Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:59:19 GMT

پیش بینی برداشت 14 هزار تن ذرت و برنج در گچساران

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۴۴۸۱۱

پیش بینی برداشت 14 هزار تن ذرت و برنج در گچساران

گچساران - مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: براساس برآوردهای کارشناسی 14 هزار تن محصول ذرت و برنج در مزارع این شهرستان تولید می‌شود.

علی مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 11 هزار تن ذرت و سه هزار تن شلتوک برنج در مزارع گچساران برداشت می شود.
وی ابراز داشت: یک هزار و 834 هکتار از مزارع گچساران زیر کشت محصولات ذرت و برنج رفته است که یک هزار 460 هکتار از آن به ذرت اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: برداشت این محصولات از اواخر مهر آغاز می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: بیشتر محصول ذرت تولید شده به مصرف دامداران شهرستان می‌رسد و تولید مازاد بر مصرف نیز به استان‌های همجوار ارسال خواهد شد.
مرادی ارقام برنج تولیدی کشاورزان گچسارانی را شمیم، فجر و چمپا و عمده‌ترین مناطق تولید محصول برنج در گچساران را خیرآباد، لیشتر و امامزاده ذکر کرد.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی، نظارت با کمک کارشناسان جهاد کشاورزی و خرید تضمینی ذرت را از حمایت‌های دولت برای رونق تولیدات کشاورزی عنوان کرد.
86 هزار و 800 تن انواع محصولات کشاورزی در سال زراعی 96-95 در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.
اقتصاد هفت هزار نفر از مردم این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.
توسعه 390 هکتار باغ مرکبات، توزیع 86 هزار و 665 اصله نهال مرکبات و انگور بین باغداران با اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون ریال و توزیع 2 هزار و 330 تن بذر و دانه‌های روغنی از دیگر اقدامات این اداره در سال زراعی 96-95 بوده است.
بیش از 35 هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف گچساران وجود دارد.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله قطب تولید کلزای لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ شهرستان سلسله از میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای لرستان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول این محصول استراتژیک را دارد و به عنوان قطب محصول کلزای استان معرفی شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:کاشت محصولات استراتژیک همچون کلزا ضرورت امروز جامعه است و  تنها راه بالا رفتن بهره وری در مزارع و افزایش راندمان و توجیه محصولات کشاورزی برای کشاورزان در تحقیق و آموزش است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به شعار امسال گفت:تناوب کشت یکی از راه‌های افزایش تولید است که هم در جهت کاهش آفات بیماریها، کاهش مصرف سم، غنی سازی تولید زمین و افزایش تولید نقش مهمی دارد.
 شرفی فرماندار سلسله با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید کلزا ۹۳ درصد در این شهرستان رشد داشته است ، افزود:بیش از ۷۰۰ هکتار کلزا سال گذشته کاشته شد و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار درشهرستتن سلسله کاشته شده است 
منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله هم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان را موجب بالا بردن راندمان تولید است، افزود: عملکرد در این شهرستان بالای ۶ تن در هکتار ثبت شده است.

پیش بینی می‌شود امسال در مزارع شهرستان سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش