Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:06:45 GMT

مردم به امید اصلاح به اعضای شورا رأی داد‏ه‌اند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۰۶۹۱۶

منتخب اول مردم اصفهان در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصلاح به معنای حذف و اضافه نیست و مردم به امید اصلاح رأی داد‏ه‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا نصراصفهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال انتخابات شورا جدی گرفته شد تا جایی که در دانشگاه‌ها با حضور اعضای شورای شهر مناظره‎ برگزار می‎شد و خوشبختانه مورد استقبال هم قرار می‌گرفت؛ رأی بالای مردم به شوراها نشان می‌دهد که به یک بلوغ رسیده‌اند و به اهمیت شورای شهرش برای آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مردم جلوتر از مسئولان حرکت می‌کنند و شوراها را فراتر از مدیریت شهری می‌بینند. به همین دلیل آن‌ها از شورا در خصوص بیمارستان، فرودگاه و آموزش و پروش مطالبه می‎کنند و اعضای شورای شهر را محدود و محصور به مدیریت شهری نمی‎دانند.

منتخب اول مردم اصفهان در شورای اسلامی پنجم تأکید کرد: خواسته مردم باید به گوش مسئولان برسد و شوراها باید اختیار بیشتری پیدا کنند. اگر شمار نفرات اعضای شورا در مجلس شورای اسلامی کاهش پیدا می‌کند باید در بخش کیفیت با ارتقاء جایگاه شوراها به اداره بهتر نظام‎های محلی کمک کند.

نصراصفهانی با اشاره به برنامه جامع اصلاح‎طلبان کل کشور برای شورای شهر ادامه داد: این برنامه هنوز ابلاغ نشده و اگر ابلاغ شود با نگاه بومی‌سازی وارد شورای شهر اصفهان می‌شود و نیازهای مردم این شهر در آن گنجانده خواهد شد و پس از آن حرکت فراگیر ملی اصلاحات را دنبال می‌کنیم. اگر جریان اصلاحات در خصوص عملکرد شوراها در سطح ملی برنامه‌ای داشته باشد و حرکتی انجام گیرد ما طبق آن حرکت پیشرفت خواهیم کرد.

وی به بحث برنامه اصفهان 1400 اشاره کرد و گفت: این برنامه یک نقشه راه است. البته شورا اصلاحاتی در آن انجام خواهد داد و نیازهای جدید را به آن اضافه می‌کند. همه باید بدانند آنچه در سال 96 برای مردم اصفهان رقم می‌خورد ارتباطی به تصمیمات شورای پنجم ندارد و همان تصمیمات شورای چهارم است که اجرایی می‌شود.

منتخب اول اصفهان در شورای اسلامی پنجم با اشاره به اینکه مردم به امید اصلاح رای داده‌اند، تاکید کرد: نگاه متفاوت شورای چهارم را باید در سال 97 دید چرا که بحث بودجه ریزی و اصفهان 1400 در سال 98 تبلور پیدا می‌کند.

نصراصفهانی به بحث تبیین منشور شورا اشاره کرد و گفت: این منشور طوری تدوین خواهد شد که به اصفهان 1400 تنه نزند اما مردم بدانند که اگر به تغییر رأی داده‌اند تغییر و تحول اساسی را در شهر شاهد خواهند بود.

وی به بحث فضای شفاف در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: ما به مدیریت شیشه‎ای اعتقاد داریم و با اطلاع‎رسانی به لوایح و طرح‎ها همه چیز را برای مردم روشن می‎کنیم. در شورای پنجم برنامه‎های شورا برای مردم شفاف مطرح خواهد شد؛ در مدیریت شهری اصلاح به معنی حذف و اضافه کردن نیست و ما می‎دانیم 15 هزار میلیارد تومان هزینه‌ای که در برنامه اصفهان 1400 تعریف شده باید از شهر تأمین و برای شهر هزینه شود. به دنبال درآمد پایدار خواهیم رفت و هزینه‎های جانبی را کم و شفاف سازی را محقق می‎کنیم.

منتخب اول مردم اصفهان در پنجمین دوره شورای شهر تاکید کرد: بودجه فرهنگی نیازمند برنامه فرهنگی است. در بودجه 96 و در بحث فرهنگ باید تغییراتی داشته باشیم و در بخش فرهنگ اجتماعی شهر در مسیری گام برداریم که نظارت مردم افزایش یابد و در این زمینه باید با فعالان فرهنگی اجتماعی نشست داشته باشیم تا مشکلات فرهنگی- اجتماعی شهر را تدریجی حل کنیم.

نصراصفهانی با بیان اینکه نباید در ورزش و کتابخانه به گونه‌ای عمل کنیم که متولیان امر وظیفه خود را فراموش کنند، ادامه داد: کمیته‌های نظارتی باید به عنوان ابزار در دستان شورا باشند، انتقادات شنیده شود و اعضای شورا هم باید ارتباط با مردم و ملاقات با مردم را جدی بگیرند و در واقع این افراد باید خود را وقف مردم کنند.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در شورای پنجم از پرداختن به مباحث تکراری پرهیز خواهد شد، چرا که مردم از حرف‌های تکراری خسته شدند، ادامه داد: ارتباط با اصحاب رسانه، صدای شهر و سیمای شهر فقط نباید زیر نظر شورای شهر باشد و آنها باید انتقادات مردم را هم را پذیرا باشند. ما در شهرداری علاوه بر بخش حقوقی برای شهرداری باید متولی حقوق مردم از شهرداری داشته باشیم. یعنی مدیریت شیشه‌ای معنا و مفهوم یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، صحن شورا را ترک کردند؛ این اقدام در راستای از حدنصاب انداختن جلسه شورای شهر تهران ارزیابی می‌شود که البته امروز جلسه با حدنصاب قانونی به کار خود ادامه داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به این گزارش و قراردادهای چین اعتراض و انتقاداتی را مطرح کردند.

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در پشت تریبون قرار گرفت تا به انتقادات مطرح شده از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران پاسخ دهد اما در حالیکه هنوز زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود، برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند!

سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که همزمان با قرار گرفتن زاکانی در پشت تریبون، صحن شورا را ترک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است