Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان سمنان از برگزاری 1600 برنامه طی چهار روز در سالروز آزادسازی خرمشهر در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان سمنان در نشست خبری که با موضوع فرارسیدن سالروز عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر برگزار شد با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) پس از آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: همانطور که امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و ما نیز معتقدیم انقلاب اسلامی را خداوند متعال حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه خرمشهر نماد مقاومت و پایداری رزمندگان اسلام بود گفت: زنده نگه داشتن تاریخ آن روزها، زنده نگه داشتن ارزش های انقلاب اسلامی است لذا بر آحاد مردم و مسئولان لازم است این ایام را گرامی داشته و ارزش های دفاع مقدس را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

سلامی با تاکید بر لزوم ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه تصریح کرد: با روحیه حماسی ملت ایران، دشمنان تاکنون نتوانسته اند هیچ غلطی صورت دهند و انقلاب اسلامی هر روز بیش از گذشته به اهداف خود نزدیک می شود.

وی در خصوص برنامه های بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر نیز گفت: برنامه های بزرگداشت سوم خرداد و عملیات بیت المقدس با شعار من انقلابی ام از سه شنبه 2 خرداد تا جمعه 4 خرداد در سراسر استان سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان سمنان با اشاره برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری 1600 برنامه در طول این 4 روز افزود: تشکل های مردم نهاد و جوانان استان حدود 300 برنامه در این خصوص برگزار خواهند کرد.

سلامی از برگزاری 224 برنامه در 39 واحد داشنگاهی استان خبر داد و گفت: نیروهای مسلح و بسیج 200 برنامه، ادارات و دستگاههای دولتی استان 800 برنامه، شهرداری ها 52 برنامه و فرمانداری ها نیز 100 برنامه را در ایام بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: صبح گاه مشترک نیروهای مسلح استان به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز 3 خرداد در نقاط مختلف استان سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان سمنان از برگزاری همایش شهرستانی رزمندگان دفاع مقدس، گلباران و غبارروبی گلزار شهدا، همایش رزمندگان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان برنامه های محوری سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فیلم های دفاع مقدس را در 6 سینمای استان اکران خواهد کرد.

سلامی به برگزاری 18 برنامه در هزار مدرسه استان سمنان در ایام آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: افتتاح گلزار شهدای گمنام آرادان، برگزاری یادواره های شهدا و حضور ایثارگران دفاع مقدس در نمازهای جمعه از دیگر برنامه های این ایام است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تدوین دایره المعارف استانی دفاع مقدس طی 2 سال اظهار کرد: استان سمنان در اکثر شاخصه های ایثارگری در رده های نخست کشور قرار دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان تاکید کرد: در این خصوص لازم است تمام دستگاههای اجرایی و نهادهای فرهنگی استان که سوابق حضور در بخش خای مختلف دفاع مقدس را دارند با این مجموعه همکاری کنند.

سلامی با بیان اینکه 85 شهید از بسیج، سپاه و جهاد در عملیات آزادسازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل شدند افزود: 107 شهید نیز از لشگر 58 ذوالفقار در جریان این عملیات به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به روند تکمیل پروژه های پارک موزه دفاع مقدس سمنان گفت: پارک موزه دفاع مقدس مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در سال 85 به استان است که تاکنون برای بخش های مختلف آن بیش از 13 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیازمند 15 میلیارد تومان دیگر هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان سمنان از افتتاح بخش هایی از پارک موزه دفاع مقدس در شهریور ماه سالجاری خبر داد و افزود: فرهنگسرا، صحن انقلاب اسلامی و بخش های دیگری از این مجموعه در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی ظهر شنبه در نشست مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌هاس دفاع مقدس سپاه کربلا با تأکید بر تقویت تعامل و هم افزایی بین دو مجموعه اظهار داشت: جهت گیری فعالیت‌های امسال ما با محوریت دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران خواهد بود.

وی همچنین تلاش برای حضور راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و سربازان نیروهای مسلح در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را از اهداف برشمرد و افزود: برای اجرای برنامه‌های سوم خرداد و هفته دفاع مقدس در این مکان برنامه ریزی شود.

سرهنگ سلامی پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات را ظرفیت مهم و مؤثر فرهنگی برای یادمان‌های شهدای گمنام برشمرد و گفت: شهدای گمنام مظلوم‌ترین شهدا هستند و نباید در غربت بمانند.

برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران

سرهنگ پاسدار محمد عباسپور مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کربلا نیز ضمن ارائه گزارشی از کمیته‌های پژوهش و گنجینه‌ها و المان‌های دفاع مقدس، بر هم افزایی و تعامل بیشتر دو مجموعه تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از هنر و مردمی کردن کنگره‌های شهدا که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

عباسپور برگزاری مراسم «فصل شیدایی»، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران، ساخت فیلم سینمایی «کالدو» با محوریت حماسه جنگل، شهربازی مقاومت، نصب المان‌های شهدا در وروی‌های استان، ساخت سمفونی شهدای مازندران و احیای تولید نشریه «سبز سرخ» را از جمله اقدامات پیش بینی شده ویژه دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران اعلام کرد.

کد خبر 6089824

دیگر خبرها

  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم