Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@20:41:03 GMT

جلسه کمیسیون امنیت درباره همه‌پرسی اقلیم کردستان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۱۰۵۰

محمد جواد جمالی نوبندگانی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این جلسه با حضور آقای قشقاوی معاون امور مجلس وزارت امور خارجه در مورد پیامدهای احتمالی همه پرسی در اقلیم کردستان عراق بحث شد و مسئولان وزارت امور خارجه توضیحاتی راجع به اصل رفراندم و روزهای بعد از آن و نیز درباره سفر رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه به تهران ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری مهر: دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جزئیات دومین جلسه این کمیسیون با موضوع همه پرسی اقلیم کردستان را تشریح کرد.
محمد جواد جمالی نوبندگانی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این جلسه با حضور آقای قشقاوی معاون امور مجلس وزارت امور خارجه در مورد پیامدهای احتمالی همه پرسی در اقلیم کردستان عراق بحث شد و مسئولان وزارت امور خارجه توضیحاتی راجع به اصل رفراندم و روزهای بعد از آن و نیز درباره سفر رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه به تهران ارائه دادند.

وی افزود: همچنین درباره احتمالات مختلفی که در رابطه با وضعیت بعد از همه پرسی، بررسی شده، اطلاعاتی ارائه دادند و چند تن از نمایندگان هم ضمن بیان نظراتشان، سوالاتی را نیز مطرح کردند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تاکنون یک جلسه پیش از این درباره همه پرسی اقلیم کردستان در کمیسیون امنیت ملی برگزار شده، خاطرنشان کرد: امروز جلسه دوم بود و قرار شد جلسه سومی هم برای ادامه بررسی این مسئله و وضعیت منطقه تشکیل شود.

جمالی با بیان اینکه در این جلسه بر موضع جمهوری اسلامی مبنی بر محوریت دولت مرکزی عراق و یکپارچگی این کشور تأکید شد، تصریح کرد: به نظر می رسد خوشبختانه در سطح بین‌المللی هم استقبالی از این همه پرسی نشده و فعلاً آقای بارزانی با چالش هایی که پیش رویش قرار دارد، درگیر است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که همیشه مدافع کردها بوده و در زمان حمله داعش برخلاف کشورهای دیگر منطقه از کردها دفاع کرده است، قطعاً از سر خیرخواهی این موضع را اتخاذ کرده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در این جلسه همچنین این نکته بیان شد که حضرت آیت الله سیستانی پیشنهادی را مطرح کردند که مسئله کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق و گفتمان داخلی حل شود؛ علاوه بر این، بر این مسئله هم تأکید شد که موضع جمهوری اسلامی این است که دولت اقلیم کردستان باید ابتدا همه پرسی را منتفی اعلام کند و سپس مذاکرات داخلی انجام شود.
جمالی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر مانور مشترکی در مرزهای غربی کشور به صورت مشترک با عراق در حال انجام است و هدف آن نمایش امنیت و اقتدار مرزهای مشترک دو کشور است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سیاست‌های اقتصادی و ارزی و راهکارهای پیشنهادی برای ارتقای ارزش پول ملی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مخبر در این جلسه با تأکید بر اهمیت پیشنهادات کارشناسی در راستای حل مسائل اقتصادی و پیشرفت کشور، تصریح کرد: وجود دیدگاه‌های متفاوت و تضارب آراء برای مدیریت اقتصادی و سیاست‌های ارزی کشور امری طبیعی است و در این خصوص دولت از هر پیشنهاد اجرایی، کارشناسی و سازنده‌ای از سوی مجلس برای بهبود امور استقبال می‌کند.

در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه و همراهی دولت با نمایندگان مجلس، گزارشی از بررسی‌های کمیسیون اقتصادی درخصوص سیاست‌های اقتصادی و ارزی کشور ارائه داده و در ادامه اعضای کمیسیون به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای ارتقای موضوعات ارزی کشور و حمایت از تولید پرداختند.

همچنین در این جلسه که معاون امور مجلس رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از شاخص‌های اقتصاد کلان کشور و عملکرد این نهاد اقتصادی برای مدیریت موثر در بازار ارز و حفظ ارزش پول ملی پرداخت.

در پایان این جلسه مقرر شد پیشنهادات ارائه شده در خصوص سیاست‌های ارزی متناسب با اقتضائات اجرایی مورد توجه مسئولان دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

کد خبر 6099877 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس شورای اسلامی
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد