Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با ایجاد نقشه زیست بوم باید باید قابلیت‌های کاشان، شهرها و روستاهای اطراف آن به جهان شناسانده شود.

به گزارش ایلنا، سهیلا جلو دارزاده در نخستین هم اندیشی نخبگان راوند کاشان که با حضور نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل، روحانیون، نخبگان، کار آفرینان و جمعی از مسئولان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد، به علاقه خاصی که از دوران کودکی به سرزمین اجدادی خود (راوند کاشان) داشت اشاره کرد و گفت: پدر، مادر و همسرم به این منطقه (راوند کاشان) تعلق داشتند و به دلیل خاطرات خیلی خوب و زیبایی که از این منطقه دارم به من انرژی و نشاط می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منطقه راوند را در ذهن خود به عنوان یک روستای بسیار زیبا با نهرهای آب، باغ‌های سرسبز و خرم و مردمانی شاد، پرتلاش و مرفه از دوران کودکی خود می‌دانم، گفت: مردم راوند در دوران گذشته با تلاش فراوان کار می‌کردند و دوران استراحت خود را در قالب کاروان‌های زیارتی به مشهد و مکه مسافرت می‌کردند و تمام خاطرات خوب و بد خود را در شهر ری تقسیم می‌کردند.

جلودار زاده به تغییرات چشمگیر راوند نسبت به دوران گذشته و از دست دادن سر سبزی‌ها و خشک شدن باغات به دلیل سوء مدیریت مصرف آب اشاره کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر علی‌رغم همراهی که مردم راوند با انقلاب، اسلام و دوران مقدس داشتند روز به روز زیبایی‌ها، سرسبزی ها و تلاش‌ها و موفقیت های دوران گذشته در این شهر کمرنگ‌تر شده است .

وی با تاکید بر اینکه همانطور که روستاها و مناطق قدیمی کشورهای پیشرفته جهان حفظ شده باید اصالت روستاهای اطراف کاشان خصوصا اصالت و سنت‌های قدیمی راوند حفظ شود، گفت: با احیای باغات و خانه های قدیمی شهر راوند باید روح تازه ای به این منطقه دمیده شود.

جلودارزاده با ابراز تاسف از نداشتن نقشه زیست بوم در منطقه راوند علی‌رغم قرار گرفتن یک دانشگاه مهم کشور(دانشگاه کاشان ) در محدوده آن گفت: باعث تاسف است برای ایجاد کارآفرینی در منطقه کاشان و راوند نمی‌دانیم چه چیزهایی در این منقطه عمل می آید و مجبوریم برای کشت پسته در این منطقه کارشناس از کرمان بیاوریم .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد نقشه زیست بوم به عنوان یک اقدام عملی در منطقه راوند گفت: با ایجاد نقشه زیست بوم باید قابلیت‌های کاشان، شهرها و روستاهای اطراف آن به جهان شناسانده شود .

وی با تاکید بر ایجاد رشته های کاربردی در دانشگاه‌های کشور گفت: پایان نامه‌های دانشجویی دانشگاه کاشان باید براساس نقشه زیست بوم این منطقه تهیه وعملیاتی شود.

جلو دارزاده با بیان اینکه ایجاد نقشه زیست بوم درمنطقه راوند کاشان می‌تواند موجب رقابتی شدن هزینه های تولیدی و عدم ورشکستگی واحدهای صنعتی این منطقه شود، گفت: ایجاد نقشه زیست باعث موفقیت هر چه بیشتر نهضت کارآفرینی در کشور می شود.

وی با تاکید براستفاده بهینه در مصرف آب و به‌کار بردن الگوهای مناسب کشت در مزارع افزود: از طریق مطالعات علمی دانشگاه‌ها می‌توان ضایعات کارخانجات را به حداقل رساند و از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

نماینده مجلس دهم با تاکید بر نیاز آموزش برای مدیران دستگا‌ه‌های اجرایی کشور گفت: در گزینش مدیران دستگاه‌های اجرایی باید انتخاب‌های درست و خوب انجام شود، نه اینکه فامیل و دوست خود را که هیچ تخصص و آموزشی در مسئولیت محوله ندارند به عنوان یک مدیر مجموعه به کار گیریم.

جلودارزاده با تاکید بر الزام طرح و برنامه در اجرای پروژه های مختلف شهری در شهرستان کاشان خصوصا منطقه راوند افزود: دوران زنده یاد آیت الله سید مهدی یثربی کارهای بسیار خوبی در شهرستان کاشان شد ولی پس آن این شهرستان دستخوش بی تفاوتی ها شد .

وی با اعلام آمادگی همکاری برای اجرای طرح‌های مختلف برای پیشرفت و توسعه شهرستان کاشان گفت: برای توسعه شهر کاشان و راوند باید پیر و جوان با همکاری یکدیگر و درک واقعیت‌ها به منظور ایجاد اشتغال پایدار درذاین منطقه به هم اعتماد کنند.

جلودارزاده تاکید کرد: دانشگاه کاشان باید با ایجاد نقشه زیست بوم این شهرستان را براساس قابلیت های موجود برای ثروتمند کردن منطقه کاشان دانشجو پذیرش کند

راوند دروازه تمدن کاشان

نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت : راوند دروازه تمدن کاشان با مردمانی نجیب ، فرهیخته ومنطقه بسیارخوبی برای زیستن می باشد

سید جواد ساداتی‌نژاد در نخستین هم اندیشی نخبگان دارالولایه راوند کاشان ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، قطب راوندی را نماد ظرفیت و منابع انسانی این منطقه در کشور و جهان دانست و گفت: به دلیل عظمت علمی که قطب راوندی دارد باید مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان کنگره بزرگداشت علامه قطب راوندی را برگزار کند.

وی ماهیان زینتی را به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های گردشگری راوند عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه راوند تامین کننده 70 درصد ماهیان زینتی کشور است می تواند موجب اشتغالزایی بسیار زیادی در سال جدید که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال نام گذاری شده در این منطقه باشد.

عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی از وجود 700 کارگاه تولید ماهیان زینتی در منطقه راوند کاشان خبرداد و گفت: با توجه به ظرفیت فراوان گردشگری که در تولید ماهیان‌زینتی راوند وجود دارد امیدواریم همانطور که کلنگ احداث شهرک‌صنعتی ماهیان‌زینتی راوند زمین زده شده هرچه زودتر عملیاتی شود.

ساداتی نژاد احداث شهرک صنعتی ماهیان زینتی در راوند را قمصر دوم دانست و گفت: با توجه به اینکه در حوزه ماهیان زینتی در تمام ایام سال شاهد حضور گردشگر هستیم ولی در قمصر فقط 40 روز در ایام گلابگیری شاهد حضور گردشگر هستیم لذا ظرفیت گردشگری ماهیان زینتی در راوند به مراتب بسیار بالاتر از ظرفیت گردشگری قمصر است.

وی ایجاد شهرک صنعتی ماهیان زینتی راوند را موجب اشتغالزایی بسیار زیاد و ایجاد واحدهای کوچک صنعتی در منطقه کاشان دانست و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی درکاشان این شهرک صنعتی می‌تواند کمک زیادی به توسعه صنعتی کاشان کند.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران وبیدگل در مجلس، فرش ماشینی راوند را از دیگر برندهای این منطقه دانست و گفت: با توجه به اینکه فرش ماشینی راوند را جهانی کرده ولی به مرور زمان تولید این صنعت دراین منطقه کاهش پیدا کرده که مسئولان باید نسبت به احیای مجدد این صنعت در این منطقه تلاش کنند.

وی با تاکید استفاده از ظرفیت‌های مردمی، نخبگان و خیرین برای راه اندازی حامیان راوند برای رشد و آبادانی این منطقه گفت: با توجه به اینکه کاشان در هیچ دوره‌ای پایتخت نبوده و شهری مردمی بوده لذا پیشنهاد می‌شود برای توسعه و آبادانی منطقه راوند نقشه راه با حضور نخبگان ترسیم شود.

حجت الاسلام شیخ مجتبی رجبی راوندی دبیر اولین همایش هم اندیشی نخبگان دار الولایة راوند ابتدای این مراسم، تهیه و ترسیم نقشه راه و چشم انداز تفصیلی و ریل گذاری برای سیاست‌های آینده، شناسایی و کشف ظرفیت‌های انسانی و پتانسیل‌های منطقه راوند، توجه به جریان نخبه‌پروری و حمایت از نخبگان و فرهیختگان در عرصه های مختلف اجتماعی، تبیین و اولویت‌بندی نیازمندی‌های راوند و کشف راهکارها و راهبردهای لازم و بهرمند شدن از توان علمی و فکری و مادی و معنوی نخبگان برای پیشرفت راوند و محرومیت زدایی را از مهمترین اهداف این گردهمایی برشمرد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد

عصرایران ؛ رضا غبیشاوی – جنگ اسرائیل در غزه از 200 روز عبور کرد. همزمان در همین روزها، بیش از 34 هزار انسان در اثر جنگ در این منطقه، کشته شدند.

به گواه آمارهای مورد تایید سازمان ملل متحد، اکثریت انسان هایی که 200 روز قبل بودند اما امروز نیستند؛ از افراد عادی و غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان بودند. آنهایی هم که از مرگ جان سالم به در برده اند حالا آواره اند و برای زنده ماندن و رفع گرسنگی دست و پا می زنند.

 200 روز گذشت اما هیچ کدام از اهداف تعیین شده دولت و ارتش اسرائیل، محقق نشد. سران سیاسی و نظامی اسرائیل قبل از جنگ چند هدف را تعیین کرده بودند از جمله : نابودی حماس، برکناری حماس از حکمرانی غزه و آزادی اسیران اسرائیلی در غزه.

تا روز 200 جنگ، هیچ کدام محقق نشده اند و از این باب یک ناکامی برای ارتش اسرائیل است. در حالی که قدرت های بزرگ غربی، سخاوتمندانه، از دولت و ارتش اسرائیل حمایت سیاسی و تسلیحاتی می کنند و در مقابل، تنها چند گروه مقاومت فلسطین وجود دارند با مرزهای بسته و کاملا در محاصره اسرائیل.

ارتش اسرائیل به اهداف اعلامی خود نرسید اما  34 هزار نفر را در این جنگ کشت؛ شهرها و خانه های غزه را تخریب و همه تاسیسات شهری و زیرساخت های زندگی را نابود کرد. 



نظامیان اسرائیلی در غزه

نیروی زمینی ارتش اسرائیل بعد از گذشت 19 سال ، دوباره وارد غزه شد و این منطقه را اشغال کرد. با جلوگیری از ورود غذا و کالای کافی از جمله لوازم درمانی به غزه، قحطی گسترده، گرسنگی شدید و زندگی در لب مرز مرگ را به مردم این منطقه تحمیل کرد. اسرائیل تلاش می کند ناکامی خود را در صحنه جنگ، در سایر بخش ها جبران کند. 

در حال حاضر، نیروی زمینی ارتش اسرائیل همه مناطق شمال و مرکز منطقه غزه را اشغال و کنترل حماس را کنار زده  اما همچنان شهر پرجمعیت رفح در جنوب غزه، در اداره دولت حماس است. شهری که نزدیک به 1.5 میلیون ساکن و پناهجو در آن مستقرند و هیچ جایی برای فرار و در امان ماندن از حملات ندارد. به همین دلیل در صورت حمله ارتش اسرائیل به این شهر، حمام خونی جدیدی شکل می گیرد. 

-  چه حماس باقی بماند یا نماد ؛ پیروز شود یا نشود مسئله بزرگتر و اساسی، اشغال سرزمین و مردم فلسطین توسط اسرائیل باقی مانده است. اشغال هر سرزمین و هر ملتی از سوی نیروی متجاوز و اشغالگر، مقاومت مردم تحت اشغال را بر می انگیزد. این مقاومت در اشکال مختلف تا زمان برچیده شدن اشغال، ادامه دارد.

 اگر می خواهیم داستان اسرائیل – فلسطین را درک کنیم کافی است تصور کنیم اگر اشغال هندوستان توسط انگلیس تا کنون ادامه می یافت الان شرایط چگونه بود؟ آیا جز این بود که مردم استقلال طلب هندوستان علیه اشغال سرزمین شان ، علیه اشغالگران انگلیسی، دست به مقاومت می زدند تا بتوانند اشغالگران را اخراج و استقلال کسب کنند؟

تخریب خانه های غزه در جنگ اسرائیل



 تصور کنید اشغال الجزایر از سوی فرانسه تاکنون ادامه داشت و فرانسوی ها ، علاوه بر غارت منابع طبیعی، به سرکوب و نابودی فرهنگ و زبان و آداب و رسوم مردم الجزایر ادامه می دادند.
در این صورت آیا جنگ و گریز نیروهای استقلال طلب الجزایری علیه نظامیان فرانسوی ادامه نمی یافت تا بتوانند آزادی و استقلال خود را کسب کنند؟

 تصور کنید دولت تبعیض نژادی (آپارتاید) در افریقای جنوبی تا همین امروز به کار خود ادامه می داد و اقلیت سفید می توانست اکثریت سیاه را با تبعیض و تحقیر و زور و اسلحه، به حاشیه براند و آنان را از آزادی و حقوق انسانی محروم سازد. آیا جز این است که تا امروز همچنان آفریقای جنوبی شاهد ناآرامی و درگیری و تنش و زد و خورد بود؟
آیا جز این است که امروز هم در هندوستان، هم در الجزایر و در افریقای جنوبی، با صحنه هایی شبیه آنچه در فلسطین می گذرد روبه رو بودیم؟ 

اشغال هندوستان در 1950 پایان یافت و این سرزمین مستقل شد. اشغال الجزایر هم در 1962 تمام شد و این منطقه شمال آفریقا استقلال یافت. آپارتاید (تبعیض قانونی سفیدها علیه سیاهان ) در افریقای جنوبی هم در سال 1991 به پایان رسید و سیاهان از حقوق برابر و مساوی در کنار سفیدها برخوردار شدند.

 اما فلسطین و فلسطینی ها همچنان درگیر اشغال سرزمین شان از سوی اسرائیل هستند. از سال 1948 (سال اعلام استقلال و برپایی کشور و دولت اسرائیل) تاکنون این اشغال ادامه دارد و هیچ چشم اندازی برای صلح و پایان اشغال وجود ندارد چرا که طرف اسرائیلی، بر ادامه اشغال و سرکوب مردم فلسطینی به نام تروریسم اصرار دارد. مقاومت، تنها چیزی است که در شرایط فعلی، در اختیار مردم فلسطین است.



-  حدود 35 هزار انسان در منطقه غزه در حمله ارتش اسرائیل کشته شدند. این شکست تمامی عیاری برای جهان متمدن سال 2024 است. جهانی که در مقابل چشمان او، این قتل عام رخ داد. از گورهای دسته جمعی تا حمله به بیمارستان ها و از تحمیل گرسنگی تا تحمیل قحطی همه و همه در حالی روی دادند که کشورهای قدرتمند غربی و شرقی جهان، تنها نظاره گر بودند. کشته شدن بیش از 140 خبرنگار در غزه در مدت 200 روز نیز دیگر رکورد دردناکی بود که به دست ارتش اسرائیل ثبت  شد. با این حال، واکنش ها، همچنان کمی بیشتر از اندک است. این موضوع بار دیگر ثابت کرد جهان، اخلاقی اداره نمی شود. دوباره ثابت شد جهان شکست خورد. مثل وقتی قتل عام بوسنی رخ داد و جهان نتوانست مانع از آن شود. مثل وقتی که کشتار رواندا صورت گرفت و جهان، فقط نظاره گر بود.

حوادث غزه ثابت کرد مرگ و رنج انسان ها، ارزش چندانی برای  کشورها و قدرت های جهانی ندارد. بار دیگر ثابت شد زندگی در این جهان غیراخلاقی، نیازمند عقل و تدبیر و سیاست و کیاست بیشتری است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اسرائیل و فلسطین ، راه حل تک کشوری یا دو کشوری؟ (بخش 1) نتانیاهو و آینده غزه / "بی بی" به دنبال چیست؟ / تفاوت طرح ایران ، اسرائیل و جهان اسرائیل و فلسطین ، راه حل تک کشوری یا دو کشوری؟ (بخش 2)  موشک های ایران در آسمان قدس ؛ عکس تاریخی 

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟