Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛اسدالله رازانی پرداختن به آسیب های اجتماعی را یک ضرورت برشمرد و از آن به عنوان یک موضوع جدی یاد کرد که بر توسعه فرهنگی و اقتصادی تاثیر سوء دارد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استان از نظر نسبت ازدواج به طلاق در کشور جایگاه مطلوبی ندارد، اظهار کرد: استان کرمانشاه تا پیش از این از نظر این شاخص جزو پنج استان اول کشور به حساب می‌آمد که البته این جایگاه اخیرا به جایگاه هفتم تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رازانی با بیان اینکه میزان خودکشی نیز در استان کرمانشاه و البته در بین استان‌های غربی کشور بالاتر از متوسط کشوری است، تصریح کرد: از مجموع خودکشی‌های رخ داده در کشور حدود 2.5 درصد آن در استان کرمانشاه اتفاق می‌افتد.
وی خودکشی را یک آسیب فرهنگی اجتماعی برشمرد و افزود: اگرچه خودکشی جزو چهار آسیب اجتماعی اولویت بندی شده در کشور نیست، اما در استانی مثل کرمانشاه و دیگر استانهای غربی به عنوان یک آسیب اجتماعی مهم مطرح است.
رازانی تاکید کرد: موضوع خودکشی باید در دستور کار ویژه استان قرار گیرد.
وی اظهار کرد: جلوگیری از بالا رفتن آمار خودکشی نیاز به توجه دارد که البته باید ریشه‌های پرداختن به آن بررسی شود، چراکه به نظر نمی‌رسد تنها عامل پرداختن به خودکشی در یک جامعه به فقر و بیکاری مربوط باشد و مسائل فرهنگی در آن ارتباطی نداشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به تفاوت‌های جدی استانی کرمانشاه با سطح ملی در اکثر زمینه‌ها و به ویژه در حوزه فرهنگی، افزود: داشتن یک نسخه واحد در حوزه های مختلف از جمله موضوع آسیب‌های اجتماعی نخواهد توانست مشکلات کشور را حل کند و لذا استانی مثل کرمانشاه باید با شناخت
آسیب‌ها و مسائل اجتماعی برای مرتفع کردن آسیبهای اجتماعی خود برنامه‌ریزی کند.
رازانی در ادامه خواستار تدوین لیست مسائل و آسیب‌های اجتماعی استان و اولویت بندی آنها و کار کردن بر اساس آن اولویت‌ها شد.
مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به آمار بالای استفاده از سلاح در استان برای حل و فصل خصومت‌ها داشت و اظهار کرد: در حال حاضر در شبانه روز به طور متوسط یکبار در استان استفاده از سلاح با 90 درصد احتمال تیراندازی را داریم که این اتفاق هم جرم است و هم بزه و البته ریشه‌های فرهنگی دارد که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه قمه کشی را دیگر آسیب استان دانست و افزود: باید بررسی شود که حل و فصل خصومت‌ها با استفاده از سلاح جزو پدیده و یا آسیب اجتماعی به حساب می‌آید یا نه و اصلا چرا در این سطح در استان به آن پرداخته می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به نبود مرکز اسنادی در استان که نتایج حاصل از بررسی ها در آن نگهداری شود، افزود: باید نتایج حاصل از مطالعات حوزه‌های مختلف فرهنگی برای دسترسی سریع در مواقع لزوم در یک مرکز اسناد نگهداری شود و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی باید به این مقوله ورود کند.
وی در ادامه اظهار کرد: امروزه موضوع مسائل اجتماعی در کشور جزو اولویت ها است و مقام معظم رهبری نیز به آن توجه ویژه دارند و به دولت هم دستور داده‌اند که به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.
رازانی با بیان اینکه امروز کشور و مردم با مسائل اجتماعی مواجه هستند، افزود: مقام معظم رهبری اعتقاد دارند که 20 سال دیر به این موضوعات پرداخته شده است.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به موضوعات اجتماعی اظهار کرد: با وجودی که در سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه پروژه‌ها و موضوعات زیادی برای مطرح شدن داشتیم، اما موضوعات اجتماعی جزو پروژه‌های پیشنهادی بود که اعتباراتی را هم به خود تخصیص داد که بخشهایی از آن هم تاکنون وصول شده است.
وی در ادامه با اشاره به عدم همراهی معاونت اجتماعی وزیر کشور در سفر اخیر وزیر کشور به استان کرمانشاه و پرداخته نشدن به بخش های اجتماعی در این سفر، افزود: قرار شده در سفر جداگانه ایشان به استان بخش اجتماعی مغفول مانده در این سفر مورد توجه قرار گیرد
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید در سال جاری بیشتر از سال گذشته موضوعات اجتماعی را در دستورکار داشته باشیم، افزود: تلاش می کنم تا حتی المقدور در تمامی جلسات کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان شرکت داشته باشم.انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر امور خواهران سازمان بسیج دانش آموزی  آذربایجان غربی    گفت: با توجه به اهمیت نقش بانوان و دختران در تحکیم پایه­‌های نهاد مقدس خانواده و نهادینه نمودن ارزش های اخلاقی در جامعه و هجمه­‌های فراوان دشمنان علیه این قشر حساس بسیج دانش آموزی استان در نظر دارد ویژه برنامه هایی را با عنوان «گلبرگ آفرینش» برگزار خواهد کرد.

ملائکه اسلام پرست، با بیان اینکه برنامه های روز دختر همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت برگزار خواهد شد، افزود: این ویژه برنامه‌ها از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در سراسر استان اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین ویژه برنامه ای ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری با اجتماع ۳ هزار نفری دختران در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار خواهد شد که تبرک پرچم مرقد حضرت معصومه (س) از برنامه های جنبی این اجتماع خواهد بود.

  اسلام پرست بیان کرد: هویت بخشی به دختران و تبیین چگونگی نقش آفرینی آنها در عرصه های مختلف اجتماعی، توجه به رسالت خطیر دختران در خانواده و تقویت پیوندهای درون خانوادگی و نقش دادن به دختران در مواجه با مقوله های مختلف اجتماعی چون عفاف و حجاب، ولایت فقیه، وفاق و همدلی امت اسلام در برابر جبهه کفر به عنوان عرصه های مختلف فردی و اجتماعی برای نقش­ آفرینی دختران از محورهای محتوایی برنامه ها است.

وی  راه اندازی پویش ( از و به )، ویژه برنامه حمایت و همدردی دختران دانش آموز از کودکان و زنان غزه، اکران سراسری فیلم اخت الرضا درمدارس، دهکده فرهنگی پرنیان و برگزاری اردوی یک‌روزه در بقاع متبرکه را از جمله برنامه های پیشنهادی در این ایام عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور