Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغرمجد روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه به دلیل برداشت های بی رویه هر ساله شاهد کاهش و افت آب های سطحی به میزان 55 سانتی متر دردشت دامغان هستیم، افزود: انتقال آب از سرشاخه های شمالی شهرستان دامغان از اولویت های مهم در تامین آب است و پیش بینی می شود در افق 1410، این شهرستان نیازمند 37 میلیون متر مکعب آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کمبود منابع و افت ذخیره آب‌های سطحی چالش اساسی در شهرستان دامغان است، ادامه داد: براساس گزارش ایستگاه های باران سنجی، دامغان در سال 95 حدود 45 درصد با کاهش بارندگی روبرو بود و پیش بینی می شود امسال حداقل بین 50 تا 55 درصد کاهش بارندگی را نسبت به میانگین سال های قبل تجربه کند.
فرماندار دامغان با بیان این که نیاز آبی دشت دامغان به ویژه مصرف آب آشامیدنی و صنعت یک نیاز جدی است، گفت: انتقال آب از سرشاخه های شمالی این شهرستان به داخل دامغان یکی از اولویت های مهم است.
وی، اجرای شبکه آبیاری و زهکشی پایین دست دامغان، احداث سد مخزنی دامغان، احداث پنج طرح تغذیه مصنوعی و احداث بند خاکی را از جمله اقدامات این شهرستان در سال 95 اعلام و اضافه کرد: برای کنترل و مدیرت کمبود آب و استفاده بهینه از آب های موجود، طرح تعادل بخشی نیز در این شهرستان اجرایی شده است.
فرماندار دامغان تصریح کرد: توجه به سد مخزنی دامغان، تغییر الگوی کشت، تامین سهم آورده دولت در بخش صندوق حمایت از بخش کشاورزی، ایجاد زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در معادن جنوب دامغان، در کاهش هدررفت و صرفه جویی بهینه مصرف آب تاثیر بسزایی دارد.
دامغان دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و دست‌کم از هزار و 100 حلقه چاه کشاورزی، آشامیدنی و صنعتی در شهرستان دامغان بهره برداری می‌شود و 81 درصد از این آب ها در بخش کشاورزی، 11 درصد در بخش آب آشامیدنی شهری و روستایی و هشت درصد هم در بخش صنعت مصرف می شود.
متوسط بارندگی سالانه در استان سمنان 120 و در شهرستان دامغان 110 میلی متر عنوان شده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۷۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی روستاها گام بردارد، جهاد آبرسانی در ۱۰ هزار روستا در کشور آغاز و این مهم به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به روستای کهن‌دژ افزود: بهسازی و محوطه‌سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ و همچنین نصب و راه‌اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای یک هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون‌سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و… دانست.

کریمی عنوان کرد: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تأمین آب شرب اهالی روستای کهن‌دژ اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روستای کهن‌دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود ۱۰۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

کد خبر 6089482

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان