Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این دیدار این هیأت ابتدا با رئیس زندان ملاقات کرده و وی توضیحاتی را درباره وضعیت زندان سنگرا ارائه کرد.

در ادامه این بازدید سفیر ایران و همراهانش در محل ملاقات با زندانیان حاضر شدند و با حضور رئیس زندان با زندانیان ایرانی که تعدادشان در این زندان 18 تن بوده و به اتهام قاچاق مواد مخدر زندانی هستند، دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار یکی از زندانیان به نمایندگی از بقیه مشکلات و درخواست‌هایشان را مطرح کرد.

سپس سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا طی سخنانی اظهار کرد: به مناسبت سال نو به دیدن شما آمده‌ایم تا سال نو را تبریک گفته و از حال شما آگاه و به مشکلات شما واقف شویم.

وی خطاب به زندانیانی ایرانی در زندان سنگرا افزود: مطمئن باشید سفارت و دولت جمهوری اسلامی ایران هر کاری را که بتواند برای مشخص شدن وضعیت محکومیت، بهتر شدن شرایط و آزادی شما انجام خواهد داد و در این راستا از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: وزیر دادگستری کشورمان به رسیدگی به وضعیت شما تأکید داشته و آمادگی خود را برای مذاکره و پیگیری آزادی زندانیان و یا تبادل آنها اعلام کرده است.

وی همچینین اظهار کرد که در ملاقات با رئیس‌جمهوری تانزانیا در خواست تبادل و آزادی این زندانیان را داشته است.

در این دیدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم به ذکر حکایت زندانی شدن حضرت یوسف (ع ) پرداخت و از زندانیان خواست فرصت سخت زندان را فرصتی برای خودسازی، ترک گناه و نزدیک شدن به خدا قرار دهند و از آنها خواست هیچ‌گاه امید خود را به خداوند متعال از دست ندهند زیرا نامیدی از رحمت پروردگار از بزرگ‌ترین گناهان است.

در پایان این جلسه کمک‌های نقدی و غیرنقدی اعضای سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در اختیار این زندانیان قرار گرفت و همچنین تعدادی کتاب و قرآن که از سوی رایزنی فرهنگی تهیه شده بود، به این هم‌وطنان زندانی اهدا شد.

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۴۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران

منصور مهدوی در بازدید از زندان مرکزی کامیاران اظهار کرد: با توجه به ارائه ۲۶۶ درخواست از سوی زندانیان اردوگاه به دبیرخانه شورای طبقه‌بندی، پس از برگزاری شورا و بررسی درخواست‌های زندانیان با تعداد ۵۴ درخواست که فاقد شرایط اولیه و تامین مناسب بودند مخالفت شد.

رئیس دادگستری کامیاران به تصمیمات اتخاذ شده در مورد مابقی درخواست‌های زندانیان در زندان مرکزی کامیاران، گفت: در مجموع با ۱۴۹ درخواست عفو موردی، درخواست ۳۲ نفر برای پابند الکترونیکی، ۸ مورد مرخصی قضایی، اشتغال به کار ۷ نفر، آزادی مشروط ۴ مورد، پایان حبس ۳ نفر، تعلیق مجازات یک زندانی و درخواست انتقال ۷ زندانی موافقت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • وابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل