Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشینه برگزاری مناظرات زنده انتخابات ریاست‌جمهوری توسط رسانه ملی به سال 88 بازمی‌گردد. این برنامه یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های تبلیغاتی نظام انتخاباتی کشور است که نقش ویژه و مؤثر در جلب رأی افکار عمومی به‌سوی نامزدهای انتخابات دارد.
در این برنامه کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری به‌صورت زنده با یکدیگر مناظره کرده و برنامه‌های یکدیگر را به چالش می‌کشند و از برنامه‌های خود می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش«تابناک»، به‌باور برخی، یکی از دلایل مهم موفقیت روحانی در سال 92 نوع اظهار نظر و حضور او در مناظره‌های زنده تلویزیونی بوده است چراکه تا پیش از برگزاری انتخابات و بر اساس نظرسنجی‌‌های اعلام‌شده، حجت الاسلام روحانی از شانس کمتری نسبت به سایر کاندیداها برخوردار بود.

روز جمعه گذشته اولین مناظره انتخاباتی نیز به همین منظور بین نامزدهای ریاست جمهوری توسط صدا و سیما پخش شد، با این حال این مناظره با انتقادات بسیاری از سوی سیاسیون و خود کاندیدا ها مواجه شد به طوری که سه تن از نامزدها به کمیسیون تبلیغات شکایت کردند.

اغلب منتقدان بر این اعتقاد هستند که در این مناظره ها نامزدها فرصت ندارند تا به صورت کامل برنامه های خود را ارائه نمایند و باید رسانه ملی و کمیسیون تبلیغات روش جدیدی را برای انجام این کار در نظر بگیرد.

در همین ارتباط عبدالرضا هاشم زایی، اظهار داشت: نفس مناظره اقدام خوبی است ولی مناظره به این شیوه را قبول ندارم، زیرا مناظره‌ای که 2 دقیقه زمان به کاندیداها بدهد، مناسب نیست، زیرا تا کاندیدا "سلام و درود" بفرستد، این زمان به پایان می‌رسد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناظره نباید به این شکلی که انجام شد را شاهد باشیم، بلکه مناظره باید رو در رو و 2 نفره باشد، اظهار داشت: امیدوارم مناظرات آینده به شکلی که مشاهده شد، پیگیری نشود و مرحله اول مناظرات فقط یک آشنایی باشد. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمی‌توان پذیرفت که فرد انتقاد کننده 2 دقیقه وقت داشته باشد و کسی که قصد پاسخ دادن را دارد، 5 دقیقه وقت داشته باشد.وی ادامه داد: طراحی مناظره باید صحیح باشد و مناظرات باید دو نفره انجام شود و از یک دیگر سوال و انتقاد کنند. هاشم‌زایی با بیان اینکه مناظراتی که انجام شد، بیشتر شبیه به تعویض های دقایق پایانی مربیان فوتبال است که برای وقت کشی دست به چنین اقدامی می‌زنند و به دنبال گل زدن نیستند، گفت: امیدوارم کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات در خصوص برگزاری مناظرات، تجدید نظر کند و مناظرات جدی تری را شاهد باشیم. وی با بیان اینکه با وضع کنونی مناظرات، کاندیداها حتی فرصت ارائه برنامه های خود را نیز ندارند و باید به نحوی مناظرات طراحی شود که مردم مشتاق مشاهده آن باشند، افزود: مناظرات باید به گونه ای باشد که بتوان برنده و بازنده آن را مشخص کرد و به نظر من در مناظره اول، آقای جهانگیری برنده مناظره بود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۰۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات جهت انتخاب دو نماینده در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز یک‌شنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.


استاندار لرستان افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.


وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.


شفقت افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.


دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه