Web Analytics Made Easy - Statcounter

کار واقعا دشواری است اگر بخواهیم هر آنچه را که بر روی صفحه نمایش یک دستگاه اندرویدی در حال اتفاق افتادن است از راه رسمی ضبط کنیم، زیرا یک دسترسی اساسی می‌خواهد. اما اگر خاطرتان باشد در کیت‌کت بود که گوگل یک راه خیلی ساده‌تر برای انجام این‌کار معرفی کرد.

در واقع برای تصویربرداری از صفحه نمایش اندروید دو راه وجود دارد: یکی رسمی و از طریق Android debug bridge و دیگری از طریق برنامه‌های شخص ثالث.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقاله‌ای که در ادامه خواهید خواند تلاش می‌کنیم هر دو روش را به صورت کامل برایتان شرح دهیم.

راه ساده‌تر: استفاده از برنامه AZ Screen Recorder

به گزارش نامه نیوز ، با اینکه این روش غیر رسمی است، راه ساده‌تری است که در طی این مقاله با آن آشنا خواهید شد. در حال حاضر با یک نگاه به فروشگاه گوگل می‌بینید که تعداد زیادی از این مدل برنامه‌ها برای کاربران اندروید در دسترس قرار دارد. اما انتخاب ما AZ Screen Recorder بوده است، زیرا این اپلیکیشن علاوه بر سادگی تعداد زیادی آپشن و ویژگی مفید هم دارد.

این برنامه تا حدی که بتواند کارتان را راه بی‌اندازد رایگان است، اما اگر دلتان می‌خواهد که به ویژگی‌های پیشرفته آن هم دسترسی داشته باشید، باید مقدار اندکی هزینه پرداخت کنید.

برویم سر اصل مطلب. برنامه را نصب کنید. پس از نصب ظرف مدت زمان بسیار کمی همه چیز قابل دسترس خواهد بود. یک پنجره پاپ آپ بر روی صفحه باز خواهد شد که گزینه‌های بسیار مفید و کاربردی را به شما ارائه می‌دهد. گزینه‌هایی مثل، تنظیمات، اسکرین شات، رکورد (ضبط)، تصاویر و بازار. البته گزینه‌هایی که بیشتر به کارتان می‌آیند در واقع تنظیمات و رکورد هستند. یک نوار اعلانات هم برایتان مهیا می‌شود تا در صورت نیاز بتوانید به ویژگی‌های اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.


با منوی تنظیمات آغاز می‌کنیم. در این قسمت چند مورد است که نیاز به تنظیم دارد، مواردی چون رزولوشن ویدئو، نرخ فریم و موارد مشابه. البته آپشن‌های این بخش بسیارند و اگر قرار است از این برنامه زیاد استفاده کنید، زمانی را به امتحان کردن این گزینه‌ها اختصاص دهید تا زیر و بم همه چیزدستتان بی‌آید.

وقتی تنظیمات لازم را انجام دادید، نوار اعلانات را پایین بکشید و گزینه رکورد را انتخاب کنید.

پنجره‌ای باز می‌شود که در آن به ما اعلام می‌شود که قرار است هر آنچه در صفحه می‌بینیم ضبط شود. موافقت خود را اعلام کنید و منتظر باشید تا تایمر زمان آغاز کار را نشان دهد.

ضبط که تمام شد، دوباره نوار اعلانات را پایین بکشید و گزینه توقف را بفشارید. ویدئو ذخیره می‌شود و در این مقطع تنها یک پنجره ظاهر خواهد شد که می‌توانید از طریق آن تغییراتی را که می‌خواهید اعمال کنید، درغیر این صورت کار تمام است.

روش رسمی و سخت‌تر: استفاده از ADB

اگر اهل برنامه‌های شخص ثالث نیستید و ترجیح می‌دهید کارهایتان را تا آنجایی که می‌شود به صورت رسمی انجام دهید، باید ADB گوگل را روی کامپیوترتان داشته باشید.

اگر کاربر ویندوز هستید و زحمت اضافه کردن adb به PATH سیستم را به خود نداده‌اید، باید به پوشه نصب SDK بروید و پلت‌فرم ابزار adb را بی‌یابید. سپس با فشردن همزمان دکمه سمت راست موس و شیفت در منوی ظاهر شده گزینه Open PowerShell WindowHere را انتخاب کنید. البته ممکن است بر اساس نسخه‌ای از ویندوز که استفاده می‌کنید عنوان دیگری چون Open Command Prompt Here برایتان ظاهر شود .

حالا نوبت اتصال دستگاه به کامپیوتر است. البته یادتان نرود که حتما Developer Options و USB Debugging را فعال کرده باشید.

با فعال کردن اینها روی دستگاه اندرویدی، احتمالا گزینه‌ای پدیدار می‌شود که اجازه شما را برای ادامه کار می‌خواهد. تیک مربوطه را بزنید و کار را ادامه دهید.

حالا به کامپیوتر بازگردید و برای اینکه مطمئن شوید همه چیز درست پیش می‌رود دستور adb devices را تایپ کنید. اگر چیزی شبیه به آنچه در پایین می‌بینید مشاهده کردید، همه چیز خوب پیش رفته است. اما اگر به جای device کلمه unauthorized را مشاهده کردید حتما دوباره دسترسی USB Debugging را بررسی کنید.

حالا که کار درست پیش رفته است، از این دستور ساده برای فیلم گرفتن از صفحه نمایش استفاده کنید:

adb shell screenrecord /sdcard/test.mp4

البته اگر می‌خواهید محل ذخیره‌سازی را تغییر دهید، می‌توانید بخش دوم این دستور را به دلخواه عوض کنید.

این دستور تقریبا سه دقیقه‌ای به ضبط می‌پردازد و در صورت تمایل به قطع کار پیش از این مدت، می‌توانید دکمه‌های Ctrl+C را روی پنجره باز و فعال بفشارید.

در آخر این نکته را هم ذکر کنیم که این دو روش تصاویر را بدون صدا ضبط می‌کنند.


منبع : آی تی رسان

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۶۴۸۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟

مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمت‌های جدید برنامه  مدیری، به مرحله‌ی تازه‌ای نرسیده اما متوقف هم نشده است.

اختلاف‌نظرها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبه‌هایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث‌ بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روزها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.

به تازگی هم خبرهایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست؛ رئالیتی‌شویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در قالب سی‌دی و دی‌وی دی منتشر می‌شد و به عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسش‌برانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • داور فوتبال ایران: بله از باخت پرسپولیس خوشحال شدم | چرا نمی گذارید ما کری بخوانیم!
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • توضیح مدیر تراکتور در مورد کامنت جنجالی!
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • «هفت» نیامده رفت!
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس