Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@03:12:40 GMT

بولت برای آخرین بار در کشورش دوید

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۶۲۸۶۲۳

بولت برای آخرین بار در کشورش دوید

اوسین بولت، دونده مشهور جامائیکایی، دوران خداحافظی اش را با آخرین مسابقه اش در کشورش آغاز کرد و در این مسابقه پیروز شد.
به گزارش جهان نيوز، دونده 30 ساله که 8 مدال طلا المپیک را در سال‌های 2008، 2012 و 2016 کسب کرده، آخرین مسابقه دو اش را در ماه آگوست و در مسابقات قهرمانی جهان در لندن برگزار خواهد کرد و ساعاتی پیش مقابل چشمان 30 هزار هوادارش در ورزشگاه کینگستون، برای آخرین بار در کشورش دوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






او پس از این مسابقه گفت: بدون مشکل دویدم. باید بگوم که خوب بود. فکر نمی‌کنم هیچگاه در دو 100 متر انقدر استرس داشتم.

بولت 100 متر را در 10.02 ثانیه دوید تا نفر اول شود و پس از آن ، دور افتخاری در ورزشگاه زد و مردم با پرچم ها و بوق های ووزلا از او حمایت کردند. رکورد دار دو 100 متر و 200 متر سپس بوسه ای به نقطه پایان بازی زد.




او در ادامه گفت: احتمالا یکی از بدترین مسابقه هایم بود زیرا مصدوم هم نیستم ولی به خاطر هواداران تمام تلاشم را کردم. از آنها به خاطر حمایتشان در این سالها ممنونم. هیچگاه انتظار این را نداشتم. می‌دانستم که در استادیوم خیلی بزرگی باید بدوم ولی فکر نمی‌کردم که این جمعیت برای حمایت از من بیایند. از همه آنها ممنونم.

آندرو هولنس، نخست وزیر جامائیکا و سباستین کوئی، رئیس فدراسیون جهانی دو و میدانی نیز از حاضرین داخل ورزشگاه بودند. بولت در این رابطه گفت: خیلی خوشحالم که می‌بینم همه اینجا حضور دارند. این نشان می‌دهد که من کارهای بزرگی برای این ورزش انجام داده ام و دیگران نیز بدین شکل از من قدردانی می‌کنند. بنابراین از شما تشکر می‌کنم و این افتخاری برای من بود که بار دیگر دو و میدانی را به اوج برگردانم و به پیروزی هایم ادامه دهم. سعی می‌کنم حتی پس از آویختن کفش هایم، به هر نحوی برای این ورزش تلاش کنم.




بولت در المپیک 2008 پکن، 2012 لندن و 2016 ریو در رشته های دو 100 متر، 200 متر و چهار در صد متر موفق به کسب مدال طلا شده است. سه گانه در سه المپیک او، پس از اینکه تست دوپینگ هم تیمی اش، نستا کارتر در دو چهار در صد متر المپیک 2008 پکن مثبت در آمد، به 8 مدال کاهش یافت. با این حال، بولت همچنان رکورد دار دو 100 متر (9.589) و 200 متر (19.19) است.

کارلوس مورگان، یکی از همشهری های بولت که به میوه فروشی مشغول است، شب گذشته برای تماشا بولت به ورزشگاه آمده بود. او پس از قهرمانی ستاره جامائیکایی در این دیدار گفت: ای کاش بولت می‌توانست 40 سال دیگر بدود. دلمان برایش تنگ خواهد شد. نمی‌دانم وقتی که او بازنشسته شود، چه بلایی سر دو و میدانی خواهد آمد. او نه تنها در جامائیکا بلکه در سرتاسر جهان محبوب است.

منبع:ورزش3

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۲۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه

محمد صلاح مصری از حضور دیر موقعش به زمین پس از رسیدن گل تساوی وستهام عصبانی بود که با یورگن کلوپ درگیر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • بلینکن هنگام ترک چین تنها توسط سفیر کشورش بدرقه شد
  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد