Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:24:26 GMT

گرامیداشت ۳۱ خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۳۹۰۹۰

گرامیداشت ۳۱ خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۳۱ خردادماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران؛ وی را نماد بصیرت، معنویت و انقلابی‌گری مدافعان انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ابتدای این بیانیه آمده است: ۳۱ خردادماه سالروز شهادت شخصیتی ممتاز والهام بخش در عرصه ایمان، معنویت و عمل انقلابی در بین مدافعان انقلاب، نظام و کشور اسلامی است که رویکردها و اندیشه‌های دفاعی وی در کوران حوادث و رخدادهای پس از انقلاب اسلامی به ویژه در مصاف با ضد انقلاب در کردستان و یک سال آغازین جنگ تحمیلی تا هنگامه شهادت، نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی‌های رزمندگان اسلام داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: شهید دکتر مصطفی چمران به مدد بصیرت، ولایت‌پذیری و لبیک‌گویی به حضرت امام خمینی (ره)، پشتوانه علم‌آموزی در مراکز برجسته علمی دنیا، آشنایی با فنون نظامی و آموختن شیوه‌های جنگ‌های چریکی طی مدت فعالیت در مصر و لبنان و بکارگیری هوشمندانه و کارآمد این تجارب در عرصه رویارویی با دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران، در کانون احترام و تکریم آحاد مردم و نیروهای مسلح و رزمندگان اسلام قرار داشته و دارد.

این بیانیه، شهید چمران را الگویی ممتاز و آموزنده برای نسل جوان و مجاهدان عرصه‌های دفاع از تمامیت ارضی کشور و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی قلمداد و تصریح کرده است:با گذشت ۳۶ سال از عروج آن شهید ارجمند، مطالعه و تأمل در ابعاد و زوایای زندگی پرفروغ وی برای اقشار و آحاد مردم ایران به ویژه رزمندگان اسلام در ارتش، سپاه، بسیج و سایر مرزداران و مدافعان میهن اسلامی، عبرت‌آموز و رهگشا است.

در پایان این بیانیه با پاسداشت سی‌وششمین سالگرد شهادت آن فرمانده عارف و عامل و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و شهیدان و تأکید بر بازخوانی کارنامه درخشان و آموزنده شهید دکتر مصطفی چمران در عرصه‌های صیانت از ارزش‌های دینی و انقلاب و مصاف با جبهه ضدانقلاب و دشمنان ملت ایران تأکید شده است: در شرایطی که انقلاب اسلامی در مصاف راهبردی خود با نظام سلطه و استکبار همچنان آماج هجمه‌های گوناگون و دشمنی‌های پیچیده قرار دارد جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بصیرت، هوشمندی، ولایت‌مداری و عمل انقلابی از جنس شهید دکتر چمران است و تا هنگامی که یاد و خاطره این شهید گرانقدر و دیگر شهیدان و حماسه‌سازان تاریخ انقلاب و نظام اسلامی در جامعه ما جاری و زنده است، ملت ایران در حصار امنیت، سلامت و آرامش قرار خواهد داشت و این دستاورد ثمره و نتیجه ایمان، وحدت، پایداری و استقامت مردم عزیز ایران اسلامی در پیروی از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای عزیز و جانفشانی و فداکاری‌های شهدا و ایثارگرانی است که نام ایران اسلامی و امت سلحشور و با بصیرت را بر بلندای تاریخ معاصر ثبت نموده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ قم، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم بزرگداشت شهدای واقعه جانسوز مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ عصر امروز در محل این مدرسه علمیه برگزار شد.   گفتنی است همزمان با بیست و پنجم شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه‌السلام)، در دوم فروردین سال ۱۳۴۲، مجلس سوگواری شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله العظمی گلپایگانی در مدرسه فیضیه برگزار شد که عوامل حکومت پهلوی با برهم زدن این مراسم، به ضرب و شتم طلاب و مردم پرداختند و به طرز وحشیانه‌ای طلاب علوم دینی را به شهادت رساندند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۰ و ۱۱ خردادماه برگزار می شود
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در استان گلستان
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم