Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:20:03 GMT

مروری بر تعهدات و خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۸۰۶۲

مروری بر تعهدات و خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان

قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با آتیه سازان حافظ از اول خرداد ۱۳۹۴ به صورت چهار و ۱۲ ماهه منعقد شد و در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان و افراد تحت تکفل آنها تحت پوشش خدمات قرارداد مذکور هستند.

به گزارش ایسنا، اولین قرار داد بیمه طلایی فرهنگیان از اول اردیبهشت سال ۱۳۸۹ با شرکت بیمه ایران منعقد و طی چهار سال متوالی این قرار داد با این شرکت منعقد و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اجرای این قــرار داد با توجه به تنــوع تعهدات و تعداد بیمه شدگان طی چهار ســال یاد شده نیز با مشکلاتی همراه بود کــه از مهم‌ترین آنها می‌توان بــه عدم وجود ظرفیت‌های مناسب صنعت بیمه در کشور و عدم همراهی مجموعه مرتبط با درمان از جمله بیمارســتان‌ها و مراکز سرپایی و پاراکلینیکی کشور اشاره کرد. به همین علت با توجه به مشــکلات و محدودیت‌های مالی دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۱ و ۹۲ تامین منابع با مشکل مواجه شد که ماحصل آن موجب بروز اختلاف مالی با شرکت بیمه طرف قرار داد در سال ۱۳۹۲ شد.

با توجه به هماهنگی‌های بــه عمل آمده توافق اولیه برای انعقاد قرارداد میان این وزارتخانه و شــرکت بیمه ایران با نرخ حق بیمه ۲۶ هزار تومان انجام پذیرفت، اما به دلیل عدم همکاری مناســب و اعلام انصراف شــرکت بیمه ایران از ادامه همکاری با این وزارت (به دلیل انباشت بدهی و بروز اختلافات مالی) تمدید قرار داد با این شرکت برای آموزش و پرورش میسر نشد و براساس پیگیری‌ها و استعلام مجدد از شرکت های بیمه گر، نهایتا شرکت آتیه سازان حافظ به عنوان مجری قرارداد سال ۱۳۹۳ انتخاب شد.

وزارت آموزش و پرورش درســال ۹۴ پس از تحقیق و بررســی پیرامون تعهدات و پوشش های مختلف بیمه های تکمیلی درمان و با توجه به افزایش تعرفه خدمات پزشکی، پس از تدوین و ارائه چهار بســته پیشنهادی برای نظر سنجی و اخذ نظرات فرهنگیان سراسرکشور با مدنظر قرار دادن نتایج نظر سنجی، بسته شماره ۲ را (به دلیل اختصاص۶۵ درصد از کل آرا در نظر سنجی و دربرداشتن کلیه تعهدات بســته های ۳ و ۴ ) به عنوان بســته نهایی بیمه تکمیلی فرهنگیان انتخاب و اقدام به انعقــاد قرار داد همکاری در قالب صندوق درمان با شــرکت آتیه سازان حافظ کرد که هم اکنون در حال اجراست. هرچند بدون تردید افزایش تعرفه های پزشکی در سال گذشته بر میزان حق بیمه پرداختی، مفاد قرارداد و چگونگی ارائه خدمات و تعهدات توسط شرکت های بیمه گر، تاثیر بسزایی گذاشت.

عباسعلی باقری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر از فرهنگیان و افراد تحت تکفل ایشــان تحت پوشش خدمات قرار داد مذکور هستند، گفت: تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد (پاراکلینیکی و بیمارســتانی) در حال حاضر به بیش از ۹۰۰۰ مرکز و تعداد نمایندگان جهت ارائه خدمات به بیمه شــدگان به بیش از ۷۰۰ نمایندگی در سراسرکشور می رسد.

وی افزود: برخورد و همزمانی انعقــاد قرار داد بــا تعطیلی مدارس (خرداد ماه) و جابه جایی فرهنگیان در تابستان، همزمان نبودن انعقاد قــرارداد با بیمه تکمیلی بازنشســتگان در شهریور ماه و بروز وقفه سه تا چهار ماهه برای همکارانی که اوایل مهر ماه بازنشسته می شوند از جمله دلایل زمان چهار ماهه و یک ساله بودن این قرارداد است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رشد نرخ حق بیمه براســاس نرخ اعلام شده توسط شرکتهای بیمه گــر نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر بود گفت: به منظور جلوگیــری از افزایش حق بیمه مقرر شد بسته شماره ۲ با نرخ ۳۰۰۰۰ تومان اجرا و از این مبلغ نیمی توسط فرد و نیمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود. با توجه به افزایش حق بیمه در صنعت بیمه کشور تلاش شد که با مدیریت صحیح منابع، انتخاب روش مناسب اجرا و حداقل افزایش نرخ حق بیمه، قرارداد بیمه تکمیلی به صورت صندوقی اجرا شود.

وی افزود: در روش صندوق درمان، هزینه های بیمه شــدگان فرهنگی با نظارت مســتقیم آموزش و پرورش پرداخت می شود و با توجه به مدیریت بر منابع مالی توســط وزارت آموزش و پرورش، علاوه بر بهبود ارائه خدمات و انجام تعهدات، مدت زمان پرداخت خسارت نیز کاهش چشمگیری یافته است. اهداف اجــرای قرارداد بیمــه تکمیلی درمــان به روش صندوقی کاهش حداقل ۶۰ درصد حق بیمه (نسبت به حق بیمه اعلامی توسط صنعت بیمه کشور)، تسریع در ارائه خدمات و پرداخت هزینه‌ها درکمترین زمان ممکن، پرداخت کلیه هزینه‌های دارویــی و درمانی بیماران صعب العالج و پرهزینه، دسترسی آســان تمامی افراد تحت پوشش به مراکز طرف قرارداد، پرداخت هزینه‌های درمانی به بیمه شدگان در مراکز غیر طرف قرارداد با سرعت و دقت بیشتر، نظارت بر فرآیند بررســی و پرداخت هزینه ها توسط آموزش و پرورش است.

باقری ادامه داد: وزارتخانه ضمن انعقاد قرارداد با شرکتی ناظر و متخصص و هماهنگی بــا ادارات آموزش و پرورش، نســبت به کنترل و نظارت بر کلیه فعالیت‌های صندوق درمان فرهنگیان اقدام کرده است. این شرکت به صورت هفتگی و ماهانه گزارشی از نحوه انجام امور توسط شرکت آتیه ســازان حافظ و چگونگی روند انجام قرارداد درمان تکمیلی تهیه و ارائه می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قائم مقام بیمه مرکزی در این باره گفته: در حال حاضر- فقط حدود ۳۰ درصد اطلاعات از بیمه‌های پایه- به شرکت‌ها رسیده، موضوعی که باعث سردرگمی مردم برای دریافت هزینهء بیمه تکمیلی دارو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد