Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-26@15:56:11 GMT

معوقات کارگران آذرآب پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۲۱۳۹

معوقات کارگران آذرآب پرداخت شد

به گزارش بولتن نیوز، احمد مشیریان، معاون وزیر کار در امور «روابط کار» درباره آخرین وضعیت پرداخت معوقات کارگران دو شرکت هپکو و آذرآب اراک که پس از اعتراض شدید کارگران این دو شرکت، هفته گذشته با دستور رئیس جمهور وزیر کار راهی استان مرکزی شده بود، گفت: خوشبختانه با تصمیماتی که با حضور مسئولان در اراک گرفته شد با مداخله دولت پرداخت مطالبات کارگران این دو شرکت از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام مطالبات کارگران شرکت آذرآب تا پایان شهریور ماه پرداخت شد و کارگران این شرکت هیچ طلبی بابت حقوق و دستمزد خود ندارند، گفت: میزان معوقات کارگران این کارخانه حدود ۱۹.۵ میلیارد تومان بود که به طور کامل تسویه شد.

معاون وزیر کار در امور روابط کار همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرداخت حقوق معوق کارگران شرکت هپکو گفت: مطالبات کارگران این شرکت به میزان حدود ۷.۵ میلیارد تومان تا پایان مردادماه پرداخت شده است.

مشیریان از پرداخت حدود ۸۰ درصد از مطالبات کارگران هپکو خبرداد و افزود: فارغ از موضوع پرداخت مطالبات، آنچه که اهمیت دارد، تداوم وضعیت فعلی و عدم بروز مشکلات گذشته در این کارخانجات است که تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه دو شرکت آذرآب و هپکو در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اواسط دهه ۸۰ به بخش خصوصی واگذار شده بودند ادامه داد: طبیعی است در این شرایط دولت نمی‌تواند از شرکت‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شدند حمایت کند با این حال دولت مداخله کرد تا این دو شرکت از شرایط بحرانی خارج شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌ها و کارخانجات مشابه آذرآب و هپکو در معرض بحران وجو دارند یا خیر گفت: وضعیت بنگاه‌های اقتصادی را رصد می‌کنیم ضمن اینکه آمار این بنگاه‌ها هر سه ماه یکبار به روز و به وزیر کار ارائه می‌شود. البته رصد بنگاه‌ها از گذشته وجود داشته است.

مشیریان افزود: از نمونه این شرکت‌ها می توان به شرکت بلبرینگ سازی ایران در تبریز اشاره کرد که با حضور مسئولان از بروز بحران در این شرکت جلوگیری شد.

معاون وزیر کار ادامه داد: مهمترین ملاک و معیار وزارت کار در شناسایی وضعیت بحرانی بنگاه‌ها، وضعیت حقوق و دستمزد کارگران است که می‌تواند ناشی از عدم ناتوانی کارخانجات و واحدهای اقتصادی در رقابت با رقبا، نبود سرمایه درگردش یا تجهیزات فرسوده و سنتی باشد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده