Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «عليرضا متوسلي» در فستيوال بين المللي موسيقي گيومري در کشور ارمنستان موفق به کسب مقام اول در بخش آهنگسازي شد. اين فستيوال يکي از معتبرترين فستيوال‌هاي موسيقي در جهان است و حالا يک آهنگساز ايراني توانسته است در بخش آهنگسازي، رتبه‌ي نخست را کسب کند؛ او پيش از اين به عنوان نفر برگزيده فستيوال بين‌المللي آهنگسازي در سياتل آمريکا 2016 انتخاب شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«عليرضا متوسلي» نوازنده فاگوت است که تاکنون تجربه همکاري با ارکسترهاي سمفونيک تهران، ملي، صدا و سيما، شهرداري تهران و... به رهبري الکساندر رهبري، نصير حيدريان، شهرداد روحاني، نادر مرتضي‌پور، زنده‌ياد محمد بيگلري، سهراب کاشف و غيره را داشته است. او همچنين برگزيده آهنگسازي در بخش ويژه بيست و هشتمين جشنواره موسيقي فجر در سال 91 است. چندي پيش نيز ارکستر سمفونيک سياتل، تصميم گرفت تا کنسرتي از آهنگسازان هفت کشور روي صحنه ببرد که «ترامپ» ورود اتباعشان به امريکا را ممنوع کرده بود و در اين ميان قطعه‌اي از «عليرضا متوسلي» از ايران اجرا شد.  اين کنسرت هشتم فوريه در سالن Benaroya Hall و به صورت رايگان بوده اجرا شد.

در اين کنسرت قطعه‌اي از ساخته‌هاي متوسلي با عنوان فانتزي براي سنتور و آکاردئون اجرا ‌شد.  دو سوليست در اين قطعه حضور داشتند و سنتور را «آنجلي جاشي» از هند نواخت و «مرل آلن سندرز» که يک آکاردئونيست امريکايي است، سولوي اين ساز را برعهده داشت. اين قطعه پيش از اين براي اولين بار توسط ارکستر سياتل در فستيوال celebrate asia 2016 اجرا و مورد تقدير  و تحسين قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۳۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»

۲ آلبوم «نئوتنالیتی» اثر سیاوش دمیریان و «قاوال مکتبی» با هنرمندی خدایار خدادوست عنوان ۲ آلبومی هستند که به تازگی در دسترس مخاطبان موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران قرار گرفته است.   به گزارش مهر، آلبوم های «نئوتنالیتی» و «قاوال مکتبی» ۲ پروژه جدید در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی هستند که با هنرمندی سیاوش دمیریان و خدایار خدادوست در قالب ۲ اثر مجزا منتشر شده اند.   «نئوتنالیتی» عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های منتشر شده حوزه موسیقی است که با هنرمندی سیاوش دمیریان و در حال و هوایی متفاوت پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.   آهنگسازانی چون محمدسعید شریفیان، امیر علوی، فریبا علیپور، رضا والی، مهسا سیاوشی و مهران روحانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.   «چند سال پیش» به آهنگسازی مهران روحانی، «بلوهانس» به آهنگسازی رضا والی، «فانتزی» به آهنگسازی محمدسعید شریفیان، «۹ هایکو برای پیانو» به آهنگسازی مهسا سیاوشی، «لونتیک» به آهنگسازی فریبا علیپور، «الژی» و «۳ اسکچ برای پیانو» به آهنگسازی امیر علوی از جمله آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.   آلبوم «قاوال مکتبی» نیز با هنرمندی خدایار خدادوست اثری در حوزه موسیقی منطقه آذربایجان است که در قالب پروژه بی کلام در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.   «مارش»، «جنگی»، «آذری»، «بلدی»، «یاللی»، «استرومبا»، «آت قاجدی»، «لیریک»، «آرازباری منصوریه»، «ترکمه»، «قوشاشاپالاخ»، «میرزه ای واغزالی»، «شالاخو»، «قزافی»، «قایتاغی»، «لزگی»، «آغیر- کند»، از جمله آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.   این پروژه موسیقایی چندی پیش موفق به دریافت جایزه باربد و مقام اول در بخش ویژه پژوهشی موسیقی نواحی در سی ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هم شده بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است