Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بازگشت از اجلاس اوپک، مهمترین دستاورد اجلاس اخیر را تمدید توافق قبلی اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت برای ٩ ماه با حفظ سهمیه ایران عنوان کرد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری یکصدوهفتاد و دومین اجلاس اوپک با حضور هیات ایرانی که به سرپرستی وزیر نفت در این اجلاس شرکت کرده بود، اعلام کرد: مهمترین دستاورد اجلاس اوپک با غیراوپکی‌ها موافقت در راستای تمدید توافق قبلی مبنی بر کاهش تولید نفت باحفظ سهمیه تولید ایران برای ٩ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که به همراه هیات ایرانی در این اجلاس شرکت کرده بود، خاطرنشان کرد: در این سفر مهندس زنگنه با شرکت‌های توتال فرانسوی، لوک ایل روسی و گس‌پروم روسی ملاقات‌ها و مذاکراتى مثبت و خوبی داشت. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین درحاشیه این اجلاس مذاکراتى با شرکت‌های خارجی برای حضور در مناقصه میادین نفتی برای توسعه این میادین درقالب قراردادهای جدید نفتی با مشارکت شرکت‌های ایرانی انجام شد که در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.

او همچنین با اشاره به پیام تبریک و ابراز خوشحالی اعضای اوپک به‌مناسبت انتخاب مجدد روحانی به‌عنوان رییس‌جمهوری ایران یادآور شد: اعضای اوپک این امر را نشانه ثبات و عزم ملت ایران برای حفظ اعتدال و پیمودن مسیر تعامل با جهان عنوان کردند.

تابش با بیان اینکه در اجلاس اخیر، کشور گینه عضو جدید اوپک شد، گفت: قرار شد راجع به عضویت مجدد اندونزی که دوسال است به حالت تعلیق درآمده است، در اجلاس بعدی اوپک تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایلنا، اجلاس اوپک روز پنجشنبه در وین پایتخت اتریش آغاز به کار کرد که هیات ایرانی به سرپرستی بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه، کشت‌زر و عدل هاشمی‌پور اعضای کمیسیون انرژی مجلس در این اجلاس به مدت دو روز شرکت کردند.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۳۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شانا _ گروه فیلم: نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌) با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، سلیمان قاسمیان، مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

دریافت 28 MB

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟