Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، حمید اباذری امروز در همایش اختتامیه راهیان نور 95 در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه صدها هزار جوان امروز ما در امنیت کامل به استودیوم‌های ورزشی می‌روند و مشغول فعالیت‌های روزانه خود هستند، گفت: این امنیت مرهون خون صدها هزار شهید جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص شهید مدافع حرم عباس دانشگر دانش آموخته ممتاز دانشگاه امام حسین(ع)، افزود: این شهید 30 سال از من کوچکتر بود، اما امروز پیش شما جوانان اعتراف می‌کنم که او معلم من بود. خداوند شهادت را به هر کسی نمی‌دهد باید به قول عباس آن را به چنگ آورد، می دانستم که عباس از تبار شهدا است.

جانشین فرماندهی دانشگاه امام حسین(ع) خطاب به دانشجویان، بیان کرد: عباس از آسمان نیامده بود این شهید با اعمال خود به ما ثابت کرد که می‌توان زمینی بود و آسمانی شد؛ توجه داشته باشید که عباس دانشگر شدن کار سختی نیست. این شهید به مواردی عمل می‌کرد که ما عمل نمی‌کنیم.

اباذری در ضمن سخنان خود با اشاره به اینکه امروز با یادآوری شهادت شهدای جوانی چون عباس دلم از برخی نامزدهای انتخاباتی به درد آمده است، متذکر شد: در انتخابات کسانی پیدا می‌شوند که برای کسب دو رای خون جوانانی چون عباس را پای مال و تلاش این شهیدان را آن طور که می‌خواهند مصادره به مطلوب می‌کنند و در جایی که به نفعشان باشد طرفدار این جوانان می‌شوند و در جاهایی که به نفعشان نباشد شهدا را ماجراجو می‌خوانند.

وی افزود: این افراد از خون شهدا برای کسب رای فرش درست می‌کنند و حرف‌هایی را می‌گویند که خودشان متوجه نیستند که دل خانواده این شهدان را خون می‌کند.

جانشین فرماندهی دانشگاه امام حسین(ع) خطاب به کسانی که مدعی هستند سایه جنگ را با برجام از کشور دور کرده‌اند، گفت: سایه جنگ را شما از سر کشور دور کرده‌اید؟ امنیت را شما برای این کشور آورده‌اید؟ عباس دانشگر با ضرب دو موشک آمریکا به شهادت رسید.

ابذری بیان کرد: امروز برخی از نامزدهای انتخاباتی حرف از مذاکرات آینده برای رفع تحریم‌ها می‌زنند، مخاطبان آنان فکر کنند منظور این افراد از بیان چنین سخنانی چیست؟

موضوع بعدی مذاکرات بحث موشکی است/ میخواهند باز بتن بیاورند و بریزند؟

وی خاطرنشان کرد: برای مذاکرات بعدی باید در سه موضوع مذاکره کرد که یکی از آنها تحریم‌های مربوط به موشکی است؛ این افراد در ازای چنین مذاکراتی آیا می‌خواهند باز بتن بیاورند و بریزند؟ امنیت کشور ما امروز از چیست؟ این آقایان به جای افتخار به اقتدار کشور که در دنیا مثال زدنی است و ما را قدرت چهارم موشکی کرده حرف از مذاکرات آینده می‌زنند.

جانشین فرماندهی دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کرد: امروز دشمن به خاطر قدرت ایران است که می‌ترسد نه به خاطر تزلزل و ذلتی که به خرج می‌دهیم. قدرت ایران ناشی از مردم و شهدای برخواسته از آن است.

اباذری گفت: دومین مورد مذاکره حقوق بشر است این حقوق بشری که غرب دایه دار آن است ببینید چه می‌گوید و ما را به چه چیزی متهم می‌کند؟ آنها در این مذاکرات از شما می‌خواهند که حقوق همجنس گرایان را به رسمیت بشناسید. البته برخی این حقوق بشری غربی را در کشور به صورت پنهانی اجرا می‌کنند که یک نمونه آن سند 2030 است.

وی افزود: موضوع سوم جبهه مقاومت است که مقام معظم رهبری امسال در دانشگاه امام حسین(ع) سخن از دولت مقاومت زدند و در واقع راه را نشان دادند آیا شما می‌خواهید دفاع از مردم را معامله کنید؟ دشمن ما را متهم به حمایت از ترویسم می‌کنند چنانچه یمن، عراق و سوریه از نظر آنان تروریست هستند برای ما نظر آنها مهم نیست ما از مردم مظلوم این کشورها دفاع می‌کنیم.

جانشین فرماندهی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: سخنان این نامزدها در خصوص مذاکرات آینده برای جمع کردن رای است و حتی ارزش‌ها و آرمان‌ها را برای انتخاب شدن نادیده می‌گیرند.

اباذری در ادامه با خواندن نامه‌ای از شهید عباس دانشگر که در خصوص مظلومیت مردم عراق، یمن و سوریه نوشته بود، گفت: امروز کشتن مردم عراق، یمن و سوریه خبری مهمی نیست بلکه دیدن مسابقه فوتبال مهم است، چهار میلیارد انسان فینال جام جهانی را نگاه می‌کنند و برایشان مهم نیست که چه تعداد انسان مظلوم کشته می‌شوند.

وی افزود: دشمن به دست ما گوشی همراه را داده و در واقع مشغولمان کرده اگر کسی این دردها را بفهمد آن گاه با شعارهای برخی نامزدها احساسی نمی‌شود و به او رای نمی‌دهد.

جانشین فرماندهی دانشگاه امام حسین(ع) بزرگترین درد اسلام را تفرقه و عدم شناخت دشمنان دانست و افزود: دنیای اسلام 1400 سال است که به این درد گرفتار است عربستان سعوی با پول اسلام از آمریکا اسلحه می‌خرد و اقتصاد ورشکسته آن را نجات می‌دهد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا قرار است به زودی به عربستان سفر کند که یک قرارداد 100 میلیارد دلاری سلاح با سعودی‌ها امضا کند، تاکنون سه بار انبار مهمات رعبستان پر و خالی شده که این مهمات بر سر مردم یمن خالی شده است. شعار آنان این است که بگذارید مسلمانان خودشان را بشکند چون می‌خواهند کشورهای اسلامی را تکه تکه کنند.

اباذری خاطرنشان کرد: آنان قصد دارند ایران را پنج تکه و کشورهای کوچک تری ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: اقدامات آمریکایی‌ها در منطقه کشورهای اسلامی را فقیر کرده مثلا سوریه که اکنون 20 سال عقب افتاده. آنها با ایجاد کینه و تفرقه در کشورهای اسلامی امنیت برای صهیونیسم آورده‌اند، عربستان سعودی دوباره اعلام کرده که قصد دارد 300 میلیارد دلار در آینده سلاح بخرد که ممکن است این کار را انجام دهد در این شرایط است که کاندیدای ریاست جمهوری حرف از مذاکرات مجدد برای موشکی می‌زند که این امر تضعیف قدرت بازدارندگی ایران را به دنبال دارد.

لازم به ذکر است، در آخر همایش از پدر شهید عباس دانشگر تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۰۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد

مرکز مبادله اعلام کرد: بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزارمی شود.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳، ۵۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی