Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@23:30:16 GMT

علت مومیایی کردن بدن «عباس کیارستمی»

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۲۲۱۳۹

یک مسئول حوزه سلامت کشور، به جزئیات مومیایی کردن بدن «عباس کیارستمی» پرداخت.

به گزارش تسنیم، 330 روز قبل و در روز 18 تیر سال 95 پیکر عباس کیارستمی پس از انتقال از فرانسه در ساعت 22 وارد محوطه ویژه فرودگاه امام شد، که در آن مراسم بدرقه و ادای احترام، مسئولان و هنرمندانی همچون حجت الله ایوبی، اصغر فرهادی، آتیلا پسیانی، همایون اسعدیان،رضا میرکریمی، شهاب حسینی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نیز حضور داشتند.

حال در هفته ای که گذشت علیرضا زالی - رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره علت نهایی مرگ «عباس کیارستمی» با ارائه توضیحاتی عنوان کرد: علت اصلی مرگ این هنرمند ایرانی در فرانسه، خونریزی حاد تحت پرده مغزی به دلیل تزریق داروی هپارین با دوز بالا بود، به طوریکه روزانه 24 هزار واحد هپارین به وی تزریق شده است.

همچنین رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در توضیحات خود گلایه‌های متعددی از عدم همکاری کشور فرانسه نیز داشت، از جمله اینکه «زالی» عنوان کرد: مهم‌ترین تعجب ما این بود که چطور کشور پیشرفته‌ای به مانند فرانسه، پیکر مرحوم کیارستمی را بدون کالبدشکافی و تعیین علت مرگ؛ وکیوم شده به ایران اعزام کرده است.

در این رابطه محمود خدادوست - مشاور وزیر بهداشت درباره علت وکیوم بودن انتقال پیکر مرحوم کیارستمی که یکی از دلایل اینگونه انتقال‌ها، مومیایی کردن پیکر مرحوم کیارستمی بود، به تسنیم توضیح داد: قانون شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های دنیا و متعاقباً هواپیمایی ایران این است که اگر بخواهند جسدی را از مسیر هوایی منتقل کنند برای اینکه جسد دچار فساد نشود، باید حتماً به روشی که به آن اصطلاحاً مومیایی می‌گویند، درآید؛ به این صورت که تمام خون بدن تخلیه و به جای آن ماده فرمالین تزریق می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمینه مومیایی کردن افرادی که قرار است جسد آنها از مسیر ایرلاین‌ها به صورت هوایی منتقل شود در روشی دیگر، امعا و احشا بدن متوفی خارج و به جای آن فرمالین ریخته می‌شود، برای اینکه جسد دچار تعفن و فساد نشود.

مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا چنین اجسادی که مومیایی می‌شوند امکان کالبد شکافی وجود دارد، توضیح داد: خیر، وقتی بدنی اینچنین مومیایی شود دیگر امکان کالبد شکافی وجود ندارد.

خدادوست در نهایت خاطرنشان کرد: بنابراین مومیایی کردن اجساد برای انتقال از مسیر هوایی، قانون حمل جنازه با هواپیما و منشاء گرفته از ﻣﻘﺮرات بین المللی در مسیرهای هوایی است و حتی اگر اجسادی بخواهد از مسیر هوایی داخلی نیز منتقل شود باید این کار صورت پذیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۲۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در حال مردن است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در دانشگاه سوربن پاریس مقابل سفرای ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا، نمایندگان کمیسیون‌های اروپایی، روسای شرکت‌های بزرگ، دانشجویان، پژوهشگران و اساتید درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن سخنرانی کرد.
امانوئل مکرون در بخشی از این سخنرانی گفت: پس از حمله روسیه به اوکراین، در نشستی اروپایی در کاخ ورسای، راهبرد جدید اروپا را در مقابل این جنگ و دیگر چالش‌های جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار داده بودیم.
وی با بیان اینکه اروپا در حال احتضار (جان دادن یا مردن) است و می‌تواند بمیرد افزود: این فقط بستگی به انتخاب ما دارد که باید هم اکنون و بدون اتلاف وقت صورت گیرد.
مکرون گفت: در برابر خطراتی که پیش روی اروپاست باید از خود بپرسیم آیا در این وضعیت امنیت ما قابل تضمین است؟ آیا به اندازه کافی مسلح و مجهز هستیم؟ در این راستا فرانسه بودجه دفاعی خود را دو برابر کرده است.
وی افزود: باید سریع تصمیم بگیریم که اروپا را بیش از پیش قوی‌تر و پرظرفیت‌تر کنیم. امروز در مقیاس اروپایی ظرفیت‌های دفاعی ما کافی نیست؛ در حالیکه در منطقه کشور‌هایی هستند که ظرفیت‌های دفاعی خود را افزایش داده اند مانند روسیه و ایران.
رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه هم اکنون قواعد بازی در دنیا عوض شده است گفت: جنگ در مرز‌های اروپا در جریان است. از طرفی اگر ایران به تسلیحات اتمی مجهز شود همه چیز تغییر خواهد کرد.
مکرون افزود: مدل اقتصادی کشور‌های اروپایی هم خواسته‌های ما را تامین نمی‌کند؛ اروپا باید بیش از پیش به استقلال، حاکمیت و مرزهایش توجه خاص داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید مقیاس و ظرفیت دفاع اروپایی موجود را تغییر داد گفت: اساسی‌ترین خطر برای امنیت اروپا در شرایط کنونی جنگ در اوکراین است؛ بناید بگذاریم تا تجاوزگر برنده میدان شود؛ در این باره روسیه را تحریم و به اوکراین کردیم و خواهیم کرد و خوش شانسی است که آمریکا در کنار ماست.

دیگر خبرها

  • قهرمانی استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات لیون فرانسه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است