Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا -سفر اردوغان به تهران فصل نوینی در مناسبات دو کشور؛ اردوغان می گوید که هیچ کس حق ندارد به ما بگوید با سوریه و عراق چه کار داریم؛ تحریم و منزوی کردن ایران اشتباهی بسیار جدی؛ و همه پرسی اقلیم کردستان اقدامی برای تشکیل کردستان چهارگانه؛ از خبرهای مهم روز سه شنبه این کشور است.

** سفیر کشورمان در ترکیه، سفر فردای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به تهران را گشایش فصل نوینی در مناسبات دو کشور و مسبب عمیق تر شدن روابط دوجانبه و همگرایی بیشتر تهران و آنکارا در موضوعات منطقه ای خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدابراهیم طاهریان فرد انجام این سفر در شرایط حساس منطقه ای و نیز در فرایند تحولات مثبت در روابط دو کشور ایران و ترکیه را از نظر مناسبات دوجانبه حائز اهمیت زیادی دانست.

** رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه قرار است فردا در راس هیاتی بلندپایه به ایران سفر کرده و با مقامات کشورمان دیدار و مذاکره کند.

** رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در نشست اعضای حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه، برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را اقدامی جدید برای خنجر زدن به ترکیه در منطقه بحرانی خاورمیانه دانست و گفت: هیچ کس حق ندارد به ما بگوید که با سوریه و عراق چه کار دارید چرا که تمام اتفاقات آن دو کشور بر مسائل داخلی ترکیه تاثیر می گذارد.
اردوغان تاکید کرد که دیگر دوره مذهب گرایی، تجزیه طلبی، حزب و ملی گرایی نیست و دوره اتحاد و برادری است و ما با تجزیه شدن به اهداف خود نمی رسیم، بلکه با اتحاد خواهیم رسید.

** مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی، تحریم و منزوی کردن ایران و یا تلاش برای نابودی کامل آن به خواست کشوری دیگر را اشتباهی بسیار جدی و حاد خواند و گفت که اگر اشتباهی از طرف ایران بیبنیم به عنوان کشور دوست اعلام می کنیم و زمانی هم که ایران محق باشد، در کنار آن قرار می گیریم و حمایت می کنیم.
وی اعلام کرد: سیاست های ترکیه بر اساس باورهای مذهبی نیست و برای ما سنی و شیعه تفاوتی ندارد و در مقابل جریان های صرفا مذهبی هستیم و اعتراضات ما علیه ایران هم از این زاویه قابل تبیین است.

** نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق در دیدار با 'فاتح یلدیز' سفیر ترکیه در عراق ضمن بحث و بررسی آخرین تحولات سیاسی منطقه بویژه مساله همه پرسی اقلیم کردستان عراق و ضرورت تلاش جدی برای حل مشکلات معلق مانده بین اربیل و بغداد، بر هماهنگی مواضع بین عراق، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران برای مهار تلاش های جدایی طلبانه در عراق تاکید کرد.
** نا- خبرگزاری آناتولی در گزارشی خبری نوشت: همه پرسی اقلیم کردستان و امنیت منطقه ای محور مذاکرات ارتشبد خلوصی آکار رییس ستاد کل ارتش ترکیه با سرلشگر محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و نیز حسن روحانی رییس جمهوری ایران بود.

** دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی ترکیه، برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان را اقدامی برای تشکیل کردستان چهارگانه در کشورهای عراق، سوریه، ترکیه و ایران دانست.
وی در نشست عمومی حزب حرکت ملی در مجلس ترکیه، با غیرقانونی و نامشروع خواندن برگزاری همه پرسی 25 سپتامبر؛ خطاب به بازانی گفت: این رهبر پیشمرگه با توهم سخن می گوید و اگر به عناد و اصرار خود در این راه اشتباه ادامه دهد، تاوان خواهد داد.
خاورم**7074**1144
خبرنگار: مینا غفرانی آذر* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد

به گزارش صدای ایران از انتخاب، اردوغان که در یک گردهمایی ابراز همبستگی با فلسطینیان از طریق ویدیو سخن می‌گفت، افزود: «مرکز راداری در کورجیک [استان ملطیه]هیچ ربط، ارتباط، و پیوندی با هیچ کشوری بجز امنیت کشورمان و متحدانمان ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.»

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد کشورش روابط دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل را کاهش داده و محدودیت‌های تجاری بیشتری علیه اسرائیل وضع خواهد کرد.


به گفته او، از منظر تجاری، ترکیه تنها کشوری است که در ۵۴ گروه کالایی محدودیت علیه اسرائیل وضع کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه شنبه این هفته با یک هیئت حماس به سرپرستی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در استانبول دیدار کرد.

به گفته عباس ولی، استاد علوم سیاسی، ترکیه تحت رهبری اردوغان حماس را بر تشکیلات خودگردان فلسطینی ارجح می‌داند.

آلومینیوم، فولاد، محصولات ساختمانی، سوخت جت، و کود‌های شیمیایی از جمله محصولاتی هستند که ترکیه صادرات آنها به اسرائیل را محدود کرده است.

اسرائیل نیز در واکنش به این اقدام ترکیه، برخی محصولات این کشور را ممنوع کرده است.

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک