Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در در نشست مشترک با رئیس جمهور ترکیه گفت: در جلسه خصوصی امروز با رئیس جمهور ترکیه و همچنین در جلسه مشترک همکاری های راهبردی در مورد توسعه روابط اقتصادی تصمیمات مهمی میان دو کشور اتخاذ شد.

وی افزود: توسعه روابط بانکی و تجارت با پول ملی دو کشور از تصمیمات مهم امروز بود، قرار است تصمیماتی که امروز درباره توسعه روابط بانکی گرفتیم تاپایان هفته نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور تصریح کرد: رفت و آمد و ترانزیت کالا میان دو کشور در 3 نقطه مرزی که تسهیلات در زمینه معبرها و گمرکی میتواند به توسعه روابط کمک کند، تصمیم گرفته شد هر سه مرز به صورت 24 ساعت کاراشان را ادامه دهند و دو مرز از فردا 24 ساعت میشود و مرز سوم که برخی کارهای فنی و ساختمانی دارد تا انجام آنها به صورت 24 ساعته باشد

روحانی تاکید کرد: اراده دو دولت بر این است که توسعه بخش اقتصادی و تجاری به گونه ای باشد که رقم آن به مرز 30 میلیارد دولار در سال برسد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همچنین در مورد سوریه کردستان عراق هم مذاکرات مفصلی داشتیم، هدف دو کشور ایجاد صلح، ثبات و امنی در منطقه است

وی افزود: همکاری 3 کشور ایران، روسیه و ترکیه برای ثبات و امنیت در سوریه و همکاری های ایران و ترکیه و عراق برای ثبات امنیت عراق ادامه دارد.

روحانی تاکید کرد: دو کشور تشدید اختلافات قومی و مذهبی که از سوی بیگانگان برای منطقه ما طراحی شده به هیچ عنوان نمی‌پذیرند و از دیدگاه دو کشور، عراق و سوریه دو کشور واحد هستند و ما به هیچ عنوان تغییر مرزهای جغرافیایی را نمی‌پذیریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۵۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ رسانه‌های ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرد.

کربی در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره احتمال سفر اردوغان به واشنگتن طی دو هفته آینده وجود دارد در حالی که او به تازگی با میزبان یکی از سران حماس بود گفت: «هیچ چیز در برنامه در خصوص سفر رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد. بنابراین، نظری درباره این مسئله ندارم.»

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای از جمله رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند اردوغان روز 9 ماه می برای دیدار با جو بایدن به واشنگتن سفر خواهد کرد. پیش از این روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با یکدیگر دیدار کرده بودند اما دو طرف در کاخ سفید دیداری با یکدیگر نکرده‌اند.

روزنامه حریت ترکیه هم امروز جمعه (7 اردیبهشت) گزارش داده که پس از سفر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس به ترکیه، برخی از لابی‌های مرتبط با اسرائیل در تلاش بوده‌اند سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن را لغو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه فروش 40 فروند جنگنده اف‌16 به ترکیه و نوسازی جنگنده‌های موجود اف‌16 آن کشور را تأیید کرده بود.  تأیید این مجوز پس از آن صورت گرفت که آنکارا برای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو چراغ سبز نشان داد.

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریماردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه داردکدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد