Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک گفت:حمايت از صنايع کوچک در قالب صدور و تمديد ضمانت نامه در دولت تدبير و اميد 80درصد بيشتر از دولت گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شاتا ، محمد حسين مقيسه با اشاره به برنامه ويژه دولت يازدهم براي حمايت از صنايع به ويژه کسب و کارهاي خرد و صنايع کوچک افزود: در 42 ماهه فعاليت دولت يازدهم از شهريور ماه 92 تا پايان اسفند ماه سال 95 بيش از 727 فقره ضمانت نامه براي حمايت از صنايع کوچک صادر شده است که از نظر تعداد 80 درصد و از نظرارزش ريالي 85 درصد افزايش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي تصريح کرد: در دولت دهم تنها 404 فقره ضمانت نامه براي واحدهاي صنعتي کوچک صادر و يا تمديد شده که مجموع ارزش اين ضمانت نامه ها 1819 ميليارد ريال بوده است اما اين رقم در دولت تدبير و اميد به 727 فقره به ارزش 3370ميليارد ريال رسيده است .

مقيسه با اشاره به ضمانت هاي صادر شده در دولت دهم و يازدهم و مقايسه آمار آنها يادآور شد:در دولت قبل و در فاصله زماني فروردين ماه 89 تا شهريور 92 تعداد ضمانت نامه هاي صادر شده براي حمايت از توليد 351 مورد بوده که 1579 ميليارد ريال ارزش داشته است که اين رقم در دولت تدبير و اميد به 552 مورد به ارزش 2531 ميليارد ريال رسيده است.

به گفته مدير عامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري کوچک ، ضمانت نامه هاي صادره در دولت يازدهم از نظر تعداد 57 درصد و از نظر ارزش 60 درصد در مقايسه با دولت دهم افزايش داشته است.

اين مقام مسوول با اشاره افزايش چشمگير تمديد ضمانت نامه در دولت يازدهم اظهار کرد: در حالي که در دولت قبل تنها 53 ضمانت نامه براي صاحبان صنايع کوچک تمديد شده بود اين آمار در دولت يازدهم با افزايش 230 درصدي به 175 فقره رسيده است.

مقيسه ادامه داد:از نظر ارزش ضمانت نامه هاي صادره نيز شاهد افزايش 249 درصدي در دولت يازدهم بوده ايم و ارزش اين ضمانت نامه از 240ميليارد ريال در دولت دهم به 839 هزار ميليارد ريال در دولت تدبير و اميد رسيد.

وي از حمايت جدي دولت از صنايع کوچک در شهرهاي دور افتاده و محروم و نيز توسعه صنعت در اين مناطق به عنوان يکي از دستاوردهاي مهم دولت تدبير و اميد ياد کرد وافزود: در دولت يازدهم ميزان صدور و تمديد ضمانت نامه در استان هاي کرمان،سيستان و بلوچستان،خراسان جنوبي و شمالي،خوزستان و نيز استان هاي اصفهان،البرزو آذربايجان شرقي افزايش بسيار زيادي داشته اشت که نشان دهنده تلاش دولت براي حمايت از صنايع کوچک مي باشد.

مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک گفت : در حالي که تا سال 94 تنها با 4 بانک تفاهم نامه همکاري داشته ايم ، با پيگيري هاي فراوان هم اکنون اين صندوق با 18 بانک و موسسه مالي و اعتباري تفاهم نامه همکاري منعقد کرده است.

مقيسه ابراز اميدواري کرد با افزايش سرمايه صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک ، ميزان صدور ضمانت نامه ها براي فعالان صنعتي کوچک در سال جاري شتابان تر از گذشته به حرکت درآيد.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۰۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی دولت و مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ استاندار لرستان گفت:شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به اینکه شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، افزود: همه ی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند.گفت:در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.
استاندار لرستان همچنین در خصوص نقش شهرداری ها در گردش اقتصادی داخل استان افزود: با توجه به ازدیاد  طرح های خرد در شهرداری ها برای گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.
شفقت با اشاره به حادثه خیز بودن استان در  بحران سیل گفت: آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق سرچشمه ی ایجاد سیل باید توسط دستگاه های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم آباد و پلدختر که رودخانه ها از میان شهر عبور می کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.
استاندار لرستان با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی برای تدوین قوانین محرومیت زدایی در این شهرها افزود:نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون های لازم قوانینی را برای ایجاد زیرساخت ها و محرومیت زدایی از این شهرها تدوین کنند.




دیگر خبرها

  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند