Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، احمد تویسرکانی که در رأس هیاتی متشکل از معاونان وزرای دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست شرکت کرده، در سخنان خود با اشاره به اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه و ارتقای حقوق مالکیت معنوی در تمامی حوزه‌ها و عزم راسخ جهت تداوم این فعالیت‌ها، گفت: جمهوری اسلامی ایران قویاً اعتقاد دارد فعالیت‌های هنجارساز در چارچوب کمیته‌های ذیربط وایپو باید با در نظر داشتن منافع همه دولت‌های عضو انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استقرار دفاتر خارجی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) باید بر اساس تقسیم عادلانه و جغرافیایی این دفاتر با رعایت اصل شفافیت و در انطباق کامل با اصول راهنما اتخاذ شود و هر تصمیمی در این رابطه باید براساس اجماع و بدون ایجاد سلسله مراتب میان کشورهای متقاضی یا مناطق مربوطه باشد.

معاون قوه قضاییه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ایجاد دفتر خارجی وایپو در تهران را پیشنهاد کرده که کشورهای عضو باید به این پیشنهاد توجه کافی داشته باشند.

تویسرکانی با اشاره به دستور کار کمیته تخصصی IGC اظهار داشت: درک مشترکی بین دولت‌های عضو درخصوص اهمیت ایجاد یک مبنای حقوقی برای حفاظت از منابع ژنتیک، دانش سنتی و فولکلور وجود دارد و نشست‌های کمیته مربوط را در دو سال گذشته ارج می‌نهیم.

وی در بیانیه قرائت شده به تلاش‌های صورت گرفته توسط دول عضو درخصوص معاهده طرح‌های صنعتی اشاره و اعلام کرد: این تلاش‌ها باید تبدیل به یک سند حقوقی شود.

نشست مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) با حضور نمایندگان دولت‌های عضو، سازمان‌های بین‌المللی و مردم‌نهاد در ژنو سوئیس مقر دائمی این سازمان برگزار و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال در این مجمع حضور دارد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد

بر اساس قانون تامین مالی تولید و زیرساختها دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند و این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگرازی تسنیم، در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی با مسئله معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در داخل مواجه هستیم. در این قانون تامین مالی تولید و زیرساختها   سازمان سرمایه‌گذاری با همکاری استان‌ها و دستگاه‌های مختلف مکلف شده است که یک سامانه‌ای  برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد بکند.

بر این اساس دستگاه‌ها مکلفند هر سه ماه یکبار داده‌های این سامانه را به روز بکنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دائماً معرفی بکنند  و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان  قرار بگیرد.

بر اساس احکام مندرج در این قانون استان‌ها را و دستگاه‌ها را بسته به اینکه برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چه میزان  تلاش می‌کنند  رتبه بندی خواهند شد.

شرکتهای واسطه قانونی شدند

طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد،  این موارد  به تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی درقالب  یک کارگزاری  تبدیل میشود. بر این اساس برای معرفی فرصت‌ها، آوردن سرمایه خارجی و سهم بری از سرمایه‌گذاری یک سازوکار  قانونی خواهیم داشت که  این موارد تسهیل گری را به رسمیت می‌شناسیم.

بر این مبنا شرکتهایی ثبت می‌شوند  با این کار کرد که میرود سرمایه‌گذار پیدا می‌کند، این شرکتها  سرمایه گذار خارجی را به یکی از فرصت‌های  سرمایه پذیر در استانها متصل خواهند کرد.

خودش هم سهم بری خواهد داشت یا در جریان درآمدی آن سرمایه‌گذاری که اتفاق می‌افتد یا اساسا از همان اول یک قراردادی با سرمایه گذار خارجی دارد و ازش مبالغ را دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای ترمیم زخم‌های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم
  • دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است
  • دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟
  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • رئیسی یک قانون جدید ابلاغ کرد
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • تشکیل شرکتهای واسطه برای جذب سرمایه خارجی قانونی شد