Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرحمایت میرزاده، نماینده اردبیل و گرمی در مجلس و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره تغییر محتوای کتب درسی گفت: مسلما کتب درسی امروز ضعف‌هایی دارد، اما به روز رسانی آن هم به این سادگی نیست. اگر همین امروز بخواهیم محتوای کتب درسی را تغییر دهیم؛ قطعا حدود 5 سال بعد آن کتاب جدید آماده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تغییر هر کتاب درسی در یک پایه تحصیلی با تغییر در کتاب‌های دیگر و پایه‌های دیگر ارتباط دارد و به این صورت نیست که مجزا باشد یعنی مطالب مرتبط در کتاب‌ها و پایه‌ها زیاد است و همه این موارد باید همزمان با هم تغییر کند، بنابراین تغییر در کتب درسی عملا یک بازه زمانی چند ساله را طی می‌کند.

میرزاده با اشاره به اینکه همه مطالبی که دانش‌آموزان برای تعلیم و تربیت به آن نیاز دارند در کتب درسی نیست، گفت: در گذشته دانش‌آموزان فقط از طریق کتب درسی آموزش می‌دیدند، اما امروز با توجه به رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و اجتماعی ابزار آموزشی زیاد شده است و کتب درسی نه در کشور ما و نه در کشورهای دیگر نمی‌تواند همه مسائل را در بربگیرد و به روز رسانی هم شود.

نماینده گرمی به دغدغه‌های رئیس‌جمهوری برای تغییر در محتوای کتب درسی اشاره کرد و گفت: همه نهادهای ذیربط آموزش باید دست به دست هم دهند و مسائلی که مورد توجه دولت دوازدهم هست را به عنوان تغییر در کتب درسی اعمال کنند.

او افزود: این روند طبیعی است که اگر امروز برای تغییر کتب درسی اقدام شود؛ حدود 5 سال دیگر به صورت اجرایی در مدارس توزیع و در دسترس دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. بنابراین همواره نیاز به تغییر در محتوای کتب وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه روند اصلاح کتب درسی همیشه باید وجود داشته باشد، گفت: کتاب‌های درسی همیشه باید درحال تغییر باشد تا دانش‌آموزان از زمانه عقب نمانند. کارشناسان و متخصصان این حوزه همواره فعال هستند و کتب درسی را رصد می‌کنند و هرسال اصلاحاتی هم انجام می‌شود. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی با گروه های تخصصی این مسئله را دنبال می‌کند و در اکثر مواقع به دنبال اصلاحاتی است که نیازهای جامعه را رفع کند.

میرزاده در پایان افزود: عملا هیچ‌وقت نمی‌شود همه مطالب مورد نیاز روز را در کتب درسی جا داد در هیچ کشوری این موضوع امکان‌پذیر نیست. معلمان به روز باید در کلاس درس و در هنگام تدریس در مواجه با موضوعات مسائل روز را مطرح کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۲۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، از امروز ۸ اردیبهشت سیروس همتی که معلم ریاضی دبیرستان است اجرای برنامه عصرگاهی «مثبت آموزش» را که به «استودیو معلم» تغییر نام داده، به عهده گرفته است. در این برنامه که به صورت ام سی از صبح تا عصر هر ساعت یک ربع روی آنتن می رود از معلمان حوزه های مختلف دعوت شده و دغدغه های آنها مطرح می شود.

همچنین در بخش هایی از این برنامه نیز فیلم های سینمایی ایران و جهان که مرتبط با شخصیت های ماندگار معلم در سینما بوده اند، پخش می شود.

توجه ویژه به نوجوانان و جوانان با معرفی استعدادها، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش، آموزش های مرتبط با تغذیه دانش آموزان، مرور اتفاقات و رویدادهای مرتبط با نوجوانان و تلاش برای پرورش قوه خلاقه آنها از جمله رویکردهای برنامه است.

برنامه «مثبت آموزش» هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می شود.

کد خبر 6089934 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند