Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@03:59:14 GMT

هزینه مومیایی کردن اجساد 3 میلیون تومان است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۸۹۱۰۴

هزینه مومیایی کردن اجساد 3 میلیون تومان است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه تعرفه‌های خدمات پزشکی قانونی هر ساله توسط سازمان پزشکی قانونی مشخص می‌شود، اظهار کرد: این تعرفه‌ها به قوه قضاییه و سپس به پزشکی قانونی برای اجرا اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این تعرفه‌ها به طور میانگین هر ساله تغییر می‌کند، افزود: افزایش هزینه‌ها منطقی و قانونی بوده و تعرفه‌هایی که لحاظ می‌شود هزینه‌های بالایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه هزینه‌های کارشناسی و حق کمیسیون برای دولت بار مالی دارد، خاطرنشان کرد: هزینه کارشناسی برای امسال 48 هزار تومان است در حالی که این هزینه برای کارشناس رسمی دادگستری حداقل 400 تا 500 هزار تومان و یا بیشتر است که این هزینه به هیچ عنوان با پول دریافتی پزشکی قانونی قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه هزینه مومیایی کردن اتباع خارجی برای سال جدید 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: مومیایی کردن اجساد بیگانه در کشور و انتقال آن به خارج از کشور فقط با درخواست خانواده متوفی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتقال اجساد بیگانه به خارج از کشور فقط از دو راه ممکن است، اظهار کرد: اول آنکه فرد در یخچال نگهداری و یا جسدش مومیایی شود که راه اول به هیچ عنوان امکان نداشته و پزشکی قانونی از طریق گزینه دوم و مومیایی کردن اجساد عمل می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه مومیایی کردن کار مشکل و طاقت‌فرسایی است، خاطرنشان کرد: این روش در کشور معمول نیست و انجام آن یز فقط با دستور قضایی صورت می‌گیرد ضمن آنکه موادی که برای این کار استفاده می‌شود هزینه‌های زیادی را به سازمان پزشکی قانونی تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شاید تعداد افراد ایرانی که در سال توسط دستگاه قضایی برای مومیایی کردن معرفی می‌شوند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، گفت: هزینه مومیایی کردن در سال گذشته بین 2 تا 2.5 میلیون تومان بود که امسال با اندکی افزایش به 3 میلیون تومان رسیده است.

صالح با اشاره به اینکه هزینه‌های کمیسیون پزشکی امسال 175 هزار تومان در نظر گرفته شده است، افزود: این مبلغ سال گذشته 150 هزار تومان بود که این موضوع نشان از حقوق اندک دریافتی پزشکان دارد و این یکی از مشکلاتی است که با آن در سازمان پزشکی قانونی با آن مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان پزشکی قانونی موضوع درآمد‌زایی به هیچ عنوان مطرح نیست، یادآور شد: نیروهایی که در این سازمان مشغول به خدمت هستند فقط با علاقه به این شغل مقدس مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۸۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی سابق شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران منتشر شده‌ که گفته می‌شود به قتل رسیده است.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به‌ عنوان مرگ مشکوک کالبدشکافی شده است. بررسی‌های لازم در این زمینه در حال انجام است که در صورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله، اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

کد خبر 847345 منبع: ایران برچسب‌ها استان مازندران پزشکی قانونی خبر مهم وکیل قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی