Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از نیویورک پست: فشار آمریکا علیه ایران در حال افزایش است.

مشخص شده است که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و وزیر خارجه اش جان کری در سال 2015 برای تکمیل برنامه جامع اقدام هسته ای و امضای نهایی آن یکی پس از دیگری به ایران امتیاز داده است.

شاید ترامپ هنوز آمادگی پاره کردن توافق هسته ای ایران را آنطور که در وعده های انتخاباتی اش اعلام کرده بود را نداشته باشد اما دولت جدید آمریکا به دقت رفتار ایران  در خارومیانه را که موقعیت استراتژیک واشنگتن در منطقه و امنیت متحدانمان را زیر سوال می برد را به دقت بررسی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گام بعدی که مقامات آمریکا خود را برای اجرای آن آماده می کنند مهار رفتارهای ایران در منطقه است.

این روزنامه در ادامه ادعا کرده است؛ به یاد داشته باشید که حامیان توافق ایران ادعا می کردند که در سایه این توافق حکومت ایران رفتارهای خود را در منطقه خاورمیانه معتدل خواهد کرد، اتفاقی که هیچ گاه رخ نداد.

نیکی هیلی، سفیر امریکا در سازمان ملل هفته گذشته در سخنرانی خود وجود قطعنامه ای در سازمان ملل متحد که ایران را از واردات و صادرات سلاح منع می کند را یادآوری کرد و خواستار آن شد که آزمایش هسته ایران پایان پیدا کند. وی همچنین افزود: ایران همچنان قطعنامه ای که فروش سلاح به حزب الله و حوثی های یمن را منع می کند را نقض می کند.

هیلی در ادامه با اشاره به اینکه اوباما اجازه این اقدامات را به ایران داده است تاکید کرد که ترامپ همچین اجازه ای نمی دهد.

در همین حال، مجلس نمایندگان آمریکا طرح جدیدی را آماده می کنند که بر اساس آن تحریم های جدیدی را بر سر ادامه فعالیت های موشکی تهران علیه ایران اعمال خواهند کرد. لایه مجلس سنا نیز تحریم هایی را علیه حمایت ایران از آنچه تروریسم عنوان می شود، اعلام خواهد کرد.

اما آیا مجازات های عجولانه یک طرفه علیه ایران، کشوری که بسیاری از متحدان آمریکا به دنبال تعامل با این کشور به عنوان عضو جدید خانوده جامعه جهانی هستند، واشنکتن را تنها نخواهد گذاشت؟


منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۷۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا