Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@17:32:08 GMT

مدیران فوتبال را به پای میز محاکمه بکشانید!

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۰۷۸۰۶

مدیران فوتبال را به پای میز محاکمه بکشانید!

خبرگزاری میزان- هفته گذشته بود که زوایای جدیدی از فساد در فوتبال ایران برملا شد، اتفاقی که البته تازگی نداشت و بار‌ها در سال‌های اخیر نسبت به گسترش آن هشدار داده شده بود. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، هفته گذشته بود که زوایای جدیدی از فساد در فوتبال ایران برملا شد، اتفاقی که البته تازگی نداشت و بار‌ها در سال‌های اخیر نسبت به گسترش آن هشدار داده شده بود، با این حال اهمال و سوءمدیریت مدیران باشگاه‌های فوتبال در کشورمان کار را به جایی رسانده که فساد در بخش‌های مختلف فوتبال و به طرق گوناگون نهادینه و به امری عادی و طبیعی بدل شود، بدون اینکه نسبت به گسترش آن برخوردی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده آنتونی گولچ، مدافع استرالیایی پرسپولیس آخرین پرده از فساد گسترده در فوتبال ایران است، با شکایت این بازیکن خارجی به فیفا، پشت پرده قرارداد این بازیکن با تیم برانکو برملا و مشخص شده که رقم قرارداد مدافع سابق استرالیایی با چیزی که به سازمان لیگ اعلام شده، تفاوت زیادی دارد. در حالی پرسپولیسی‌ها مبلغ ۶۶۰ میلیون تومان را به عنوان مبلغ قرارداد این بازیکن به سازمان لیگ اعلام کرده‌اند که با توجه به حکم فیفا، پرسپولیسی‌ها باید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این بازیکن پرداخت کنند، رقمی نزدیک به دو برابر قراردادی که پرسپولیسی‌ها مدعی بستن آن با گولچ شده‌اند. تأسف‌برانگیزتر اینکه، این مدافع تن‌ها سه ماه بیشتر با پرسپولیس تمرین نکرد و بدون اینکه حتی یک بازی رسمی و یک دقیقه با پیراهن قرمز‌ها انجام دهد، قرار است یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم پول بگیرد!

البته اولین بار نیست که باشگاه‌ها با اعلام کردن رقم‌های غیرواقعی قراردادهای فوتبالیست‌ها به سازمان لیگ، به دنبال کاهش فشار افکار عمومی هستند، سال‌هاست که در اکثر تیم‌ها، رقم قراردادی که با بازیکن بسته می‌شود، از رقمی که اعلام می‌کنند، بیشتر است و رواج پول‌های زیرمیزی و قرار دادن آپشن‌های مختلف در قرارداد بازیکنان، جزئی از فساد در فوتبال کشور شده است. این در حالی است که هدف سازمان لیگ از اعلام رقم قراردادها، شفاف‌سازی است. با این حال تن‌ها چیزی که در فوتبال صورت نمی‌گیرد، شفاف شدن هزینه‌ها و قراردادهاست. فاش شدن رقم واقعی مدافع استرالیایی تن‌ها نمونه‌ای از عدم شفاف‌سازی و ارائه رقم‌های نادرست است که نبود نظارت و برخورد با متخلفان سبب شده تا این رویه در فوتبال ایران ادامه داشته باشد.
علاوه بر این، ماجرای پرونده گولچ، بار دیگر واقعیت تلخ ورود بازیکنان خارجی بی‌کیفیت به ایران را نیز عیان می‌کند، بازیکنانی که با قراردادهای هنگفت به کشورمان می‌آیند و بدون کوچک‌ترین کارایی و بدون حتی یک دقیقه بازی، مبالغ میلیاردی دریافت می‌کنند، نمونه بازیکنان خارجی مانند مدافع استرالیایی پرسپولیس در تیم‌های مختلف زیاد است. ماجرای دو بازیکن اوکراینی که ابتدای فصل پیش با رقمی چهار برابر رقم قرارداد واقعی‌شان به پرسپولیس آمدند و در نهایت در نیم‌فصل از این تیم جدا شدند هم از جمله این پرونده‌هاست. این اتفاقات و افشای قرارداد مدافع استرالیایی پرسپولیس نشان‌دهنده فساد بزرگ و سازمان‌یافته حاکم بر فوتبال است، فسادی که در آن از باشگاه‌های بزرگ از جیب بیت‌المال و مردم، هزینه‌های هنگفتی را انجام می‌دهند، بدون اینکه کوچک‌ترین سودی داشته باشد.

سوءاستفاده فوتبالی‌ها از بیت‌المال در شرایطی است که اراده‌ای نیز برای جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال وجود ندارد و مدیران این تیم‌ها برای حیف و میل در باشگاه‌ها، مورد هیچ مواخذه و محاکمه‌ای قرار نمی‌گیرند. این در حالی است که بار‌ها در سال‌های اخیر مردم و هواداران فوتبال نسبت به رشد فساد در فوتبال و بستن قراردادهای میلیاردی فوتبالیست‌ها از بیت‌المال هشدار داده‌اند و خواستار برخورد با مسببان این قرارداد‌ها و سوءاستفاده‌ها شده‌اند. حتی مجلس پرونده قطوری از فساد در فوتبال تهیه کرد، اما این پرونده به جایی نرسید تا ثابت شود در نهادهای قضایی و نظارتی اراده‌ای برای برخورد و مبارزه با فساد در فوتبال وجود ندارد. همین بی‌تفاوتی و اهمال نهادهای قضایی سبب می‌شود امروز باشگاه‌های کشورمان با دست‌اندازی به بیت‌المال، به بازیکنی که حتی یک دقیقه هم بازی نکرده، پول‌های میلیاردی پرداخت کنند و تأسف‌برانگیزتر اینکه، چنین مدیرانی در فوتبال همچنان به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند و به خاطر خیانتی که به بیت‌المال می‌کنند حتی به پای میز محاکمه هم فراخوانده نمی‌شوند.

منبع: سعید احمدیان- روزنامه جوان

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۰۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟

تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس وارد مرحله عجیبی شده است.

به گزارش فارس، قرارداد حدود ۱۱ بازیکن پرسپولیس در پایان فصل به پایان خواهد رسید و این موضوع نگرانی هواداران این تیم را برای تمدید قرارداد این بازیکنان فراهم کرده است. در پی انتشار اخباری در این خصوص، مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه‌ای اعلام کرد مذاکره برای تمدید قرارداد با برخی از بازیکنانی که قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود این هفته آغاز خواهد شد.

در این بین اما موضوع عجیبی وجود دارد و آن اینکه رضا درویش با نظر چه کسی روند مذاکره برای تمدید قراردادها را انجام می‌دهد؟ وقتی هنوز تکلیف سرمربی فصل بعد مشخص نیست چرا و با چه ادله‌ای با بازیکنان برای تمدید قرارداد مذاکره می‌شود؟ چه کسی تصمیم می‌گیرد که قرارداد کدام بازیکن تمدید شود یا به کدام بازیکن براب فصل بعد نیاز نیست؟

اگر ملاک مذاکرات برای تمدید قرارداد،  نظر اوسمار ویرا باشد که قرارداد فعلی او تا پایان فصل با پرسپولیس اعتبار دارد و هنوز مشخص نیست او فصل آینده روی نیمکت پرسپولیس بنشیند. اگر قرارداد بازیکنی تمدید شد و مربی احتمالی فصل آینده (کسی به جز اوسمار ویرا) اعلام کرد بازیکنان تمدید شده را نمی‌خواهد تکلیف چیست؟

به نظر می‌رسد این اقدام رضا درویش (مذاکره برای تمدید قرارداد با چند بازیکن) اگر صحت داشته باشد و صوری نباشد برای کم کردن فشار فضای هواداری خواهد بود و گرنه هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد در شرایطی که هنوز تکلیف سرمربی فصل بعد مشخص نیست، قرارداد بازیکنی تمدید شود!

البته در این بین یک احتمال هم وجود دارد و آن اینکه مسئولان فعلی پرسپولیس برای سپردن نیمکت تیم خود به ویرا برای فصل آینده به قطعیت رسیده‌اند اما آن را بنا به دلایلی رسانه‌ای نمی‌کنند!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد
  • پیام کاپیتان بارسا: باید دو ساله تمدید کنید
  • بارسلونا با هافبک آرژانتینی قرارداد بست!
  • پرسپولیس قهرمان نشود سرمربی چه کسی است؟ | تصمیم مدیران باشگاه مشخص شد
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • آغاز مذاکرات: معاوضه رقیب سردار با ستاره ناپولی
  • کونسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد​​​​​​​
  • احمقانه است که از طارمی‌ استفاده نکنیم | او طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • کونسیسائو: طارمی جوری بازی کرد انگار قرارداد ۱۰ساله دارد
  • کنسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد