Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - عضو شوراي مرکزي حزب اتحاد ملت ايران گفت: نرخ مشارکت سياسي زنان و حضور در عرصه مديريت در دولت روحاني سه درصد‏ نسبت به دولت گذشته بهبود يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آذر منصوري روز جمعه در گردهمايي جوانان، دانشجويان و دانشگاهيان حامي روحاني در شهرستان قروه افزود: نرخ مشارکت زنان در نهادهاي حکومتي در دولت تدبير و اميد، ٢ برابر شد و اگر بخواهيم روند توسعه بهبود يابد بايد بدانيم تنها گزينه مناسب روحاني است و بايد تلاش کنيم با راي قاطع در مرحله اول انتخابات پيروز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که در کشور ما 51 درصد جامعه را زنان تشکيل مي دهند گفت: دولتي که موافق توسعه نباشد طبيعتا براي فراهم کردن فرصت هاي برابر، تلاش و برنامه ريزي نمي کند.
وي افزود: در دولت گذشته باوجود حضور روزافزون زنان در دانشگاه ها، از نظر مشارکت هاي اجتماعي زنان، با سرعت به آخرين کشور دنيا نزديک شد و بسياري از فرصت هايي که مي توانست در اختيار زنان قرار بگيرد از آنان گرفته شد.
منصوري تاکيد کرد: دولت روحاني براي پرکردن شکاف جنسيتي از هيچ تلاشي فروگذار نکرد و فعاليت هاي موثري براي ارتقاي جايگاه اجتماعي و سياسي بانوان انجام شد.
منصوري افزود: اگرچه با سطح ايده آل فاصله داريم اما توجه به الزامات حقوق شهروندي حاکي از رويکرد دولت براي تحقق ايران براي همه ايرانيان است و دولت به دنبال اسناد اجرايي منشور حقوق شهروندي است.
اين فعال سياسي در ادامه سخنان خود گفت: رقيب اصلي حجت الاسلام روحاني هيچکدام از نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري نيست بلکه رقيب اصلي، مشارکت نکردن عده اي در انتخابات پيش رو است.
وي خاطرنشان کرد: بايد تلاش کنيم مردم قانع شوند سهم خود را در انتخابات ايفا کنند، افزود: در آستانه انتخابات با 2 سوال مهم مواجه هستيم اول اين که چرا انتخابات و شرکت در آن مهم است و دوم اين که چرا روحاني تنها گزينه ما در انتخابات است؟
به گفته وي انتخابات مهم است چون تنها مکاني است که به طور مستقيم اجازه داريم در تعيين سرنوشت خود دخالت کنيم و يک برگ راي هويت و مطالبه ما در شکل گيري قدرت سياسي اثرگذار است.
منصوري اضافه کرد: اگر در انتخابات درست انتخاب کنيم مي توانيم افرادي را برگزينيم که مدافع حقوق ملت باشند و بالعکس با انتخاب اشتباه نام افرادي از صندوق هاي اخذ راي خارج مي شود که باوري به حقوق شهروندي و مشارکت سياسي و توسعه ندارند.
وي تاکيد کرد: اگر از حق راي خود استفاده نکنيم اختيار مسلم و حق شهروندي را به ديگران واگذار کرديم.
وي با بيان اين که انتخاب نادرست موجب روي کار آمدن دولتي ماجراجو، ناکارآمد و پرتنش خواهد شد که موجب منزوي شدن کشور مي شود گفت: از همين صندوق راي و از دل اين انتخابات مي تواند فردي بيرون بيايد که اعتقاد دارد بايد مخالف را به منتقد و منتقد را به موافق تبديل کنيم.
عضو شوراي مرکزي حزب اتحاد ملت ايران افزود: روحاني زماني دولت را تحويل گرفت که کشتي ايران به گل نشسته بود و روز به روز بيشتر در گِل فرو مي رفت اما دولت روحاني شرايط را بهبود بخشيد و فراتر از انتظارها عمل کرد.
به گفته وي اگر دولت تدبير و اميد هيچ توفيق داخلي نداشته باشد که به طور حتم داشته و قابل دفاع است همين که تحريم ها را از سر مردم و جمهوري اسلامي برداشته خود بزرگترين خدمت براي جمهوري اسلامي است.
منصوري با اشاره به اين که دولت تدبير و اميد در عرصه اقتصادي موفق ترين کارنامه را داشته و توانست تورم را کنترل کند، گفت: ميزان صادرات ما از واردات بيشتر شد و در بسياري از محصولات کشاورزي، ايران به خودکفايي رسيد.
وي تاکيد کرد: در عرصه بين الملل نيز پرونده ايران به شوراي امنيت رفته بود که اين دولت سايه تهديد را از سر مردم برداشت.
منصوري با بيان اين که دولت در رسيدگي به طبقه آسيب پذير جامعه يکي از جدي ترين اقدام ها را انجام داد افزود: با اجراي طرح تحول نظام سلامت، اعزام 9 هزار و 100 پزشک به روستاهاي محروم و کمتر از 10 خانوار اعزام شدند و هزينه درمان از 30 درصد به سه درصد رسيد.
وي ادامه داد: کشورهايي که مدافع توسعه هستند مي دانند که يکي از الزامات توسعه، تامين و ايجاد فرصت هاي برابر براي آحاد جامعه، فارغ از قوميت، مذهب و گويش است.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا جمعه 29 ارديبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار مي شود.
7345/6108 / 1175 **خبرنگار:سارا صالحي/انتشار دهنده: رضا عليمحمدي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه‌ باشد، گفت: چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با رئیس هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و گفت: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مسئله چای سنواتی نباید موجب خدشه‌دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان کرد و افزود: اراده همه مسئولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده، خاطرنشان کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم »، افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار