Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:36:43 GMT

پاکسازی مناطق آلوده لرستان در قالب طرح‌های ضربتی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۳۰۰۴۳

استاندار لرستان گفت: منطقه اسدآبادی وضعیت اسفباری دارد که در شان مردم خرم‎آباد و مسئولین نیست.


به گزارش ایسنا، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تبریک روز کارگر و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: طی دو هفته گذشته با پیشنهاد سردار کشکولی از وضعیت کوچه بهمنی منطقه اسدآبادی خرم‎آباد بازدیدکردیم که متاسفانه این منطقه وضعیت بسیار نابهنجاری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: شرایطی که در این منطقه دیده شد در شان خرم‎آباد، مسئولین و مردم نیست و شرایط اسفباری دارد و متاسفانه محل توزیع مواد مخدر است و شرایط به گونه‎ای است که مردم بسیار سخت در آنجا زندگی می‎کنند انگار در اسارات بودند و می‎خواستند از این اسارت رهایی یابند.در این محله ناجا و سپاه کار خوبی را در راستای بحث‏های فرهنگی کمک کردند.

بازوند تصریح کرد: شاه بیت و کلید حل این مشکل بیشتر به دست رئیس کل دادگستری و دادستان لرستان است که باید تعیین تکلیف شود.خانه‌هایی که در آن محل وجود دارد مستلزم حکم قضایی برای تعیین تکلیف آنهاست.

بازوند با بیان اینکه پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در استان در قالب طرح‌های ضربتی در دستور کار قرار دارد و باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط اجرا شود، گفت: در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده استان تمامی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر متناسب با شرح وظایف خود باید همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار افزود: مناطق آلوده به مواد مخدر که به مکانی برای خرید و فروش و استعمال مواد مخدر تبدیل شده‌اند بستری برای ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بوده که این موضوع خانواده‌های بسیاری را متاثر کرده است.

مدیر ارشد استان اضافه کرد: وجود چنین مناطقی به هیج وجه در شان مردم و مسئولان لرستان نیست و باید با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله دادگستری و شهرداری ساماندهی این مناطق به صورت ضربتی و در کمترین زمان ممکن در دستور کار قرار گیرد.

بازوند یادآور شد: شماری از زنان معتاد متجاهر استان بعد از طی کردن مراحل درمانی خود به مرحله بهبودی رسیده‌اند که مشکل مسکن این افراد با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی و مشکل اشتغال آنها از طرف کمیته امداد برطرف می شود.این اقدام در راستای صیانت از این افراد و پیشگیری از بازگشت آنها به مصرف مواد مخدر انجام می شود.

بازوند با بیان اینکه پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در استان در قالب طرح‌های ضربتی در دستور کار قرار دارد و باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط اجرا شود، گفت: در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده استان تمامی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر متناسب با شرح وظایف خود باید همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار افزود: مناطق آلوده به مواد مخدر که به مکانی برای خرید و فروش و استعمال مواد مخدر تبدیل شده‌اند بستری برای ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بوده که این موضوع خانواده‌های بسیاری را متاثر کرده است.وجود چنین مناطقی به هیج وجه در شان مردم و مسئولان لرستان نیست و باید با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله دادگستری و شهرداری ساماندهی این مناطق به صورت ضربتی و در کمترین زمان ممکن در دستور کار قرار گیرد. شماری از زنان معتاد متجاهر استان بعد از طی کردن مراحل درمانی خود به مرحله بهبودی رسیده‌اند که مشکل مسکن این افراد با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی و مشکل اشتغال آنها از طرف کمیته امداد برطرف می شود.این اقدام در راستای صیانت از این افراد و پیشگیری از بازگشت آنها به مصرف مواد مخدر انجام می شود.

فرمانده انتظامی لرستان نیز از انهدام 4 باند تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف 341 کیلو گرم تریاک خبر داد.

سردار محمد قنبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای طرح‌های تشدید مبارزه و مقابله بی‌امان با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌های بروجرد، پلدختر و رومشکان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.ماموران با تشکیل تیم‌های مجرب و ویژه در محورهای مواصلاتی لرستان مستقر و با اشراف اطلاعاتی و پلیسی 4 خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر و 3 خودروی دیگر به عنوان اسکورت محموله‌ها از قاچاقچیان را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی لرستان اضافه کرد: با دستگیری 9 سوداگر مرگ، در بازرسی از خودروی کامیون باری مقدار 53 کیلو و 200 گرم، نیسان وانت 200کیلوو در دو سواری پژو 405، 49کیلو و 800 گرم و 38 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک ودر مجموع از 4 عملیات موفقیت آمیز 341 کیلو گرم تریاک کشف شد.

قنبری با اشاره به اینکه اعضای 3 باند مواد مخدر همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: پلیس لرستان برای کسب رضایتمندی شهروندان با تمام توان با مجرمان و سوداگران مرگ به شدت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۳۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه