Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-28@21:37:07 GMT

نخست وزیر لیبی خواستار برقراری ثبات سیاسی در کشورش شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۸۸۹۹۲

نخست وزیر لیبی خواستار برقراری ثبات سیاسی در کشورش شد

به گزارش امروز (جمعه) ایرنا به نقل از خبرگزاری شین هوآ، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی با بیان این مطلب، افزود: مردم لیبی از نبود امنیت و ثبات در کشور رنج بسیار برده اند و اکنون زمان تعلل نیست.
گروه‏ های سیاسی لیبی پس از ۱۸ ماه روز ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵ به وضعیت حاکمیت دوگانه و نبود دولت مرکزی در این کشور پایان دادند و با امضای توافقنامه صخیرات مغرب با نظارت سازمان ملل متحد میان گروه‏ های مختلف لیبیایی از جمله دولت و مجلس طرابلس و طبرق موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس ‌این توافقنامه، شورای ریاستی با ۹ عضو تشکیل و «فایز السراج» نیز توسط این شورا به عنوان نخست وزیر دولت آشتی ملی لیبی برگزیده شد.
وی در ادامه یادآور شد: کسانی که مانع از توافق سیاسی می شوند باید بدانند که رویکرد نسنجیده آنان علت رنج و سختی مردمان لیبی است.
السراج پیشتر تاکید کرده بود: حمایت از روند گفت وگوهای سیاسی در کشور تاثیری مثبت در شکل گیری عصری جدید در تاریخ معاصر لیبی خواهد داشت.
بر اساس گزارش های منتشره، «فائز سراج» نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و خلیفه «حفتر» فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور برای انجام گفت وگوهای مشترک با حضور ولیعهد امارات وارد ابوظبی شدند.
بر اساس این گزارش انتظار می رود که تلاش های امارات برای برگزاری دیدار مشترک میان سراج و حفتر موفقیت آمیز باشد.
لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.
پارلمان لیبی از دولت موازی دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند و هر دو دولت به شبه نظامیان برای تثبیت قدرت خود نیاز دارند.
این کشور در رمان حاضر دو دولت موازی دارد: یکی دولت وفاق ملی به ریاست فائز سراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست ژنرال حفتر فرمانده نیروهای مسلح این کشور.
در زمان حاضر نیز رقابت قدرت های بزرگ، عامل اصلی تداوم بی ثباتی در لیبی است. دولت وفاق ملی توسط اروپا، آمریکا، چندین کشور آفریقایی و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.
ژنرال حفتر نیز از حمایت روسیه، چین و مصر برخوردارند.
خاورم**9377**1908
مترجم: حمید اوضح ** ناشر: افشار دارابی

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۸۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو

شهرک‌نشینان یکشنبه شب بار دیگر با برپایی تظاهرات، خواستار کناره‌گیری بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت شدند.

به گزارش مشرق، شهرک‌نشینان امشب در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عدم انعقاد توافقی برای آزادی اسیران از غزه تظاهرات کردند.

شهرک‌نشینان صهیونیست با برپایی تظاهراتی مقابل منزل نتانیاهو در شهرک قیساریه، خواستار کناره‌گیری او شدند.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شدند.

دیشب هم هزاران صهیونیست در خیابان «کاپلان» در تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد