Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@23:31:40 GMT

قانون رفع موانع تولید درست اجرا نشد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۰۱۸۹

قانون رفع موانع تولید درست اجرا نشد

خبرگزاری میزان- رئیس مجلس از درست اجرا نشدن قانون رفع موانع تولید از سوی دولت انتقاد کرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار نوروزی با کارکنان مجلس، گفت: اگر می‌خواهیم استقلال سیاسی و امنیت ملی‌ ما حفظ شود، باید چالش‌های درونی اقتصادی را حل کنیم.
وی افزود: ما از نظر سیاسی و امنیتی تدابیر درستی را در منطقه و در فضای بین‌الملل داشته‌ایم، اما تداوم آن منوط به برخوردار شدن از اقتصادی پویا و قوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مجلس با اشاره به بحث اشتغال، تصریح کرد: وقتی جوانی شغل نداشته باشد، نمی‌توانیم از او بخواهیم به مسائل دیگر بیندیشد، زیرا مسئله اصلی او شغل است و باید به زندگی خود بپردازد.
لاریجانی اضافه کرد: ما در زمینه اقتصادی که در کشور ثروت ایجاد کند و همچنین صادرات و تولید ملی را فعال کند، با چالش روبرو هستیم.
وی اظهار داشت: از طرفی هجوم جنس‌های کشورهای دیگر نیز باعث وارد شدن لطمه و آسیب به تولید شده، البته تعرفه‌گذاری‌هایی انجام شده که ظاهراً کفایت نکرده است.
رئیس مجلس با بیان اینکه قاچاق یک مسئله مهم است، تصریح کرد: اگر چه در این سال‌ها گفته شده که حجم قاچاق از 20 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار کاهش یافته، اما باید گفت که رقم 15 میلیارد دلار نیز رقم کمی نیست و این میزان رقمی است که می‌تواند تولید را نابود کند.
لاریجانی تأکید کرد: باید با قاچاق مبارزه جدی کرد، البته قانون آن نیز در مجلس تصویب شد و باید اجرایی شود.
وی با اشاره به فراهم شدن شرایط سرمایه‌گذاری برای رونق تولید، افزود: در تولید ملی باید شرایط برای سرمایه‌گذاری فراهم شود و در این زمینه بسیاری از قوانین مورد نیاز تصویب شده است.
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: قانون رفع موانع تولید، قانون مهمی بود که در مجلس به تصویب رسید، اما مشاهده کردیم که بسیاری از کارآفرینان در جلسات مشترک با ما اظهار می‌کردند که تنها خواستار اجرای این قانون هستند.
لاریجانی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال حل شود، راهی جز سرمایه‌گذاری نداریم، گفت: عنصر کارآفرین اگر بخواهد در کشور فعال شود، نباید یک کفش آهنی به پا کند و از یک اداره به اداره دیگری برود، در این قانون به این موارد نیز فکر شده بود، اما درست اجرا نشد.
وی تصریح کرد: اشتغال و تولید ملی به هم مربوط هستند، حداقل در یک جاهایی به هم مربوطند و اگر بخواهیم این دو هدف مهم را محقق کنیم، باید زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری را مهیا کنیم.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد فاز اجرا شد

ایسنا/هرمزگان ظهر امروز عملیات اجرایی پروژه احداث پل روستای خورگو از توابع مرکزی بندرعباس آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هفتم اردیبهشت با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ‌زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزء برنامه‌ی اصلاحی است.

 دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی درمسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه‌ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.  

به گزارش ایسنا، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه