Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@23:58:29 GMT

روحانیون سنگ صبور مسائل فرهنگی اند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۹۲۵۹۸۴


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، امام جمعه میبد در جمع طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه شهرستان میبد روحانیون را پرچمداران علم و فرهنگ و شمع و چراغ و سنگ صبور مسائل فرهنگی خواند.


آیت الله اعرافی گفت: روحانیون با موج سختی، بالنده‌تر می‌شوند و ترقی‌های بزرگی را از آنها بعد از دوران سختی شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرحوزه‌های علمیه کشور سپس در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ظرف زمانی پرشکوه و قطعه نورانی برای بهره‌مند شدن از فیوضات الهی است؛ شاید اگر ماه رمضان و ویژگی آن نبود، قرآن نازل نمی‌شد؛ همانگونه که اگر جان متعالی رسول خدا نبود و نازل شدن ملائکه بر جان پیامبر نبود، قرآن امکان نزول نداشت.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماه رمضان ماه هدایت، تربیت، تبیین، جهاد مسجد و منبر و وعظ و موعظه و هدایت و دستگیری جوان و جامعه و خلق است تصریح کرد: نباید در این ماه از خود نیز غافل شویم بلکه باید فصلی به صورت ویژه برای خود باز کنیم و به کیفیت عبادت خود توجه داشته و از عبادت کردن شاد شویم.


آیت الله اعرافی فصل تبلیغ را فصل تهذیب خویش خواند و گفت: روحانی باید دارای علم، اخلاق و معنویت و مهارت ارتباطی باشد چرا که عشق، علاقه، معرفت، اخلاص و غرق شدن در عبادت از فرد روحانی انتظار می‌رود.


امام جمعه میبد بر تعامل بیشتر روحانیون با مردم و ادارات و ارگان‌ها و مساجد و رونق روزافرون مساجد در ماه مبارک رمضان و بعد از این ماه مبارک تاکید کرد و گفت: پرهیز از افراط و تفریط در مسائل و عبودیت پیدا کردن نسل جوان و آشنایی و خو گرفتن جوان با انقلاب و فرهنگ ایرانی و اسلامی و استان و شهرستان میبد فلسفه ماه مبارک رمضان است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به افق توسعه صنعت در منطقه به ویژه شهرستان میبد پرداخت و تصریح کرد: باید با پرهیز از دوقطبی‌های بیجا هم صنعت و اشتغال ایجاد شده در شهر به واسطه وجود صنایع را ببینیم و هم با دیده شدن مسائل آلایندگی و کمبود آب برای رفع مشکلات و حفظ اشتغال و درآمدزایی چاره اندیشی شود. 


امام جمعه میبد گفت: باید با نگاهی جامع، تغییر الگوی صنایع و سوق دادن صنعت به سوی صنایع دانش بنیان و حمایت از نخبگان را مورد توجه قرار دهیم. 


مدیرحوزه‌های علمیه کشور همچنین با قدردانی از حضور مردم میبد در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مشارکت در انتخابات خاطرنشان کرد: علی رغم مشکلات توطئه‌های بیرونی و ضعف‌ها و مشکلات داخلی هشیاری مردم صحنه‌های خوبی را رقم زد؛ البته ما نباید فقط نیمه پر لیوان را ببینیم باید مشکلات و ضعف‌ها را نیز ببینیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۲۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از واحد‌های تولیدی، امروز با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مسائل و مشکلات تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

جواد کرمی در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق شعار سال و حسب تاکیدات مقام عالی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و حل و فصل آنها، امروز از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر جهت اجرای طرح توسعه واحد بازدید کرده و برای حل مشکلات مربوطه با ارائه راهکار، تصمیماتی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط جهت اقدام ابلاغ شد.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • دردسر جدید بارسلونا: ویتور روکه قربانی مسائل مالی می‌شود؟
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد