Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@01:19:35 GMT

ما را طرد می‌کنند و ناممان را می‌گذارند طیف تندرو دینی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۹۲۴۸۵

ما را طرد می‌کنند و ناممان را می‌گذارند طیف تندرو دینی

مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر گفت: 20 سال گذشت و هیچ کاری نکردند! ما چگونه باید از دین و انقلاب و هنر و فرهنگمان دفاع کنیم وقتی این‌ها را دارند طرد می‌کنند و اسمش را هم می‌گذارند طیف تندرو دینی! آخر اینکه جور درنمی‌آید! هنرمند کجا تندرو است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منبری هاهنر یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ابزاری است که برای رسیدن به مقاصد و اهداف انسانی و الهی، به کمک بشر آمده تا سخت‌ترین ارتباطات و سخن‌ها را در قالبی جذاب و زیبا منتقل و قابل‌فهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامی نیز به این مهم بهاداده و در قالب هنر انقلاب اسلامی، علاقه‌مندان و هنرمندان متعهد و دلسوز را به فعالیت در مسیر تعالی‌بخش انسانیت دعوت کرده است.

به همین مناسبت با دو تن از هنرمندان انقلابی استان بوشهر، در قالب میزگردی با عنوان هنر انقلاب اسلامی، به گفتگو نشستیم که مشروح قسمت اول آن را در ادامه می‌خوانید.

محمدرضا احمدی فر مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر گفت: هدف از انقلاب اسلامی، حرکت ما به سمت انسانیت و تعالی انسان‌ها بوده است، بنابراین ما باید سعی کنیم جامعه را به سمتی ببریم که علاوه بر اینکه در دنیا یک زندگی خوب و راحتی داشته باشند، به سمت سعادت اخروی نیز بروند و این مستلزم یک سری پیش‌زمینه‌ها، امکانات، تفکرات و ارزش‌ها است. از طرفی، هنر انقلابی این نیست که کسی برای انقلاب یا امام مثلاً شعر بگوید یا لزوماً فیلمی راجع به دفاع مقدس بسازد تا شاعر یا فیلم‌ساز انقلابی محسوب شوند، بلکه آن هنرمندی که در راستای تکریم انسانیت حرکت می‌کند، ازنظر ما هنرمند انقلابی محسوب می‌شود.

وی افزود: در اوایل انقلاب یا حتی تا دهه گذشته، این موضوع را اشتباه تفسیر می‌کردند، مثلاً به بعضی از شعرا و هنرمندان، شاعران و هنرمندان دولتی می‌گفتند که فقط برای دولت کار می‌کنند یا مثلاً برای فلان کنگره یا شب‌شعر، شعر می‌سرایند. یکی از مشکلات و اختلافاتی که بین هنرمندان در بحث هنر انقلاب پیش آمد، به دلیل همین تعریف نادرست از هنر انقلابی بود و اگر تعریف درستی از هنر و ادبیات انقلابی و اسلامی می‌شد، شاید اصلاً این اختلافات پیش نمی‌آمد.

هر هنرمندی که در مسیر تکریم انسانیت گام بردارد، انقلابی است

احمدی فر اظهار داشت: گاهی به دلیل اینکه مثلاً اگر ما برای امام شعر می‌گفتیم، به‌عنوان شاعر دولتی خوانده می‌شدیم، درحالی‌که ناخواسته اگر کسی شعری در تکریم انسان‌ها می‌گفت، ازنظر ما شاعر انقلابی بود، چون درنهایت هدف ما تکریم انسان و انسانیت بود. امروز هم تمام شاعرانی که در سطح کشور حتی ممکن است چندان ارادتی هم به جمهوری اسلامی نداشته باشند ولی در بستر این تعریف حرکت کنند، ازنظر ما قابل‌احترام هستند و می‌تواند به‌عنوان شاعر انقلابی و آیینی مطرح شود، هرچند ممکن است دیدگاهی متفاوت با دیدگاه ما داشته باشند (البته اگر سر جنگ و براندازی نداشته باشند).

مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر اذعان داشت: هنر بسیار کارآ است و می‌تواند در دنیا بسیار اثرگذار باشد. به همین خاطر باید از تمام ظرفیت‌های هنرمندان استفاده کرد و چون می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های هنرمندان استفاده کنیم، پس نباید آن را محدود کنیم. زیرا اگر محدود کردیم، قدرتمان کاهش پیدا می‌کند. یعنی ما بیاییم فرضاً فلان کسی که راجع به ائمه اطهار(ع) شعر گفته را شاعر آئینی بدانیم ولی کسی دیگر مثل حافظ که از اهل‌بیت نامی نیاورده ولی به‌شدت در تکریم و تعالی انسانیت شعر سروده را این‌گونه نخوانیم.

محمود صادقی مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر خاطرنشان کرد: امام خامنه‌ای در آخرین صحبتی که با خانواده یکی از شهدا در مشهد مقدس داشتند، فرمودند که کشور به جوان‌های انقلابی و مؤمن احتیاج دارد، آن‌کسانی که در تبلیغ و حرف‌هایشان، حزب‌اللهی‌ها و بسیجی‌ها و جوان‌های مؤمن را می‌کوبند، نمی‌دانند چه‌کار می‌کنند، درواقع دارند به کشور و آینده کشور لطمه می‌زنند؛ خط بسیجی و انقلابی را از دست ندهید.

وی ادامه داد: یعنی باید روحیه انقلابی و انقلابی گری داشته باشیم و در کنارش تقوا هم پیشه کنیم. حالا ما باید ببینیم در قضیه هنر هم این‌گونه هست یا خیر؟ آنچه امروزه کاملاً نمود دارد، این است که ادارات دولتی و سازمان‌های فرهنگی و هنری ما، اصلاً دارای این خصیصه نیستند! با بچه‌های انقلابی و حزب الهی و هنرمندان ارزشی برخورد و آن‌ها را طرد و سرد می‌کنند که این ضربه خیلی سنگینی در این قضیه است. وقتی این نیروها را سرد کنند، آن‌ها هم کم‌کم کنار می‌گذارند، چون بالاخره آن‌ها هم امرارمعاش دارند و می‌خواهند هزینه زندگی خود را تأمین کنند.

بعضی مسئولین، تعمداً مشکلاتی را برای بچه‌های انقلابی به وجود می‌آورند

صادقی ابراز داشت: متأسفانه گاهی می‌بینیم که بعضی مسئولین، تعمداً مشکلاتی را برای بچه‌های انقلابی به وجود می‌آورند که نسبت به هنر انقلابی سرد شوند و پای‌کار نیایند و تواما کسانی بروند که نتوانند هیچ کاری کنند. الآن اگر نگاهی به بهترین آثار فاخر بعد از انقلاب بیندازیم، همه آثار فاخر بچه‌های انقلابی بوده که کار و فعالیت کرده‌اند و دارند خودشان را نشان می‌دهند، چه درزمینهٔ ادبیات، چه سینما و چه در زمینه‌های عکاسی، شعر، نقاشی و ... فاخرترین آثار از دست افراد انقلابی بوده و الآن‌هم هست.

نبود روحیه انقلابی در مسئولین، باعث طرد نیروهای انقلابی شده است

نبود روحیه انقلابی در مسئولین باعث طرد نیروهای انقلابی، حزب‌اللهی و ارزش‌مدار در سطح سازمان‌های دولتی و فرهنگی و هنری شده که متأسفانه نمی‌دانم تا کی می‌خواهند این روحیه را پیش ببرند. البته نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی در این قضیه طرد نمی‌شوند، بلکه کار خود را انجام می‌دهند ولی دلسرد کردن آن‌ها، اصلاً کار خوبی نیست و باعث خسارت‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.

مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر یادآور شد: ما بعد از انقلاب 2 بحث داشتیم، یکی جنگ تحمیلی بود که مسئله نظامی‌گری پیش آمد و دیگری بحث فرهنگی بود که پس از جنگ تا امروز، همه ضدانقلاب و دشمن روی آن حساب باز کردند و تا همین امروز می‌بینیم که دارند روی مسائل فرهنگی و هنری کار می‌کنند. مقام معظم رهبری در آن زمان اشاره کردند که برای حفظ انقلاب باید روی فرهنگ و هنر کار کنیم؛ این حرف کمی نبود و یک روحیه جهادی می‌خواهد!

داعش به دلیل نبود روحیه انقلابی در فرهنگ و هنر اسلامی، ظهور کرد

وی تصریح کرد: وقتی روحیه جهادی و انقلابی پیش نیاید و ما نتوانیم روی فرهنگ و انقلاب و دینمان کار کنیم، از آن‌طرف نیروهای دیگری مثل داعش بلند می‌شوند و به نام اسلام کار می‌کنند و در سطح دنیا، آبرو و حیثیت اسلام را می‌برند. فقط به این خاطر که ما نتوانسته‌ایم انقلاب اسلامی را به‌درستی نشان دهیم، نتوانسته‌ایم اسلام را با همه شایستگی و بایستگی‌ها و فرهنگ ناب محمدی که در آن هست، درست نشان دهیم. خب همه این‌ها اشکال دارد. بالاخره باید مسئولین به خودشان بیایند! دیگر کی؟! چند سال از این قضیه می‌گذرد؟ از جنگ تا حالا همه‌اش چسبیده‌اند به مسائل اقتصادی، که در بحث اقتصادی هم فلان قضایا پیش می‌آید.

صادقی تأکید کرد: اگر فرهنگ دینی ما ضعیف باشد و نتوانیم به کمک هنرمندان و افراد انقلابی بر جامعه تأثیر بگذاریم، جامعه به فاجعه کشیده می‌شود. نمونه‌اش اتفاقات 87 که پیش امد و توانستند طیف وسیعی از هنرمندان ما را به خودشان جذب کنند و به‌راحتی آن‌ها را ببرند و از آنان سوءاستفاده کنند. خب وقتی این وضعیت پیش می‌آید، معلوم است که طیف وسیعی از جامعه که هوادار و همگام و همراه با آن هنرمندان هستند، ناخودآگاه به دنبال آنان کشیده می‌شوند و به سمتی می‌روند که دلخواه ضدانقلاب و استکبار است که بتوانند این‌ها را در تقابل و تضاد با انقلاب و نظام اسلامی قرار بدهند و وقتی این‌چنین شد، بگویند این طیف روشنفکر و هنرمند و نخبه‌های فرهنگی در تضاد با انقلاب هستند، پس انقلاب تهی است.

وی اضافه کرد: این‌ها الآن دارند این را نشان می‌دهند که بله، نخبه‌های فرهنگی، هنری و دینی ما با نظام ضدیت دارند، درحالی‌که این‌طور نیست. این ندانم‌کاری‌های مسئولین فرهنگی هنری ما در این قضیه باعث خسارت‌هایی شده که جمع‌کردن آن‌هم خیلی سخت است، اما می‌شود کاری کرد.

مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر بیان کرد: ما در حال حاضر نیازمند کسانی هستیم که واقعاً بتوانند این طیف فکری و انقلابی را در جامعه نهادینه کنند. فرق هم نمی‌کند، می‌تواند در فرهنگ باشد، در اقتصاد یا هنر و ... باشد، در تمامی جهات کشوری باید تفکر انقلابی گسترش یابد.

نهایت بی‌مهری مسئولان به هنرمندان انقلابی در بوشهر نامه‌ای 5 ساله

صادقی گفت: یک نمونه از بی‌مهری مسئولان به هنرمندان انقلابی، بوشهر نامه‌ای است که از سال 90تا95 با هزینه بیت‌المال چاپ‌شده و دریغ از یک دعوت از بچه‌های انقلابی و هنرمند که در این استان کم نیستند هنرمندانی که انقلابی فکر می‌کنند و دلسوز مردم و جامعه هستند و نمونه‌های بارزی از این افراد داریم مثل همین آقای احمدی فر که یک شاعر برجسته کشوری است یا آقای صادقی که فیلم‌سازی برجسته در سطح استان و کشور است.

وی ابراز داشت: اما می‌بینیم که در این پنج سال آزگار، دریغ از یک اثر یا دعوت از هنرمندان ارزشی و انقلابی! ولی از آن‌طرف می‌بینیم گویی فقط برای سه، چهار نفر به‌طور ویژه کار می‌شود و بقیه در نظر گرفته نمی‌شوند. این اشکال است، به نام بوشهر و ویژه نکوداشت هفته بوشهر، اما دریغ از تجلیل از شخصیتی انقلابی در آن‌که حتی یک صفحه هم پیدا نمی‌شود. این‌ها درد است، این‌ها را به چه کسی می‌توان گفت؟

احمدی فر با اشاره به‌ضرورت تعامل هنرمندان انقلابی با سایرین، اظهار داشت: به‌هرحال ما توقعی نداریم، کسانی که دیدگاهشان با دیدگاه ما متفاوت باشد، تمایلی ندارند که از حضور نیروهای انقلابی با استفاده کنند ولی همیشه تعامل از طرف ما وجود داشته است و ما از بچه‌های انقلابی توقع داریم که با افرادی که در جبهه مقابل قرار دارند، برای جذب مخالفین و تبدیل آن‌ها به همراه، تعامل کنند. ما در این زمینه باید اثرگذار باشیم ولی اثرپذیر نباشیم.

دوستی صمیمانه رهبر انقلاب و اخوان ثالث باوجود دیدگاه‌های مخالف

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانید یکی از دوستان صمیمی رهبر معظم انقلاب در قبل از انقلاب، مهدی اخوان ثالث بوده که ازلحاظ فکری، 180 درجه با ایشان فاصله دارد. اما همشهری بودند و به‌هرحال حضرت آقا ارتباط تنگاتنگی با او داشتند و خاطراتی در این زمینه نقل کرده‌اند که نشان می‌دهد تعامل از طرف نیروهای مذهبی و انقلابی بوده؛ یعنی همیشه ایشان به منزل اخوان ثالث می‌رفته‌اند و این اختلاف دیدگاه هم هیچ‌گاه باعث نشده بود که دوستی‌شان به هم بخورد. این یک الگو است که ما به این سمت حرکت بکنیم، البته به شرطی که در آن‌ها حل نشویم، بلکه بر آن‌ها اثرگذار باشیم، این خیلی مهم است.

مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر گفت: در رابطه با اتفاقات سال 87 هم یکی از مشکلات همین بود که متأسفانه قشر وسیعی از نیروهای انقلابی ما که آن‌ها را به‌عنوان نیروهای ارزشی می‌دانستیم، به دلیل اختلافات سیاسی، راه خود را از انقلاب جدا کردند. خیلی‌هایشان ‌هم افراد خوبی هستند و ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم ولی به دلیل دیدگاه سیاسی جداشده‌اند که به‌هرحال ما دوست داریم با آن‌ها تعامل کنیم.

احمدی فر اذعان داشت: در بوشهر هم افرادی داریم که در جناح مخالف هستند و خود من چندین بار برای شب‌شعر از آنان دعوت کرده‌ام که بیایند شعر بخوانند، نزدیک شوند و این فضای دوقطبی و چندقطبی را کنار بگذاریم. این‌ها بیشتر ممکن است در یک حالت جو زده‌ای قرارگرفته باشند و تحت تأثیر یکسری اتفاقات قرارگرفته‌اند که ذهنیتشان عوض‌شده وگرنه افراد خیلی خوبی هستند، سوابق خوبی دارند، رزمنده هستند که مثلاً الآن به خاطر اختلافات سیاسی در جبهه‌ای دیگر قرارگرفته‌اند و این‌ها واقعاً حیف هستند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف هنرمندان انقلابی و آئینی، جذب این افراد است که دوباره به اردوگاه هنرمندان ارزشی پیوند دهند. من امیدوارم که یک روز این اتفاق بیفتد و بعضی جاها کارهای خوبی هم صورت گرفته است.

رسانه‌ها از دامن زدن به اختلافات پرهیز کنند

مسئول انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر ابراز داشت: متأسفانه گاهی در نشریات، سایت‌ها و ... بعضی اختلافات کوچک را آن‌قدر بزرگ می‌کنند که آدم فکر می‌کند حالا چه شده، درحالی‌که مسئله خیلی بزرگی هم نیست و این‌ها می‌تواند قابل‌حل باشد. پس این اختلافات را بزرگ نکنیم و مقداری با همدیگر تعامل داشته باشیم و افراد را جذب کنیم.

صادقی با اشاره به نوع نگاه دولت‌ها به هنر و هنرمندان انقلابی گفت: الآن مدیران فرهنگی و هنری و اقتصادی ما در مقابل نقد و انتقاد، موضع‌گیری می‌کنند و این به خاطر این است که چنین تفکری را برای خودشان تخریب حساب می‌کنند. درصورتی‌که وظیفه یک هنرمند، روشنگری و روشنفکری و بیداری در سطح جامعه است.

مدیران و مسئولان مدعی، تحمل کوچک‌ترین انتقادها را هم ندارند

وی تصریح کرد: الآن تا در کوچک‌ترین موضوعی از بسیاری مسئولین فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، هنری و ... انتقادی می‌شود، فوراً جبهه‌گیری کرده، گارد می‌گیرند و واکنش شدید نشان می‌دهند. کسانی که مدعی تریبون آزاد و آزادی بیان و آزادی اندیشه بودند و می‌گفتند باید آزادی و قانون حقوق شهروندی در جامعه بسط داده شود، الآن همان مدیران و مسئولان در رأسی هستند که توان و تحمل یک انتقاد کوچک را هم ندارند. با این حساب چگونه می‌شود حقوق شهروندی و آزادی را گسترش داد؟

مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر هشدار داد: مسئولین ما باید توان انتقادپذیری و سازندگی را در خود بیشتر کنند و بتوانند جوابگوی طیف وسیعی از هنرمندان باشند. اما وقتی در رأس امور مسئولین انتقادپذیر نباشند، معلوم است مسئولین پایین‌تر هم جوابگو نخواهند بود و این خیلی اشکال دارد.

صادقی تأکید کرد: به نظر می‌رسد که باید جریانی راه‌اندازی کنیم که افراد متعهد و توانمند در حوزه هنری ارزشی‌مان را مدیریت راهبردی کنیم و بتوانیم این افراد را به هنرمند اصیل انقلابی تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: امروز سازمان‌های فرهنگی و هنری ما در قبال هنرمندان انقلابی، هیچ تعهدی ندارند، اما از آن‌طرف به‌عنوان نمونه سازمان‌های مردم نهادی که در استانداری تشکیل می‌شوند، با نگاهی به آمارها می‌بینیم که قبل از ورود فلان شخص مسئول در این استانداری چقدر بوده و الآن چند درصد است. حالا آیا واقعاً این سمن‌ها خوب است؟

مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر اذعان داشت: در تمام این چند صد و خورده‌ای سمن که در استانداری بوشهر تشکیل‌شده، وجدانا چند درصدشان دارند کار می‌کنند؟ درصورتی‌که در همین سمن‌ها به‌شدت پول تزریق می‌شود، اما می‌بینیم از کل این چند صد سمن، فقط 3، 4 تای آن‌ها فعال است که همین‌ها هم از قبل فعال بوده‌اند، نه اینکه اینجا فعال‌شده باشند و بقیه فقط پولی گرفته و به دنبال کارهای خودشان رفته‌اند.

صادقی بابیان اینکه چرا این پول نباید برای هنرمندان انقلابی تزریق شود، تأکید کرد: دم از روز هنر انقلاب اسلامی می‌زنیم، اما کو حمایت؟ این آقای شاعر تولید شعر می‌کند، آن آقا می‌خواهد فیلم بسازد، تفکر دارد، باید سال‌ها اندیشه‌اش را جمع کند تا بتواند یک فیلم تولید کند، سال‌ها طول می‌کشد تا بتواند شعرهایش را در یک مجموعه کتاب چاپ کند، اما کدام حمایتی صورت گرفته یا می‌گیرد؟

فاجعه‌ای از جنس بی‌مهری متولیان فرهنگی و هنری استان به هنرمندان انقلابی

وی افزود: چه کسانی جز مسئولان و متولیان فرهنگی و هنری استان باید حمایت کنند؟ ولی متأسفانه حتی حمایت‌های معنوی هم صورت نمی‌گیرد، چه رسد به حمایت مالی! این خیلی فاجعه است.

مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر ابراز داشت: از این بدتر نمی‌شود که مسئولین رده‌بالای استان ما هیچ‌گونه اعتقادی به حمایت از هنرمندان انقلابی و ارزشی در سطح جامعه ندارند و راحت با آن‌ها برخورد هم می‌کنند! خیلی راحت آن‌ها را از تمام قسمت‌ها پاک می‌کنند. نمونه‌اش را گفتم که در مجلات، روزنامه‌ها، سایت‌ها و ... نام از هنرمندان ارزشی وجود ندارد.

صادقی بیان کرد: بالاتر از صداوسیما که نداریم، رسانه ملی استان ما وجدانا چند بار از نیروهای انقلابی ما حمایت کرده یا پای صحبت‌های آن‌ها نشسته و به درد دل‌هایشان گوش‌داده است؟ آمارها را ببینید که چندتا از افراد شاخص و ارزش‌مدار در سطح جامعه استانی بوده که در صداوسیما آن‌ها را معرفی کرده باشند؟

وی گفت: آن‌هایی که امکانات دارند و دستشان می‌رسد، متأسفانه نیروهای انقلابی را طرد کرده‌اند و آن‌هایی هم که امکانات ندارند، نمی‌توانند کاری برای این بندگان خدا انجام دهند. بنابراین ما تا کی باید چوب ندانم‌کاری مسئولین را بخوریم؟!

ما را طرد می‌کنند و ناممان را می‌گذارند طیف تندرو دینی!

مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر یادآور شد: 20 سال گذشت و هیچ کاری نکردند! ما چگونه باید از دین و انقلاب و هنر و فرهنگمان دفاع کنیم وقتی این‌ها را دارند طرد می‌کنند و اسمش را هم می‌گذارند طیف تندرو دینی! آخر اینکه جور درنمی‌آید! هنرمند کجا تندرو است؟

صادقی بابیان اینکه هنرمندان انقلابی همیشه همین‌طور بوده‌اند، تصریح کرد: بله ما خودمان به‌صراحت اعلام می‌کنیم که ما سیاسی هستیم ولی دنبال کارها و جریان‌های سیاسی نیستیم. این‌ها می‌خواهند از ما و هنرمندان برای امیال شخصی و جریان‌های سیاسی خودشان استفاده کنند، اما ما دنبال این قضیه نیستیم، بااینکه تفکر سیاسی هم داریم.

ما وارد جریان‌ها و سیاسی‌کاری‌های آقایان نمی‌شویم

وی اضافه کرد: مگر می‌شود ما نسبت به وضعیت جامعه خودمان و حتی خارج از جامعه و کشور خودمان بی‌تفاوت باشیم؟ اصلاً چنین چیزی نیست. اتفاقاً خیلی هم سؤال و جواب داریم و روی این قضایا مانور می‌دهیم ولی اینکه فقط دنبال جریان‌های این‌ها باشیم و بر موج آن‌ها سوار شویم، اصلاً این خبرها نیست و ما وارد جریان‌ها و سیاسی‌کاری‌های آقایان نمی‌شویم، چون می‌خواهند از ما سوءاستفاده‌هایی کنند که ما حاضر به این سوءاستفاده‌ها و دادن پوئن های مثبت به این افراد نخواهیم بود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/صا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۹۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند