Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@08:46:50 GMT

اسکورپيو با داشتن 12 گيگ رم هيچ محدوديت فني ندارد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۱۱۰۰۴

خبرگزاري آريا - چند هفته پيش کمپاني مايکروسافت جزييات جديدي را از کنسول آينده‌ي خود يعني اسکورپيو منتشر کرد. 
به گزارش خبرگزاري آريا، مدير عامل شرکت استارداک آقاي برد واردل توييت‌هاي بسياري را درباره‌ي تکنولوژي صنعت کنسول‌هاي بازي پست کرده است. بنا به گفته‌ي ايشان، کنسول اسکورپيو با داشتن 12 گيگابايت رم، هيچ محدوديت فني براي طراحي و ساخت بازي‌هاي رايانه‌اي بر روي اين پلتفرم به مدت چند سال نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اينکه توسعه دهندگان و سازندگان بازي‌هاي رايانه‌اي از 8 گيگابايت رم کنسول PS4 Pro تنها فقط از 5٫5 گيگابايت رم آن استفاده مي‌کنند لذا اسکورپيو با داشتن 12 گيگابايت رم فراتر از حدنصاب عمل خواهد کرد.
برد واردل مي‌گويد: 12 گيگابايت رم GDDR5 کنسول اسکورپيو بدين معناست که هيچ محدوديت فني و تکنيکي براي طراحي و ساخت بازي‌ها بر روي اين پلتفرم وجود ندارد
واردل همچنين مي‌گويد به منظور به کارگيري درست و بهينه از قدرت سطح جديد API‌ها مانند Directx 12 (که بر روي کنسول اسکورپيو نيز استفاده شده است) و Vulkan سازندگان و توسعه‌دهندگان بازي‌هاي رايانه‌اي به يک هسته‌ي موتور گرافيکي خنثي نياز دارند و فقط موتور گرافيکي اکسيدس استارداک (که پيش از اين در بازي‌هاي ريل‌تايم استراتژي مانند Ashes of Singularity استفاده شده بود) مي‌تواند متناسب با نياز‌هاي فني عمل کند درحالي که استوديو‌هاي ديگر براي بدست‌آوردن چنين سرعتي در پردازش تسک‌هاي خود بايد سال‌ها زمان و انرژي صرف کنند. واردل سپس با لحن طعنه‌آميزي گفت بالاخره بازي‌هاي AAA با موتور گرافيکي نيتروس توليد خواهند شد
کمپاني‌هاي ديگر براي بدست آوردن چنين تکنولوژي (موتور گرافيکي اکسيدس-نيتروس) و استفاده‌ي بهينه از قدرت واقعي نسل جديد API‌ها مانند Directx12 و Vulkan در بازي‌هاي AAA بايد سال‌ها زمان و انرژي صرف کنند.
اولين آزمايش ما از موتورگرافيکي نيتروس (موتور چند هسته‌اي ما) به زودي انجام خواهد شد و ما اميدوار هستيم اين آزمايش در يک بازي AAA انجام شود.
در نهايت مدير عامل شرکت استارداک اعلام کرد که نسل جديد API‌ها يعني Directx 12 و Vulkan مي‌توانند سرعت بارگذاري بيشتري داشته باشند از آنجا که اين دو API از لحاظ فني قادر به بارگذاري محتواي گرافيک به GPU از چندين جريان موازي هستند. خيلي جالب خواهد بود زماني که توسعه‌دهندگان و سازندگان بازي‌هاي رايانه‌اي از اين ويژگي شروع به استفاده خواهند کرد.
واردل مي‌گويد: يکي از ويژگي‌هاي بزرگ Directx 12 و Vulkan بارگذاري محتواي عظيم گرافيک به GPU از چندين جريان موازي است که مطمئنا بسياري از مردم اطلاعات زيادي تا به حال درباره‌ي اين مورد نشنيده‌اند.
امروزه بيشتر صفحه‌هاي بارگذاري طولاني مدت به دليل پردازش کند بافت‌ها و اجزاي محتواي گرافيکي صورت مي‌گيرد. در Directx12 و Vulkan اين کار به راحتي و به صورت موازي انجام مي‌شود
کنسول اسکورپيو مايکروسافت 6 ترافلاپ قدرت محاسباتي دارد، يک پردازنده‌ي هشت هسته‌اي با کلاک 2٫3 گيگاهرتز، 12 گيگابايت رم GDDR5 و 40 واحد محاسباتي با هدف مشخص ارائه‌ي درست ويژگي 4K از بازي به گيمر‌ها، دارد.
انتظار مي‌رود پرچمدار جديد مايکروسافت در تعطيلات 2017 به بازارهاي جهاني عرضه شود و قيمت تخميني که براي اين کنسول در نظر گرفته‌اند 499 دلار يا بيشتر مي‌باشد. مطمئنا اخبار بيشتري از کنسول اسکورپيو در مراسم E3 2017 اعلام خواهد شد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران

با توجه به ادامه محدودیت‌ سفر هندی‌ها به ایران، این کشور میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود و یمن جایگزین آن شد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد