Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، امروز دهم اردیبهشت ماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه انبیاء با بیان اینکه بالاترین نعمت انسان نعمت هدایت و ارتباط با خداست به داستان حضرت زکریا اشاره کرد و گفت: حضرت زکریا ندا کرد خدایا مرا تنها نگذار و از من وارثی باقی بگذار؛ خداوند نیز دعای او را مستجاب کرد و یحیی(ع) را به او داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وراثت حقیقت که قرآن به آن اشاره کرده و در زیارت وارث امام حسین(ع) نیز می‌خوانیم نشان می‌دهد که فقط برخی اوصاف مادی نیست که از طریق وراثت منتقل می‌شود بلکه صفات معنوی نیز منتقل می‌شود که اوج این وراثت حقیقت را می‌توان در سلسله انبیاء مشاهده کرد که عمدتا هم نسل پیاپی داشته‌اند.

استاد حوزه با بیان اینکه این وراثت، دختر و پسر نیز ندارد عنوان کرد: حضرت زهرا(س) یکی از وارثان انبیاء یعنی پیامبر(ص) است و حضرت مریم(س) نیز و هر دو از شخصیت‌های بی نظیر در عالم هستند.

هادوی تهرانی با بیان اینکه انتساب سادات از طرف مادر نیز دارای فضیلت است، ادامه داد: البته این مسئله ثمره فقهی در بحث خمس ندارد همچنین اگر کسی قدر این فضیلت را نداند هم از این سلسله بیرون خواهد رفت همان‌طور که فرزند بدون واسطه نوح از اهل نوح نبود و امام حسین(ع) با وجود واسطه، وارث حقیقت نبوت نبوی بود.

وی همچنین در ادامه تفسیر سوره مومنون گفت: شان این ایام بالاتر از آن است که انسان تنها دنیا را در دعاهایش از خداوند طلب کند.

وی با بیان اینکه مردم تا زمان رسیدن مرگ در غفلت هستند ولی وقتی مرگ رسید از خدا طلب می‌کنند ما را به دنیا برگردان اظهار کرد: آیت‌الله بهاءالدینی وقتی صحبت از کارهای خوبش هم می‌کرد از تعابیری استفاده می‌کرد که حمل بر خودستایی نشود؛ چنین فردی با اینکه دارای مقامات والایی بود می‌فرمود ما هم اگر این درخواست را از خدا بکنیم پاسخ «کلٌا» است یعنی اجابت نمی‌شود.

هادوی تهرانی عنوان کرد: ایشان می‌فرمود: «دستگاه امام حسین(ع) چیز دیگری است»؛ یعنی از توسل و ارتباط با امام حسین(ع) به مراتب و درجاتی می‌توان رسید که عجیب است؛ البته نه این طور که برخی مداحان ما مفاهیم نازل غیرشرعی درباره آن به کار می‌گیرند؛ در دستگاه امام حسین(ع) لحظاتی برای تحول ایجاد می‌شود که در جای دیگر نمی‌توان به آن رسید؛ لذا روز ولادت و شهادت و روزهای منسوب به ایشان امر متفاوتی است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۲۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • رجائیان: در جایگاه CIP پرسپولیس را تشویق می‌کردند!
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی