Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیدی با بیان اینکه هیات نظارت مرکزی در تائید صلاحیت افراد پرونده دار خوب عمل نکرد، گفت: نظارت شورا نباید بر عهده مجلس باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از زیتون،هیئت عالی نظارت بر انتخاباتِ شوراهای شهر وروستا نظر نهایی خود را درباره احراز صلاحیت افراد اعلام کرد. در بین اسامی، نام اشخاصی مشاهده گردیدکه صلاحیت آنان در هیئت نظارت استان احراز نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیممورد اعتراض برخی از چهره ها و نمایندگان مجلس قرار گرفت.

البته یک روز پس از اعلام نهایی، نام عضو تعلیق شده شورای چهارمدر لیست ردی های هیئت نظارت مرکزی قرار گرفت.

سعیدی:گوشی هیات مرکزی نظارت پس از تایید فله ای خاموش شد!

محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با فارس اظهار داشت: نطارت بر شورای شهر بر عهده مجلس است و هیات نظارت مرکزی نقش اصلی در تعیین صلاحیت را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در نظارت مجلس بر شورا با این شیوه رایج سه موضوع مهم ایجاد می‌شود، افزود: اولین موضوع و مهمترین موضوع خلاء قانونی در نظارت است که باید نظارت از این شکل و شیوه خارج شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید مجلس در امر نظارت شورا دخیل باشد و باید کمیسیون نظارت شورا متشکل از مجلس، قوه قضائیه، مجریه و شورای نگهبان تشکیل یابد تا بی‌طرفانه و به صورت منطقی و به دور از هرگونه جناح‌بازی و با اقتدار در نظارت تصمیم گیرند.

به نقل از فارس، وی خاطرنشان کرد: با اخذ صلاحیت برای افراد پرونده‌دار در شورا جمع کثیری از نمایندگان به رئیس مجلس اعتراض کردند تا به موضوع رسیدگی کند، چرا باید افراد متخلف بتوانند با روش‌هایی صلاحیت بگیرند.

سعیدی متذکر شد: افرادی که پرونده داشتند در بخش اول اخذ که برای خود استان بود تائید صلاحیت نشده بودند ولی متاسفانه در هیات مرکزی نظارت در تهران توانستند صلاحیت خود را بگیرند و این بسیار ناراحت‌کننده است و باید هیات نظارت مرکزی به دور از هرگونه جناح‌بازی عمل کند که با تائید صلاحیت برخی افراد نشان داد خوب عمل نکرده است.

پرونده ها دوباره بررسی می شود

علیزاده عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان در گفتگو با خبرنگار تبریز بیدار گفت: هیأتنظارت بر انتخابات شورای شهر در استان بر اساس استعلامات چهارگانه و دلایل متقن برخی افراد مسئله دار را رد صلاحیت کرده بود اما افراد مورد نظر با اعتراض به رای هیأت نظارت استان اقدام به اخذ صلاحیت از هیأت نظارت مرکزی انتخابات کرده اند.

وی ادامه داد: نکته تاسف بار این جاست که هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در تهران بدون نگاه کردن به پرونده این افراد مباردت به تایید صلاحیت کرده و حتی در این زمینه توضیحی از ما در خصوص اشخاص مورد نظر نگرفته اند و با این کار به مردم تبریز و هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان توهین کردند.

عضو هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در آذربایجان شرقی تصریح کرد: پس از اطلاع این موضوع بنده و دیگر همکاران اعضای هیأت نظارت بر انتخابات استان طی تماس هایی با هیأت نظارت بر انتخابات مرکزی بر بررسی افراد مورد نظر که در دقایق پایانی تایید صلاحیت گرفته بودند تاکید کردیم.

وی افزود: بر این اساس قرار شد که هیأت نظارت مرکزی پرونده های این افراد را دوباره بررسی کند و خبر رد صلاحیت مجدد یکی از این افراد در همین راستا بوده است.

علیزاده در پایان گفت: ما خواستار اجرای قانون هستیم و وقتی در پرونده شخصی موارد متعدد وجود دارد لزومی ندارد به این گونه اشخاص تایید صلاحیت داده شود.

بر رد صلاحیت ده نفر اصرار می ورزیم

سلمان خدادادی رئیس هیات نظارت نیز در گفتگو با خبرنگار آناج با اشاره به انتشار لیست نهایی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی، نظارت نمایندگان مجلس بر انتخابات شورا و بررسی صلاحیت آنان را بیخودترین نوع نظارت دانست و عنوان کرد: هیئت نظارت آذربایجان‌شرقی بیش از 130 کاندیدا را رد کرده بود که 10 تن از آن‌ها با ارائه‌ی شکایت‌نامه به هیئت مرکزی صلاحیت‌شان را گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه هیئت‌ نظارت استان مخالف تائید صلاحیت آقایان حاجی‌پور، اکبرنژاد، نصرت شاهدی، فخرآذر، الهیاری، همدستی، امامی و ... است، توضیح داد: برای رد صلاحیت این افراد مدارک و دلیل داریم و نه تنها بنده بلکه سایر اعضاء هیئت نظارت نیز با تائید صلاحیت این افراد توسط هیئت مرکزی مخالف‌اند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تاکید کرد: از صبح امروز بیش از 10 بار با اعضاء هیئت نظارت مرکزی و رئیس مجلس صحبت کرده‌ام و نامه‌نگاری لازم با وزارت کشور نیز انجام شده است، هیئت نظارت استان بر تصمیم اولیه‌ی خود اصرار دارد و خواهان رد صلاحیت این اشخاص می‌باشد.

وی بیان داشت: هیئت مرکزی مافوق ماست اما امیدواریم رایزنی‌ها نتیجه دهد؛ البته بنابر اخبار واصله یکی از اشخاص که روی او حساسیت‌های بسیاری بود رد شده است.

پاسخ دوپهلوی معاون استاندار

سعید شبستری خیابانی رئیس ستاد انتخابات استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس ، با بیان اینکه بر اساس قانون هیات نظارت مرکزی می‌تواند پرونده افرادی را که توسط هیات نظارت استان رد صلاحیت شده بودند بررسی و تائید صلاحیت کند، اظهار کرد: ما فقط مجری قانون هستیم و در این مورد قانون اجازه اعتراض به ما نمی‌دهد.

وی افزود: بر اساس قانون وقتی هیات های اجرایی و نظارت شهرستان، صلاحیت فردی را تائید می‌کنند، هیات نظارت استان نمی‌تواند رد صلاحیت کند اما افرادی که توسط هیات نظارت شهرستان رد صلاحیت شده‌اند می‌توانند به هیات نظارت استان شکایت کرده و تائید صلاحیت خود را از این هیات دریافت کنند.

شبستری تصریح کرد: بررسی پرونده داوطلبان شوراها در مرحله اول توسط هیات نظارت شهرستان، در مرحله دوم توسط هیات نظارت استان و در مرحله نهایی توسط هیات عالی نظارت صورت می‌گیرد، یعنی طبق ماده 48 قانون شوراها فقط پرونده افرادی که توسط هیات نظارت شهرستان رد صلاحیت شده‌اند در هیات نظارت استان قابل بررسی مجدد است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر صلاحیت فردی توسط هیات نظارت شهرستان تائید شده، هیات نظارت استان نمی‌تواند او را رد صلاحیت کند.

نمایندگان رایزن، زیر تیغ افکار عمومی

براساس مشاهدات مجازی و اخبار رسیده، دو تن از نمایندگان استان نقش ویژه ای در رایزنی با هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها ایفا کردند تا برخی از افرادِ مذکورصلاحیت خود را محرز یافته تلقی کنند. این رایزنی در حالی انجام گرفت که نهادهای قضایی و امنیتی از مسئله دار بودن این افراد سخن میگویند.

حجت الاسلام مظفری، رییس دادگستری آذربایجان شرقی درنشست خبری عنوان کرد:از نظر قانونی شورای متخلف از فعالیت اجرایی تعلیق شده بودند و هیات نظارت در رابطه با تایید صلاحیت تصمیم گرفت وبه هیچکدام صلاحیت داده نشده است.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا با رایزنی و فشار برخی نمایندگان استان، درحالی صلاحیت های فله ای را در دستور کار قرار دادکه براساس گزارش استعلامات چهارگانه و نظر هیات های اجرایی و نظارت استان، دلیلی برای احراز این افراد وجود نداشت. سابقه تحرکاتفتنه گرانه برخی ها نیز اظهر من الشمس بوده و است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۵۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد