ها توسط فرزندانش ادامه خواهد داشت.
مرید محمدی، آثار متعددی در زمینه‌های مختلف ادبیات داشت که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
فجرآوران خیبر: این مجموعه شعر در سال ۱۳۶۲ منتشر شد و شامل شعر‌هایی است که به موضوعات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، شهادت، مقاومت، ایثار و عشق به اهل‌بیت (ع) می‌پردازد. این مجموعه شعر با استقبال گسترده‌ای روبرو شد و بار‌ها چاپ شد.
دیوان شیدای دهکردی: این مجموعه شعر در سال ۱۳۸۰ منتشر شد و شامل شعر‌هایی است که توسط شیدا، یکی از شاعران معروف دهکردی در قرن بیستم، نوشته شده‌اند. این مجموعه شعر با تصحیح و توضیحات مرید محمدی، به چاپ رسیده است.
دیوان ملا زلفعلی بختیاری: این مجموعه شعر در سال ۱۳۸۰ منتشر شد و شامل شعر‌هایی است که توسط ملا زلفعلی بختیاری، یکی از شاعران برجسته چهارمحال‌وبختیاری در قرن نوزدهم، نوشته شده‌اند. این مجموعه شعر با تصحیح و توضیحات مرید محمدی، به چاپ رسیده است.
دوستی شاید…. این مجموعه شعر در سال ۱۳۸۲ منتشر شد و شامل شعر‌هایی است که به موضوعات اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و طبیعت می‌پردازد. این مجموعه شعر با زبانی ساده و صمیمی، احساسات و افکار نویسنده را به خواننده منتقل می‌کند.
چوپی آواز: این مجموعه شعر در سال ۱۳۹۵ منتشر شد و شامل شعر‌هایی است که به موضوعات محلی، بومی، عاشورایی و مذهبی می‌پردازد. این مجموعه شعر با زبانی گویا و شیرین، فرهنگ و ادبیات چهارمحال‌وبختیاری را به تصویر می‌کشد.

بختیاری سروده‌ها: این مجموعه شعر در سال ۱۳۹۵ منتشر شد و شامل شعر‌هایی است که به زبان بختیاری نوشته شده‌اند. این مجموعه شعر با زبانی بومی و زنده، سروده‌های عاشورایی، عاشقانه، محلی و تاریخی را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مجموعه شعر در سال مجموعه شعر مرید محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۸۳۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب

محمد برخوردار در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب در دو مرحله برگزار شده است که در مرحله اول ۱۹ استان و در مرحله دوم ۳۱ استان مشارکت داشتند که آثار آنان مورد داوری قرار گرفت و از ۸۵۰ اثر ارسالی، ۴۲ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

وی با بیان اینکه رتبه برتر را در بخش داستان بزرگسالان رشته داستان کودک، کسب کرده است افزود: هنر قادر است در هم افزایی میان نسل‌ها نقش داشته باشد و این درست است که شعر و قصه محصول چهار عنصر تفکر، خیال، احساس و تا حدودی تجربه خالق اثر است اما همه ی آثار خلق شده را می‌شود آتش زیر خاکستری دانست که نسیمی می‌تواند آن‌را شعله ور کند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: قصه، بازگویی حوادث ممکن الوقوع زندگی است که خیال نویسنده به آن شاخ و برگ می‌دهد و آن را برای شنیدن جذاب‌تر می‌کند و نوشته باید آیینه‌ای باشد که بتواند سیمای جامعه را در خود منعکس کند.

برخوردار با اشاره به اینکه جشنواره ادبی دوست من کتاب، جشنواره ادبی است خاطرنشان کرد: در این جشنواره اهمیتی خوبی برای آثار ادبی قائل شده است و توانسته اعتبار کسب کند و همانگونه که میدانیم داستان نویسی برای کودکان کمک به پرورش عواطف و افکار کودکان خواهد کرد.

کد خبر 6096926

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • شیفتگانِ آن عارفِ عاشق/ ایرانیان زیادی مرید و دلبسته امام صادق بودند، از عطار و بایزید بسطامی تا جابر ابن حیان
  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش