Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تاکيد کرد: در زمينه فرهنگي بايد زمينه را براي همه گروه‌ها باز بگذاريم آنجا که آزادي بيشتر است شکوفايي بيشتر است بايد فضا را در زمينه‌هاي مختلف بيشتر باز کنيم و قانون‌مدار باشيم. مردم بايد ببيند افراط‌ها و خشونت‌ها کنار رفته و احساس اعتدال و آرامش بيشتري کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگار سياسي ايلنا، حسن روحاني در گفت‌وگوي ويژه خبري از شبکه دو در خصوص عرصه‌هاي موفقيت انقلاب و عقب افتادگي‌هاي انقلاب ضمن ابراز تاسف از حادثه معدن ذغال سنگ آزادشهر استاد گلستان و جان باختن عده‌اي از هم‌وطنان گفت: بزرگترين دستاورد ما استقلال سياسي و مردم‌سالاري است اين انتخابات از آثار انقلاب است. مردم پاي صندوق به راحتي حضور دارند و نقد مي‌کنند و مسائل مختلف را مطرح مي‌کنند.
او ادامه داد: استقلال سياسي کشور و حاکميت ملي ما و اينکه مردم خودشان تصميم گيرنده هستند و نماينده‌هاي مردم که در صحنه حضور دارند و همه ارکان نظام منتخب مردم هستند. هر کجا در انقلاب امور را به مردم واگذار کرديم و مردم حضور و مشارکت بيشتر داشتند توفيق بيشتر بود و هر جا خواستيم در اموري که مربوط به مردم بوده محدوديت ايجاد کنيم دچار مشکل شديم در بخش اقتصادي اگر آزادي و رقابت بيشتر باشد و مردم احساس کنند ارگاني که وابسته به حاکميت است مداخله ندارد موفقيت بيشتري در اقتصاد خواهيم داشت.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد کرد: در زمينه‌هاي فرهنگي بايد زمينه را براي همه انجمن‌ها و گروه‌هاي فرهنگي باز بگذاريم آنجا که رقابت آزادتر است شکوفايي و موفقيت بيشتر است. در انقلاب بايد فضا براي مردم بازتر شود. ما بايد قانون مدار باشيم. در انقلاب هر جا بر مبناي مر قانون حرکت کرديم و حقوق ملت را پاس داشتيم شرايط بهتري براي مردم و نظام بوده و هر جا از قانون فاصله گرفتيم با مشکلات مواجه شديم. عقلانيت، آزادگي و ايستادگي انقلاب ما را در حرکت بهتر قرار داده و ما را به مقصد مي‌رساند.
روحاني خاطرنشان کرد: ما در آستانه چهل سالگي انقلاب هستيم بايد مردم ما آثار چهل سالگي را حس کنند و بدانند انقلاب دچار بلوغ شده است. مردم بايد ببيند افراط‌ها و خشونت‌ها کنار رفته و احساس اعتدال و آرامش بيشتري کنند.
رييس دولت يازدهم در پاسخ به اين سوال که رهبر انقلاب تاکيد بر حفظ انقلاب دارند و شاخص‌هايي براي آن تبيين کردند شما چقدر به اين شاخصه‌ها پايبند هستيد، اظهار کرد: انقلاب براي چه بود و مردم ما از سال 41 براي چه به صحنه آمدند پاسخ اين است که براي اينکه استقلال به دست آوردند و با آراي خودشان کشور اداره شود و فساد در جامعه نباشد و مردم آزادي بيشتري داشته باشند، به صحنه آمدند. مردم براي جمهوريت و اسلاميت انقلاب کردند اگر ما در زندگي متعهد به آرمان‌ها و مسير انقلاب باشيم، مي‌توانيم خود را انقلابي بدانيم.
او ادامه داد: انقلابي بودن به معناي بي‌نظم بودن نيست انقلابي بودن يعني قانوني بودن و به اين معنا نيست که در زندگي خصوصي مردم مداخله کنيم و شعار بلندتر بدهيم و انقلابي بودن يعني به خواست مردم بيشتر توجه کنيم و در مسير خواست مردم حرکت کنيم و به اين معناست که شاهد آثار انقلاب باشيم. آثار انقلاب يعني فساد در جامعه نباشد مردم زندگي راحت‌تري داشته باشند و معنويت و دين‌باوري بيشتر در جامعه داشته باشيم. هويت ملي و ديني، ايراني و اسلامي‌مان بيشتر باشد انقلابي بودن به معناي آن است که به دنبال آرمان و اهداف انقلاب هستيم اگر انقلابي بودن به معني افراطي بودن و شعار دادن باشد ما از اين مسير فاصله داريم.
روحاني در خصوص برجام و بدعهدي‌هاي آمريکا گفت: اصل برجام يک دستاوردي بود که مردم ما در سايه ايستادگي خودشان به دست آوردند وقتي سال‌ها و ماه‌هايي که ما در حال مذاکره در برابر رقيبان و بدخواهان بوديم برخي براي تحقق برجام کمک نمي‌کردند. اما امروز همه کانديداها به برجام متعهد هستند ملت ما نسبت به همه تعهدات متعهد بوده طرف مقابل ما ممکن است بدعهدي کند ما بايد خود را آماده کنيم گرچه هر چه زمان مي‌گذرد بدعهدي سخت‌تر مي شود امروز در آمريکا تحولاتي در دولت به وجود آمده و گروه افراطي‌تري روي کار آمده و ادعاهايي براي پاره کردن برجام داشتند ولي الان فهميدند اين تعهد دو کشور نيست بين‌المللي است و حالا از آن حرف‌ها فاصله گرفتند.

او ادامه داد: اين به معني غفلت نيست ما خود را براي شرايط ديگر بايد آماده کنيم همان طور که مردم شاهد بودند اگر آمريکايي‌ها بدعهدي کردند ما به آژانس در زمينه سوخت پيشران هسته‌اي گزارش مي‌دهيم. دست ما باز است که اگر طرف مقابل تخلفي انجام داد از حقوق ملت دفاع کنيم اما هرچه جلوتر برويم افکار عمومي اين واقعيت را مي‌پذيريد که امروز برجام توافقي است که مي‌تواند به نفع جهان و منطقه و ملل باشد.
روحاني درباره رسيدگي به محرومان گفت: محرومان در سال‌هاي گذشته در رنج فراواني بودند وقتي در يک جامعه‌اي تورم و گراني بالاتر از مقداري که حقوق افراد است افزايش پيدا مي‌کند ما احساس مي‌کنيم محروميت وجود دارد محروميت يعني مردم داراي پاداش کمتري هستند اما کار بيشتر و رنج بيشتري دارند در گذشته کشاورزان در کشاورزي و مردم در سراسر کشور مشکلات فراواني را از لحاظ زندگي مادي و اقتصادي شاهد بودند امروز يک گام و يک قدم به جلو آمديم امروز مردم شاهد مهار تورم هستند.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تاکيد کرد: خوشحالم که نامزدهاي انتخابات درباره تورم و اينکه چگونه بايد آن را مهار کنند بحث نمي‌کنند اين‌ها گام‌هايي است که ملت در طول سه سال و نيم برداشته مردم حرکت خوبي در زمينه مسائل اقتصادي و اجتماعي داشتند امروز شاهد هستيم اگر کسي بيمار مي‌شود رنج اقتصادي و فشار اقتصادي براي درمان بيماري کمتر دارد اگر ديروز کسي به بيمارستان مي‌رفت و مجبور بود همه وسايل درمان را خود تهيه کند اما امروز بحمدالله مردم در زمينه مسائل درماني شرايط خيلي بهتري را دارند.
او خاطرنشان کرد: مردم امروز مخارج کمتري را براي درمان پرداخت مي‌کنند و خدمات بهتري را دريافت مي‌کنند يکي از موارد رفع محروميت در زمينه مسائل بهداشت و درماني است و ما امروز شاهد شرايط بهتري هستيم و بايد شرايط بهتري در آينده داشته باشيم روستاها شرايط بهتري نسبت به گذشته دارند انواع خدمات از جمله تلفن اينترنت به روستاها منتقل شده و روستاييان از طريق اينترنت کالاي خودشان را صادر مي‌کنند و ارتباطات بيشتري براي گردشگري دارند ما در مجموع امروز شاهد شرايط بهتري هستيم اما بايد براي محرومان فکر بيشتري شود و در زمينه درمان قدم‌هاي بيشتري برداريم در زمينه احقاق حقوق مردم قدم‌هاي بيشتري برداريم امروز محروميت نسبت به گذشته کمتر شده اما هنوز وجود دارد و بايد آن را برطرف فکنيم بنابراين با توجه به فرمايش امام بايد تلاش و کوشش بيشتري داشته باشيم اما امروز شاهد تغييرات بهتري هستيم.
روحاني در پاسخ به سوالي درباره بنيه دفاعي و تقويت آن گفت: بنيه دفاعي در اصطلاح به معني آماده شدن توان دفاعي و تجهيزات و امکانات نظامي است اما در برابر تهديدات دشمن قدرت ملي ما مهم است. بخشي به فرهنگ ما بر مي‌گردد. در اين دولت در زمينه قدرت دفاعي قدم‌هاي خوبي برداشته شده امروز تجهيزات جديدي به دست مهندسان ساخته شده در هفته‌هاي گذشته جت جنگي جديد و موشک‌ها و تانک‌هاي جديد و سيستم پدافند جديدي را رونمايي کرديم و سامانه اس سيصد را در اين مدت وارد کرديم در زمينه دفاعي آنچه در اين سه سال به دست آورديم بيش از ده سال گذشته بوده است.

او خاطرنشان کرد: يکي از اهتمام‌هاي ما تقويت بنيه دفاعي بوده ما بايد در همه جا عمل کنيم. شعار دادن نمي‌تواند قدرت ملي درست کند. ما تجهيزات و قدرت سخت افزاري و نرم افزاري‌مان را بايد تقويت کنيم. اگر در مقام عمل قدرتمند شديم دشمن هم چشم طمع به ما ندارد. دشمن اطلاعاتي از شرايط ما دارد. در دنياي امروز ما هم از امکانات ديگران مطلع هستيم. اين دولت تلاش کرده آنچه وعده داده عمل کند و کمتر حرف بزند و بيشتر عمل کند. در صحنه انتخابات شاهد رويکرد عمل و شعار هستيم. شعار نمي‌تواند مشکل کشور را حل کند.

نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه همه کانديداها بايد برنامه‌هايشان را ارائه کنند تا مردم بين کانديداها فردي را که آينده کشور را در برنامه‌هايش بهتر مي‌بينند انتخاب کنند، گفت: در اين دولت در حوزه توان دفاعي کارهاي خوبي انجام شده و دولت دوازدهم بايد مسير تقويت بنيه دفاعي را ادامه دهد.
روحاني در خصوص امنيت کشور و حفظ آرمان‌هاي شهدا گفت: روزي که کشور ما نياز به کمک داشت در انقلاب اسلامي و جوانان در دفاع مقدس و انديشمندان ما به صحنه آمدند و شهدايي را در انقلاب و دفاع مقدس تقديم کردند چرا اين عزيزان شهيد شدند چون کشور ما در اشغال ديگران نباشد و از منافع و عزت کشور حراست کنيم.

او يادآور شد: امروز بايد اين عزت ملي را تقويت کنيم اگر نتوانيم براي فروش نفت و کالاي پتروشيمي تصميم بگيريم در واقع به عزت ملي صدمه وارد شده ما وقتي با ايستادگي تحريم را برطرف مي‌کنيم يعني در مسير شهيدان قرار گرفته‌ايم. شهدا براي اين به جبهه رفتند که مردم احساس استقلال کنند و مردم از تهديدها خلاص شوند. سرزمين را ما شهيدان از دست متجاوزان آزاد کردند. بايد تلاش کنيم در بسياري از زمينه‌ها از منافع استفاده مي‌کنيم امسال در پارس جنوبي به اندازه همسايه‌مان در اين منطقه استفاده کرديم در سال‌هاي گذشته اين‌ها دو برابر استفاده مي‌کردند. اين مسير راه شهيدان است راهي که ما داراي عزت و استقلال باشيم.
رييس‌جمهور در ژاسخ به اين سوال که يکي از ترفندهاي آمريکا تهديداتي است که عليه ايران به کار مي‌برد برنامه شما براي مقابله با اين ترفندهاي آمريکا چيست، تصريح کرد: برخي از کشورها از ابتداي انقلاب با ما ميانه نداشتند. انقلاب و نظام ما را به نفع منافع خود نمي‌ديدند اما شيوه‌هاي آنها در حال تغيير است و يک شيوه واحد وجود ندارد روزي از گروهک‌ها براي ضربه به ما استفاده مي‌کردند روزي با همدستي با کشورهاي منطقه با ما وارد جنگ شدند و روزي ما را در فشار اقتصادي قرار دادند اگر بخواهيم در يک شيوه محدود بمانيم قطعا موفق نخواهيم بود.
او با بيان اينکه بايد با شيوه‌هاي گوناگون با دشمن مقابله کرد، گفت: ما توانستيم با منطق در مذاکره در مقابل دشمن موفقيت بدست آوريم و تحريم‌ها را بشکنيم اين‌ها را با انسجام ملي و قدرت سياسي انجام داديم. اگر در داخل کشور وحدت ملي داشته باشيم و اتکاي ما به بيرون کمتر باشد قطعا موفق خواهيم بود. آنها ما را تحريم کردند چون ما اتکايمان به نفت بود و تراز تجاري ما مثبت نبود از همين‌رو آنها مي‌دانستند که اگر تحريم نفتي را عليه ما اجرا کنند، مي‌توانند ما را دچار مشکل کنند. اما امروز که مردم ما در صحنه اقتصادي فعال شدند و تراز تجاري ما مثبت شد، واردات و صادرات ما به گونه‌اي است که واردات مان را از طريق صادرات غيرنفتي تامين مي‌کنيم.
رييس دولت يازدهم خاطرنشان کرد: بدون شک اگر ما متکي به يک نوع صادرات شويم آسيب‌پذيري‌مان بيشتر مي‌شود. ما در برابر دشمنان و آمريکا بايد کاري کنيم که در مقابل اقدامات آنها هزينه را بالا ببريم هر چه کار براي آنها سخت‌تر شود و اجماع‌سازي براي آنها سخت‌تر شود، کمتر مي‌توانند به ما آسيب برسانند. ديروز اجماع‌سازي عليه ايران آسان‌تر بود اما امروز ايران هراسي به پررنگي ديروز نيست و ما شرايط بهتري در افکار عمومي دنيا داريم. امروز آمريکايي‌ها نسبت به برجام وقتي سخن گزاف مي‌گويند روسيه چين و کشورهاي اروپايي در مقابل آن موضع مي‌گيرند بنابراين بايد هزينه را براي آنها بالا ببريم تا انقلاب و کشورمان را بهتر محافظت کنيم و با بالا بردن قدرت ملي و استفاده از خردجمعي در برابر مخالفان و دشمنان و استفاده از تغيير تاکتيک‌ها متناسب با تغييرات جهان مي‌توانيم مقابله و مقاومت بهتري داشته باشيم و از کشور حراست کنيم.
او در باره برنامه‌‌هايش براي حمايت از کشورهاي دوست در منطقه مانند عراق، گفت: منطقه و ثبات منطقه براي ما بسيار اهميت دارد اگر بخواهيم از کشور حراست کنيم و بخواهيم از امکانات کشور بهتر استفاده کنيم بي‌شک بهترين راه و نزديک‌ترين راه صادرات به کشورهاي همسايه و دوست است اگر بخواهيم بهترين همکاري را در زمينه سياسي داشته باشيم با همسايگان مي‌توانيم همکاري داشته باشيم بنابراين اگر ثبات منطقه به خطر بيافتد اين ناامني به کشور ما هم مي‌تواند سرايت کند.
روحاني تاکيد کرد: اگر امروز شاهد امنيت در کشور هستيم به دليل اين است که وحدت ما به گونه‌اي است که شرايط امني را در کشور شاهد هستيم اما تواننمندي ما در منطقه بايد توانمندي کل منطقه باشد کل منطقه بايد ثبات داشته باشد هم نيروهاي خارجي بايد مداخلاتشان را کاهش دهند و هم معضلاتي مانند تروريسم بايد کمتر شود براي اين کار حمايت ما يک ضرورت است و همواره دوستانمان را در شرايط سخت ياري مي‌کرديم اما اگرکمک ما نبود شايد امروز شرايط عراق به گونه‌اي ديگر بود ما اين کارها را هم براي ثبات منطقه و هم براي امنيت داخلي خودمان انجام داديم و اين کمک‌ها بايد ادامه پيدا کند تا شاهد يک ثبات و امنيت در منطقه باشيم.
او در پاسخ به سوالي در مورد موضوع آلودگي هوا در کلان شهرها گفت: مساله زيست محيطي در سال‌هاي گذشته کمتر مورد توجه بوده و ما به نقطه شبه بحران رسيديم. از منابع آب بي‌حساب استفاده شده و اين منابع زير زميني افت کرده است. حق آبه تالاب‌ها مراعات نشده، سدهايي بدون مطالعه احداث شده و درياچه‌هاي ما خشک شده‌اند. اولين تصميم دولت يازدهم احياي درياچه اروميه بود. ما ديديم اين نعمت کشور در منطقه شمال غرب خشک شده و اين نمکزاري که ايجاد شده با يک طوفان مي‌تواند کشاورزي و زندگي چهارده ميليون جمعيت منطقه را تهديد کند. امروز درياچه تثبيت شده است. در هور العظيم هور خشک شده بود. البته 70 يا 80 درصد ريزگردهاي ما مربوط به کشورهايي مانند عراق و عربستان و اردن است ولي يک مقدار مربوط به داخل است. ما بايد کاري کنيم. بايد تالاب‌ها و شن‌زارها را با درختکاري کنترل کنيم. مساله آلودگي هوا و اينکه خودرو‌ها بايد شرايط بهتري داشته باشد و مصرف سوخت بهتر شود از مسائل ديگر است.
روحاني گفت: يکي از تلاش‌هاي خوب در آلودگي مساله توليد گاز بود. ما توليد گاز را در پارس جنوبي دو برابر کرديم و امسال مشکل گاز در زمستان نداشتيم بسياري از نيروگاه‌ها از سوخت مايع بي نياز شده ما به تغيير خودرو‌هايمان و نوسازي حمل و نقل و استفاده از ريل در کشور نياز داريم اين براي محيط زيست مفيد است. به ويژه با برقي کردن سامانه ريلي کشور. امسال شرايط از سه و چهار سال پيش بهتر است. اما اقدامات بيشتري بايد انجام داد به ويژه براي کنترل آلودگي و ريزگردها.
او در مورد اينکه چه زماني مردم را از فساد مطلع مي‌کنيد و اگر در نزديکان خودتان کسي مفسد بود آيا بايد دست قوه قضاييه باز باشد يا نه گفت: ما در مساله فساد بدون هيچ ملاحظه و خط قرمزي بايد با فساد مبارزه کنيم.
رييس‌جمهور درباره مبارزه با قاچاق کالا گفت: يکي از افتخارات ما اين بود که قاچاق کالا را از 25 ميليارد تومان به نصف تقليل داديم همچنين فساد در گمرکات به نصف رسيده و معتقديم دولت الکترونيک و نظارت مردم مي‌تواند جلوي فساد را بگيرد.
روحاني با بيان اينکه ما در جامعه با دونوع فساد روبرو هستيم، گفت: يک نوع از فساد، فساد شبکه‌اي ست که بايد براي آن برنامه‌ريزي داشتيم باشيم. شفاف‌سازي و دولت الکترونيک مي‌تواند جلوي فساد شبکه‌اي را بگيرد. همچنين مردم بايد در برابر قانون يکسان باشند. نوع ديگر فساد، فساد فردي است معتقدم نبايد در هيچ موردي تا اثبات فساد نشده کسي را متهم کنيم يکي از مسائلي که امروز جامعه ما گرفتار آن است اين است که برخي به چهارچوب‌هاي اخلاقي توجه نمي‌کنند و نام هر کسي را به عنوان اين که اين فرد تخلف کرده مطرح مي‌کنند. ما بايد نظارت را بيشتر کنيم و نظارت اطلاعات و دستگاه‌هاي نظارتي ما بايد دقيق‌تر باشد همچنين بايد افراد در برابر قانون مساوي باشند و هيچ تفاوتي نبايد باشد.
او تاکيد کرد: از نظر من هر کسي که در کشور ما از مسير قانون فاصله بگيرد و فسادي را مرتکب شود هم دستگاه نظارتي و هم دستگاه قضايي بايد با آن برخورد کند و تفاوتي را بين مفسدان قائل نشود. من هيچ خط قرمزي براي مبارزه با فساد ندارم.
روحاني در جمع‌بندي سخنانش نيز گفت: امروز شرايط انتخابات ما شرايط ويژه‌ا‌ي است و رقابت بين دو شيوه براي اداره کشور است يک شيوه، شيوه سخت‌گيري و برخورد خشن با مردم و استفاده از روش‌هاي مختلف فشار است و شيوه ديگر شيوه اعتدال و خردگرايي و استفاده از مشورت و نظرات مردم براي اداره جامعه است بنابراين يک رقابت اساسي براي اداره کشور وجود دارد و اميدواريم مردم بهترين انتخاب را داشته باشند

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۷۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین، روز یکشنبه با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا به عنوان رئیس جدید دادگستری استان قزوین معرفی و از زحمات علی شعبانی تقدیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اگر یک قاضی در احیای حق سره را از ناسره درست تشخیص دهد و به عدل حکم کند، هیچ ما به ازای ندارد و ثواب آن بسیار عظیم است.

وی در ادامه با تشریح جایگاه ولایت در راهبری جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: خداوند متعال به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، برتری ولایت را محقق ساخت تا تصور باطل دنیای کفر در به بن بست رسیدن دین و معنویت را نشان دهد که امری مبارک برای بشریت بود.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه اقدام غرور آفرین فرزندان این مرز و بوم در تحقق وعده صادق را از مصادیق امر ولایی دانست و افزود: این حادثه سبب شد یک بار دیگر نقش و جایگاه ولایت و تحقق عینی رسالت، توحید، عدالت، معاد و امامت معنا شود تا دنیای مادی بفهمد که این اقدام با سکانداری امامت و ولایت برای اثبات وحدانیت الهی در به تلاطم کشیدن دنیای کفر بود.

وی با توصیف ویژگی‌های کارگزاران در تراز انقلاب اسلامی، بر لزوم تهذیب نفس، تواضع در رفتار و گفتار و همچنین نظم در امور تاکید کرد و گفت: آقای شعبانی به عنوان یکی از مسئولین قضائی دارای چنین خلقیاتی بود که همواره خود را به عنوان یک سرباز در خدمت نظام می‌دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی با به راه انداختن یک جنگ ترکیبی و تمام عیار در صدد ایجاد چالش جدی برای نظام و ایجاد نارضایتی عمومی و در نهایت ضربه به باورهای دینی و ارزش‌های اسلامی و انسانی هستند که به برکت خون شهدا و هوشیاری و اقدام تمام نهادهای قضائی، نظامی، انتظامی و حضور مردم در صحنه و میدان و با راهبری رهبر انقلاب صورت گرفت ناکام ماند.

وی ادامه داد: اولین ملاک در دستگاه قضائی رفتار توأم با آرامش، عقلانیت، تدبیر همراه با تواضع و خشوع در برابر مردم و در انجام مأموریت‌های قوه قضائیه در خنثی کردن توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان است، انتظار و راهبرد رئیس قوه قضائیه هم در شناخت دشمن و غافل نبودن از مکر و کید آنها هست.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی افزود: اگر چنانچه یک قاضی در کار خود، متکی به استمداد از خدا، قرآن و اهل بیت (ع) نباشد، در امر قضا دچار مشکل خواهد شد و قضاوت او ناعادلانه می‌شود، از این رو لازم است تا همواره در رفتار و عملکرد خویش دقت داشته باشند و خود را در همه حال در محضر خداوند ببیند.

وی اظهار کرد: انتظار این است که به عنوان قاضی و مدیر، نسبت به وقت شناسی و انضباط در کارها و در رفع حوائج مراجعین دقت لازم را داشته باشیم چرا که هر گونه تأخیر در زمان، ولو به اندازه یک دقیقه نوعی خیانت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها بسیار مهم است، اگر کسی مرتکب خطا و جرم شد بر اساس سیاست‌ها و راهبردها کلان قوه قضائیه مبنی بر زندان زدایی، تا جای ممکن، با تأمین قرار مناسب، از بازداشت و زندانی کردن پرهیز کنیم و اجازه ندهیم تا حریم و حیثیت افراد آسیب ببیند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با بیان این مطلب که در سال جدید نیز همچنان مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت برنامه‌های دستگاه عدلیه هست، تأکید کرد: هر گونه تبعیض در مبارزه با فساد حرام است و باید با قاطعیت و بدون اغماض با مفسدان در هر جایگاه و لباسی مبارزه کرد و این همان سیاست اصلی قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: حفظ امنیت و آرامش روانی جامعه در راستای تحقق شعار سال بسیار مهم است، و برای تحقق آن، دستگاه امنیتی، انتظامی در مقابل هر کسی که بخواهد آن را مخدوش کند خواهند ایستاد، قوه قضائیه با هر گونه تحصن، بی‌عفتی، برگزاری جلسات لهو و لعب، کلاهبرداری که جامعه را دچار چالش کند و مدیریت جامعه را تضعیف کند، برخورد خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی افزود: بنا بر گفته حاج قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی حرم است، لذا همه ما وظیفه داریم تا پای جان از این حرم دفاع کنیم.

وی با اشاره به مناسبت‌های روز کارگر و معلم، هر دو را از ارکان اصلی نظام اسلامی توصیف کرد، که یکی در خط مقدم تولید و رونق اقتصادی و دیگری در خط مقدم دانش و تربیت در اعتلای نظام و تحقق اهداف آن نقش آفرینی می‌کند و برای تمام این اقشار آرزوی نصرت و توفیق الهی کرد.

کد خبر 6091214

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد