Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@16:41:39 GMT

حد و حدود رابطه جنسي در زندگي مشترک را بدانيد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۷۲۱۳۶

خبرگزاري آريا -


حد و حدود رابطه جنسي در زندگي مشترک را بدانيد
اين روزها مجبوري ساعت‌هاي زيادي در روز کار کني تا بتواني از پس اجاره خانه و هزينه‌هاي زندگي برآيي. خستگي و استرس ناشي از کار از يک طرف، برآورده‌نشدن نيازها و انتظارهاي زندگي زناشويي هم از طرف ديگر وضعيت را بدتر مي‌کند…

برخي‌ معتقدند رضايت از زندگي مشترک در احساسات مثبت، دوست داشتن، رضايت جنسي، توافق در امور اقتصادي، خانه‌داري و تربيت فرزند معنا مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان اعتقاد دارند پايين‌بودن سطح ميل جنسي هم يکي از متداول‌ترين مسائل و مشکلات جنسي خانواده‌ها در قرن حاضر است. اينکه ميل جنسي در حال حاضر نسبت به سال‌هاي قبل کمتر شده يا نه، مشخص نيست اما يک چيز قطعي است و آن اينکه شکايت خانم‌ها بيشتر است.

با دکتر سيدعلي آذين، متخصص پزشکي‌اجتماعي و مدير درمان و مسوول کلينيک سلامت جنسي مرکز درمان ناباروري و سقط مکرر ابن‌سينا درباره اين مطلب گفت‌وگو کرده‌ايم که واقعا چه ميزان رابطه زناشويي طبيعي به حساب مي‌آيد.

آيا دفعات برقراري روابط زناشويي حد خاصي دارد؟
اين سوال براي بسياري از زوج‌ها مطرح است اما پيش از پاسخ به آن لازم مي‌دانم در مورد باور نادرستي که متاسفانه بسيار هم شايع است، توضيح دهم؛ متاسفانه اغلب زن و شوهرها تصور مي‌کنند که معني رابطه زناشويي فقط انجام نزديکي است درحالي که اين تفکر باعث مي‌شود زوج نه‌تنها خود را از لذت ساير تعامل‌هاي جنسي به‌خصوص جنبه‌هاي عاطفي آن محروم کنند، بلکه اگر به هر دليل براي هرکدام عذري ايجاد شود (از انواع بيماري تا شرايطي کاملا طبيعي مثل دوران قاعدگي) رابطه زناشويي آنها تعطيل مي‌شود و اين به‌خصوص در درازمدت، براي زندگي زناشويي مفيد نيست.

وقتي از رابطه زناشويي صحبت مي‌شود، منظور انواع تعامل ممکن بين دو طرف است که مي‌تواند از يک معاشقه ساده بدون نيت رسيدن به ارگاسم تا رفتار جنسي توام با اوج لذت جنسي براي يکي يا هر دو طرف يا در نهايت همراهي آن با نزديکي جنسي باشد. در مورد تعداد دفعات برقراري رابطه زناشويي نيز برداشت‌هاي نادرست بسياري وجود دارد که همکاران ما در بخش سلامت و همچنين رسانه‌هاي معتبر و مسووليت‌پذير بايد براي اصلاح آنها تلاش کنند.

تعدد روابط زناشويي ضرري متوجه زوج نمي‌کند؟
به عنوان يک قاعده کلي، در صورتي که ممنوعيت پزشکي وجود نداشته باشد (که موارد آن بسيار محدود و تشخيص آن نيز فقط با پزشک معالج است)، دفعات برقراري رابطه زناشويي هيچ محدوديت خاصي ندارد و هيچ‌کس نمي‌تواند براي آن عدد و رقم، تواتر يا کميت خاصي تجويز کند اما در مواردي مثل الگوي رفتار جنسي وسواسي يا اعتياد به روابط جنسي (که ماهيت مورد دوم هنوز هم مورد مناقشه است)، استثناء وجود دارد و بايد به‌وسيله متخصصان، به‌خصوص روان‌پزشکان، بررسي و پيگيري شود.

پس اين باور که يک زوج طبيعي بايد هفته‌اي يکبار رابطه زناشويي داشته باشند، چندان درست نيست؟
تمايل به برقراري رابطه زناشويي در افراد مختلف متفاوت است و نمي‌توان گفت برقراري چه تعداد رابطه زناشويي در يک زمان معين نشانه طبيعي بودن همسران است. گاهي همکاران زوج‌هايي را براي درمان به کلينيک ارجاع مي‌دهند چون مثلا فقط ماهي يک بار رابطه دارند! ولي در بررسي‌هاي انجام‌شده، معلوم مي‌شود هيچ اختلال عملکردي وجود ندارد و هر دو طرف هم از زندگي جنسي و عاطفي خود راضي هستند. طبيعي است که ما هم جز دادن اطمينان به آنها که همه چيز عادي است، هيچ مداخله ديگري را صلاح نمي‌دانيم.

برخي مردها معتقدند رابطه زناشويي انرژي زيادي از آنها مي‌گيرد، اين تصور درست است؟
نه! درواقع يکي از دلايلي هم که باعث مي‌شود موضوع دفعات رابطه زناشويي در اذهان اهميت ويژه‌اي پيدا کند، باورهاي غلط درخصوص انرژي لازم براي اين فعاليت‌ها و احتمال ضعيف‌شدن بنيه و توان عمومي فرد است.

يکي از چيزهايي که افراد در مطب‌ها و کلينيک‌ها درخواست مي‌کنند، تجويز دارو يا مکمل‌هاي غذايي براي تقويت بنيه عمومي يا جنسي براي خود يا شريک زندگي شان است. به‌نظر مي‌رسد باورهاي قبلي رايج در جامعه، در کنار تبليغات وسيع در خصوص محصولاتي با اين ويژگي، به فراگير شدن اين تصور غلط کمک کرده‌اند، به‌خصوص در مورد مردان، چون فعاليت جنسي به خروج فرآورده‌اي از بدن منجر مي‌شود که از ديرهنگام به مفاهيمي همچون انرژي حياتي يا مايع حيات‌بخش و… منتسب مي‌شده است و اين، باور اينکه روابط زناشويي توانايي جسمي بالايي مي‌طلبد، بسيار تقويت کرده است.

درحالي که برخلاف تصور رايج، روابط زناشويي چندان فعاليت سنگيني محسوب نمي‌شود. اگرچه ميزان مصرف انرژي در جريان اين رابطه به عواملي همچون نوع، مدت و شدت فعاليت‌هاي مختلف و جثه فرد بستگي دارد ولي مطالعه‌هاي مختلف نشان مي‌دهند با وجود تنوع روابط، دامنه مصرف انرژي در مراحل مختلف يک ارتباط 30 دقيقه‌اي، بين 50 تا 150 کيلوکالري است (از يک رابطه ملايم تا رابطه‌اي بسيار فعال).
اين اعداد وقتي بيشتر مفهوم پيدا مي‌کنند که بدانيد يک فنجان بستني وانيلي به‌طور متوسط 300 کيلوکالري انرژي دارد، يعني انرژي لازم براي دو بار برقراري ارتباط زناشويي کاملا فعال!

چه زماني زياده‌روي در اين رابطه نوعي بيماري به شمار مي‌رود؟
فعال بودن از لحاظ جنسي نه‌تنها ضرري ندارد بلکه با افزايش سن اهميت خاصي نيز پيدا مي‌کند. زنده و با طراوت نگه‌داشتن رابطه زناشويي در سنين بالاتر نه‌تنها به حفظ کيفيت زندگي و سلامت روان و حفظ صميميت زوج کمک مي‌کند، بلکه از لحاظ بيولوژيک نيز کارکرد و سلامت اندام‌هاي تناسلي در هر دو جنس با فعاليت جنسي مستمر تا سنين بالاتري تضمين مي‌شود.

آيا داشتن رابطه زناشويي کوتاه‌مدت، نااميدکننده است؟
اين مساله هم يک باور غلط ديگر است. همانطور که گفته شد براي يک رابطه زناشويي موفق حداکثر يا حداقل زمان تعريف نشده است. برخي افراد فقط زمان بين دخول تا انزال را درنظر مي‌گيرند و در صورت کوتاه بودن اين فاصله مي‌گويند مرد دچار انزال زودرس است در حالي که نوازش و بوسه نيز جزيي از رابطه زناشويي محسوب مي‌شود.

از سوي ديگر اين مدت زمان صرف شده نيست که اهميت دارد بلکه ميزان رضايت زوجين از رابطه مهم است. بنابراين اگر زوجي با «رضايت هر دو طرف» در تمام ايام هفته فعاليت جنسي دارند و از اين رابطه لذت مي‌برند، هيچ دليلي وجود ندارد که بخواهيم آنها را از اين الگوي رفتاري نهي کنيم.

گاهي فقط يکي از طرفين ميل زيادي به داشتن رابطه زناشويي دارد يا در مورد زمان انجام رابطه اختلاف سليقه دارند...چه توصيه‌اي به اين زوج‌ها مي‌توان داشت؟
اگر تمايل و نياز جنسي يک طرف بيشتر است، شريک زندگي او مي‌تواند با ارتقاي دانش و مهارت‌هاي جنسي و حتي بدون نياز به انجام نزديکي، به اين نياز پاسخ دهد چون ميزان ميل و نياز جنسي نيز مثل بسياري از متغيرهاي انساني ديگر از يک فرد به فرد ديگر و حتي در مقاطع زماني متفاوت در يک فرد متفاوت خواهد بود.

توصيه مي‌شود دو نفر که کانديداي ازدواج با يکديگر هستند، در مورد بسياري از مسائل از جمله ديدگاه خودشان درباره روابط زناشويي و اهميتي که در زندگي مشترک براي اين موضوع قائل هستند، صحبت کنند، ولي در بهترين حالت هم نياز و تمايل جنسي زوج هميشه کاملا همخواني ندارد.

در مواجهه با اين مساله، همانند بسياري از موضوعات ديگر، زن و شوهر بايد به يک تعامل سازنده دست يابند؛ به‌نحوي که احساس نکنند مورد بي‌توجهي قرار گرفته‌اند و از سوي شريک زندگي، تحت‌فشار هستند. به‌علاوه درخصوص درخواست‌هاي جنسي، زن و شوهر بايد صميمانه گفت‌وگو کنند و خواسته‌هاي خود را با يکديگر در ميان بگذارند.

مثلا هنوز بسياري از خانم‌ها از اينکه پيشنهاد دهنده شروع رابطه زناشويي باشند، اکراه دارند يا آن را صحيح نمي‌دانند در حالي که چنين تصوري اصلا درست نيست و برخي مردان توقع چنين رفتاري را دارند بدون آنکه به آن هيچ اشاره‌اي بکنند. چنين تعاملي در مورد ساير متغيرهاي ممکن مثل زمان رابطه، مکان آن و نوع رفتارها و همچنين موقعيت‌هاي ممکن براي برقراري رابطه زناشويي بايد وجود داشته باشد.

اتفاقا با بهره بردن از همين متغيرها مي‌توان با وجود گذشتن سال‌ها از زندگي مشترک، از يکنواختي و سرد شدن رابطه پيشگيري کرد. زوجي که به دنبال خوشبختي هستند، بايد براي رسيدن به آن هر کدام به نيازهاي طرف مقابل احترام بگذارند. در صورت محقق‌شدن اين شرايط، عملا به نيازها و خواسته‌هاي خود نيز دست يافته‌اند. صدالبته چنين تعاملي همراه با حسن‌نيت با آنچه عده‌اي به شکل کاسبکارانه در زندگي به دنبال آن هستند، تفاوت دارد.
منبع : pezeshkan.org

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید

آفتاب‌‌نیوز :

سنگ نمک، یکی از مهمترین سنگ‌های مورد استفاده در امور روانشناختی و درمانی است. این سنگ به شدت تاثیری در تصفیه هوا و حفظ خلقیت و انرژی مثبت فضا‌های اطراف ما دارد. این سنگ باعث تعادل انرژی‌های مختلف در فضا می‌شود و می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای آرامش خاطر و تصفیه فضا‌های اطراف ما باشد.

نمک صورتی

دفع انرژی‌های منفی آیا با سنگ نمک امکان پذیر است؟

امواج الکترومغناطیسی که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم، به دلیل پیشرفت فناوری و استفاده از دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر، موبایل، مودم، اینترنت بی سیم، تلفن، ماشین لباسشویی و ماکروویو، تأثیرات منفی بر روی بدن و محیط پیرامون ما دارند. به همین دلیل، استفاده از سنگ نمک موجب خنثی شدن امواج الکترومغناطیسی در محیط اطراف خواهد شد.

مزایای استفاده از سنگ نمک

از سنگ نمک برای پاکسازی و تصفیه انرژی استفاده می‌شود. این سنگ قدرت جذب انرژی منفی را دارد و با قرار دادن آن در محیط‌های مختلف می‌توان به تصفیه و تعادل انرژی کمک کرد. پس از گرم شدن، سنگ نمک یون‌های منفی را آزاد می‌کند و یون‌های مثبتی را که ناشی از موبایل، کامپیوتر و سایر لوازم الکترونیکی هستند و می‌توانند خستگی افراد را افزایش دهند، خنثی می‌کند.

از جمله مزایای دیگر می‌توان به افزایش آرامش و کاهش استرس، جذب بو‌های نامطبوع مانند بوی سیگار و کاهش سردرد‌های میگرنی، محافظت در برابر چشم زخم و کاهش آلرژی، افزایش جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش میل بدن به خوردن نمک، کاهش احساس سنگینی ناشی از آلودگی هوا و محیط‌های آلوده اشاره کرد.

دلنمک صورتی

کاربرد‌های استفاده از سنگ نمک در محیط‌های مختلف

سنگ نمک یکی از سنگ‌های طبیعی است که به دلیل خواص آن در جذب و دفع انرژی منفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ یکی از سنگ‌های است که در مکان‌هایی مانند خانه، محل کار و یا هر جای دیگری که احساس می‌کنید انرژی منفی وجود دارد، می‌توانید از آن استفاده کنید و آرامش خاصی داشته باشید در ادامه چند مورد استفاده از سنگ نمک خواهیم گفت:

مدیتیشن و آرامبخشی

در زمان مدیتیشن یا تمرین‌های آرامش‌بخش، می‌توانید سنگ نمک را در دست گرفته و به آرامی به آن نگاه.

استفاده در محیط

ماده معدنی طبیعی سنگ نمک شامل عناصر سدیم و کلرید است. سدیم بار مثبت و کلرید بار منفی دارند. در صورتی که احساس کنید انرژی منفی در خانه و محل کارتان وجود دارد، می‌توانید با استفاده از سنگ نمک، این انرژی را دفع کرده و محیط کار و زندگی خود را بهبود بخشید.

در خانه: سنگ نمک را در بخش‌های مختلف خانه‌تان، مانند اتاق خواب یا در نزدیکی ورودی، قرار دهید.

در محل کار: اگر امکانش وجود دارد، سنگ نمک را در محل کارتان قرار دهید.

استفاده از سنگ نمک در حمام

قرار دادن سنگ نمک در حمام، به دلیل آزاد شدن یون‌های آن در برابر بخار آب، باعث افزایش اثربخشی آن می‌شود.

 استفاده از نمک دریایی، نمک آبی و یا سنگ نمک به عنوان تکنیک حمام نمک، یک فرآیند آرام‌بخش و پاکسازی است. این فرآیند، به کاهش استرس و احساس آرامش کمک کرده و در تسکین دردها، به خصوص درد عضلات و مفاصل، موثر است. همچنین، از ادعای اینکه حمام نمک می‌تواند به تنظیم pH پوست کمک کرده و در بهبود کیفیت پوست موثر استفاده می‌شود. همچنین، حمام نمک می‌تواند به رفع خستگی پا‌ها و بدن کمک کند، به خصوص پس از یک روز خسته کننده یا فعالیت طولانی. برای استفاده از حمام نمک، مقداری نمک را در آب بریزید و پا‌های خود را به مدت ۲۰ دقیقه در محلول آب و نمک قرار دهید.

خرید نمک آبی

سنگ نمک را به چه صورت استفاده کنیم؟

جاشمعی سنگ نمک

شمع با جای دادن ۴ عنصر آب، خاک، باد و آتش در خود، تنها چیزی است. ترکیب سنگ نمک و شمع نیز از جمله ترکیبات قدرتمندی است که برای جذب انرژی‌های منفی در محیط استفاده می‌شود. این ترکیب از دو عنصر مهم تشکیل شده است. سنگ نمک به عنوان یکی از مواد معدنی با خاصیت جذب انرژی منفی و شمع که آتش آن انرژی مثبتی را به محیط منتقل می‌کند، با هم ترکیب شده و این ترکیب بسیار قوی و مؤثر در جذب و از بین بردن انرژی‌های منفی در محیط است

گوی نمک

از جمله روش‌های مورد استفاده برای خارج کردن سودای بدن، استفاده از گوی ماساژ نمکی در کف پا و چرخش مداوم نمک توسط کف پا میتواند به عنوان یک روش بسیار موثر مطرح شود. با توجه به اینکه کف پا دارای بیش از ۷۰۰۰ عصب حسی است، گوی‌های ماساژ نمکی بر روی آن‌ها تأثیر مثبتی دارند و به دلیل خواص ضد عفونی کننده نمک، به عنوان یک درمان طب سنتی نیز شناخته میشود. به طور کلی، استفاده از گوی‌های نمکی در کف پا و چرخش مداوم نمک توسط کف پا یک روش ساده و موثر برای خارج کردن سودای بدن میباشد.

صابون نمک

صابون نمک صورتی یکی از محصولات طبیعی و ارگانیک است که در کنار تمیز کنندگی، خواصی درمانی نیز دارد. این صابون به دلیل حاوی نمک صورتی هیمالیا، باعث ترمیم و بهبود وضعیت پوست می‌شود. نمک صورتی بخشی از خواص درمانی این صابون است که باعث شادابی و نرمی پوست شده و خشکی و ترک‌های پوست را بهبود می‌بخشد. همچنین، صابون نمک صورتی باعث درمان آکنه، جوش و نقاط سیاه پوست می‌شود و به رفع التهابات پوست کمک می‌کند.

همچنین، خواص آرامبخش صابون نمک صورتی، از جمله خواص دیگر این محصول است. این صابون با حاوی موادی مانند روغن کرچک و عصاره چای سبز، باعث آرامش و استراحت پوست می‌شود و سبب ایجاد رطوبت و تغذیه کافی پوست می‌شود.

آباژور سنگ نمک

بهتر است یک لامپ سنگ نمک (سنگ نمک چراغ دار/آباژور سنگ نمک) تهیه کنید و آن را در اتاق خود روشن کنید. گرمای لامپ باعث آزاد شدن یون‌های سنگ نمک می‌شود که در نتیجه برای تصفیه هوا و بهبود کیفیت خواب و میزان اکسیژن رسانی به مغز بسیار موثر است.

دیگر خبرها

  • جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید