Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد-ايرنا- معاون امنيتي و انتظامي وزير کشور و رئيس ستاد مرکزي اربعين حسيني پس از ديدار سه شنبه خود با وزير کشور عراق، از تصميمات مهم دو کشور در خصوص اربعين، از جمله در خصوص گذرگاه هاي مرزي، خبر داد و گفت: براي رفع مشکلات در اربعين امسال يک خط تماس مستقيم ميان وزارت کشور ايران و وزارت کشور عراق، برقرار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسين ذوالفقاري که عصر سه شنبه وارد بغداد شده است، در گفت وگو با ايرنا ، در خصوص جزييات ديدارش با قاسم الاعرجي وزير کشور عراق ، گفت در اين جلسه عمده مباحث در خصوص اربعين حسيني بود که آقاي الاعرجي تقريبا هرآنچه براي بهبود وضعيت تردد اربعين مد نظر بود ، با نگاهي بلند براي خدمت به زائران اباعبدالله الحسين (ع) ، براي موارد مطرح شده دستور صادر کرد.
وي افزود: در اين جلسه قرار شد براي ايام اربعين و ترافيک کاري اين ايام جهت رفع مشکلات يک خط مستقيم بين وزارت کشور ايران و عراق برقرار شود.
معاون وزير کشور ، افزود: همچنين براي مرزهايي که جهت تردد زائران اربعين در نظر گرفته شده است، قرار شد تيم هايي با مسئوليت واحد در دو سوي مرز مستقر شوند و مسائل و مشکلات را در همان نقطه مرزي حل وفصل کنند.
ذوالفقاري از ديگر موارد مهم مطرح در اين نشست را موضوع فعال کردن مرز خسروي عنوان کرد و گفت درباره مرز خسروي تاکيد شد که اين مرز امسال با قدرت بيشتري براي تردد زائران فعال شود و هم اکنون اقدامات لازم براي اين منظور در حال انجام است.
رئيس ستاد مرکزي اربعين حسيني ، موضوع ديگر را بحث تسهيلات براي يک سري از گروه هاي زائر عنوان کرد که به گفته وي مي بايست براي قانونمند شدن فضا در ترددهاي مرزي به آن توجه شود.
وي در اين خصوص گفت از جمله اين گروه ها اتباع افغان مقيم ايران هستند که گذرنامه هايشان دستي است و موافقت شد اين زائران اربعيني با مدارک مورد تاييد ايران ويزا دريافت کنند.
معاون وزير کشور گروه ديگر را عراقي هايي معرفي کرد که ساکن ايران هستند و مدارک لازم را ندارند و براي آنان نيز مقرر شد با دفترچه هاي صادره از ايران همانند سال گذشته وارد عراق شوند.
ذوالفقاري ، ادامه داد، يکي ديگر از مباحث جلسه با وزير کشور عراق، موضوع عوارض خودروهايي بود که براي مراسم اربعين وسايل و امکانات را حمل مي کنند و نيز ورود نيروهاي خدماتي و کمکي است و قبلا بر سر آن توافق صورت گرفته بود و در اين جلسه ابلاغ شد.
وي در ارزيابي کلي از اين نشست ، تاکيد کرد که بر سر همه مسائل اربعين که در اين جلسه مورد بحث قرار گرفت، توافق کامل حاصل شد.
ذوالفقاري در خصوص پيش بيني زائران ايراني که امسال در ايام اربعين حسيني عازم عراق خواهند شد، گفت که پيش بيني دقيقي در اين خصوص نمي توان کرد، چرا که بسياري در آخرين روزهاي مانده به اربعين تصميم مي گيرند، اما با توجه به تجربيات سال هاي گذشته و براساس برآوردها ، امسال اشتياق بيشتري نسبت به سال گذشته پيش بيني مي کنيم.
وي آمار ثبت شده زائراني که سال گذشته در اربعين حسيني شرکت کردند را بالغ بر 2 ميليون و 400 هزار نفر اعلام کرد و گفت که امسال پيش بيني ها حول 2 ميليون و 500 هزار نفر است.
معاون وزير کشور در عين حال تاکيد کرد که مجموعه آمادگي هاي ما بايد بيش ازاين ارقام باشد.
ذوالفقاري همچنين خبر داد که در اين نشست پيشنهاد گشودن يک مرز جديد در استان ايلام در حوزه دهلران به طرف عراقي داده شد که الاعرجي موافقت اوليه خود را با اين پيشنهاد اعلام کرد.
اين نقطه مرزي موسوم به `چيلات` در دهلران قرار دارد و در صورت آماده شدن زيرساخت هاي آن سال آينده براي زائران راه اندازي خواهد شد.
معاون وزير کشور همچنين گفت، در اين نشست که بيش از دو ساعت بطور انجاميد، درباره مهمترين موضوعات در روابط دو کشور، از جمله موضوع همه پرسي در کردستان عراق بحث و تبادل نظر شده است.
خاورم*4*1770*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم

رییس جمهور گفت: دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مؤلفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

آیت الله رئیسی در خصوص موضوع شعار سال نیز عنوان کرد: در خصوص مساله شعار سال و جهش تولید باید تاکید کنم که همه بخش‌ها لازم است برنامه داشته باشند. بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، شرکت‌های دانش بنیان، خدمات، انرژی و … باید اینگونه باشند و هیچ بخشی از کشور نباید در سال جهش تولید بدون برنامه باشد و این برنامه هم باید به صورت کلان و هم به صورت اقلیمی و استانی باشد.

وی ادامه داد: هر کارخانه و کارگاهی باید صاحب برنامه باشد. کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌های بزرگ در حوزه کاری مختلف باید برنامه در سال جهش تولید داشته باشند و مشخص باشد در این سال جدید چه اقدامات و الزاماتی را از جمله در بحث‌های مالی دارند، ضمن آنکه لازم است بانک‌ها نیز به آنها کمک کنند زیرا آنها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند.

دیگر خبرها

  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟