Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا -«مضاوی الرشید» استاد دانشگاه انگلیس و کارشناس مسائل عربستان سه شنبه شب در گفت و گو با شبکه خبری المیادین گفت: برکناری «محمد بن نایف» ولیعهد پیشین عربستان از سمتش و بازداشت خانگی وی، به لطف دستگاه اطلاعاتی آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، الرشید در بخش دیگری از گفت و گوی خود با المیادین با اشاره به این که اگر جریان اصلاحات در عربستان تنها به حق رانندگی زنان خلاصه شود مخالف هستم، افزود: این کار درست زمانی صورت می گیرد که زندان های عربستان پر از فعالان و مخالفان این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در ماه گذشته میلادی بیش از 40 شخصیت عربستانی بازداشت شده اند، افزود: سه شاهزاده عربستانی نیز به دلیل آن که پیام های توئیتری علیه حکومت نوشته اند، از سوی کشورهای غربی ربوده شدند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر این که قطر و عربستان هر دو از حامیان اخوان المسلمین بودند، اما اکنون موضعی مخالف این گروه گرفته است، درباره همه پرسی کردستان عراق نیز گفت: از موضع عربستان و امارات درباره استقلال کردستان عراق غافلگیر شدم.
الرشید با اظهار این که چگونه امارات و عربستان به خود اجازه می دهند تا سرنوشت و آینده کشورها و دولت ها را مشخص کنند، افزود: پس از حادثه 11 سپتامبر، صحبت هایی برای تجزیه عربستان مطرح شد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره رئیس جمهوری مستعفی یمن نیز گفت: عبدربه منصور هادی در بازداشت خانگی در عربستان به سر می برد.
استاد دانشگاه انگلیس با اشاره به این که زندان های عربستان پر از فعالان و معارضان عربستانی است، افزود: نشست اخیر مخالفان عربستانی در ایرلند، رنگ و بوی مذهبی نداشت و اهداف آن اصلاحات سیاسی بوده است.
وی درباره اهداف عربستان در قطر هم گفت: ریاض به صورت کاملا شفاف اعلام کرده است که به دنبال سرنگونی رژیم دوحه است.
این کارشناس مسائل عربستان ضمن اعلام مخالفت خود با تجزیه کشورهای عربی که نتیجه آن به سود اسرائیل خواهد بود، درباره چشم انداز آینده شورای همکاری خلیج فارس هم گفت، شورای همکاری خلیج فارس از هم پاشیده وتمام شده است.
شبس**9363*1613*مترجم: محمد تدو*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح