Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش بی‌باک نیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار و ضیافت افطار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران که در فضایی صمیمی برگزار شد، تاکید کرد: امروز اگر ایثار نبود ، با توجه به این همه توطئه هایی که وجود دارد، پیروز نمی شدیم، لذا تمام موفقیت های ملت ایران مرهون ایثار، فداکاری و جهاد در راه خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به فرازی از وصیت نامه مولا امیرالمومنین علی(ع) در ماه رمضان، اظهار داشت: امام علی(ع) می فرمایند که جهاد در راه خدا باید هم با نثار جان، هم با اعطای مال و هم باید با زبان باشد، لذا امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به حق و در کل جهاد با زبان بسیار اهمیت دارد.

رییس جمهور با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه غفران و عبادت است، گفت: از خدا می خواهیم که جزء انسان های سعادتمند باشیم و با روح پاک ماه رمضان را به اتمام برسانیم و در پایان این ماه به گونه ای باشد که خداوند از گناهان ما گذشته باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن مجید به پیامبر اسلام(ص) توصیه می کند که ای پیامبر به همه بندگان من بگو که خداوند از همه گناهانتان می گذرد و در این تعبیر قرآنی قید مسلمانی و حتی مومن بودن وجود ندارد و همه کسانی را که گناهی مرتکب شده و از حد عبور کرده اند، شامل می شود.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه هیچ چیزی بدتر از یأس از رحمت الهی وجود ندارد، اضافه کرد: اگر کسی بدترین گناه را مرتکب شده باشد و از بخشش خداوند مأیوس گردد در حقیقت گناه دیگری مرتکب شده است و باید همیشه به رحمت خداوند امیدوار باشیم چرا که خداوند رحمت واسعه الهی، آمرزنده، مهربان، غفور و رحیم است.

روحانی افزود: ماه رمضان بایستی انسان را برای انجام وظایف خود در برابر رسالت هایی که خداوند برای اعتلای کشور، دین و عزت بردوش او گذاشته، آماده تر کند.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه راه و باب شهادت باز است، گفت: برخی تصور می کردند که بعد از پایان جنگ تحمیلی باب شهادت به روی مردم بسته شده است در حالی که این باب باز است، فقط باید انسان برای فداکاری و ایثار آماده باشد.

روحانی افزود: نیروهای بسیج، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، کسانی که در مرزها حضور دارند و آنهایی که در مسیر علم و دانش هسته ای تلاش کرده و به شهادت رسیدند و نیز مدافعین حرم و عزیزانی که در روزهای اخیر در ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام(ره) به شهادت رسیدند، نشان می دهد که باب شهادت همچنان، باز است.

رییس جمهور گفت: اگر چه در پیشگاه خدای متعال، شهدا از درجات مختلفی برخوردار هستند، اما همه شهدا به عنوان سرمایه های بزرگ ملی، عزت، استقلال و حفظ دین و مرام کشور و ملت ایران هستند.

روحانی برای شهدا، درجات متعالی و محشور شدن در کنار شهدای کربلا و سالار شهیدان امام حسین(ع) را مسألت کرد و گفت: امیدوارم خداوند ما را پیرو و ادامه دهنده راه شهیدان قرار دهد و ما را که مسئولیت هایی بر دوش داریم در دنیا و آخرت در پیشگاه شهدا و خانواده شهیدان سربلند سازد.

رییس جمهور در ادامه پیگیری موضوع بیمه والدین شهدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: از خداوند می خواهم که خادم خوبی برای خانواده شهدا و ادامه دهنده راه شهیدان و ایثارگران باشیم.

روحانی تاکید کرد که خانواده معظم شهدا در پیشگاه خداوند جایگاه بسیار بالایی دارند و اگر مسوولان کاری برای آنان انجام می دهند ذره کوچکی در برابر کار بزرگی است که خانواده های معظم شهدا و ایثارگران انجام داده اند.

وی گفت: شبهای دهه پایانی ماه مبارک رمضان بسیار عزیز هستند و در این شبها پیوسته این دعا تکرار می شود که خدایا در این شبهای پایانی ماه مبارک ما را جزو سعادتمندان قرار بده و روح ما را با شهدا محشور کن و از گناهان ما درگذر و به ما ایمانی بده که همواره در کنار قلب و روح ما باشد؛ ایمانی که شکها را از دلها برطرف کند.

رییس جمهور اضافه کرد: در این دعا آمده است که خدایا هر چه قسمت ما کردی ما را راضی و خشنود به قسمت خودت قرار بده. این خیلی جمله و فراز مهمی است. خشنودی انسان از انجام وظیفه خیلی مهم است. اینکه انسان روزه بگیرد یا برای نماز صبح از خواب برخیزد ولی قلبا از این اعمال خشنود نباشد، خیلی متفاوت از این است که انسان آنچه انجام می دهد از روی رضای قلبی و خشنودی باشد.

روحانی با بیان اینکه کسانی پیش خداوند مقرب هستند که وظیفه خود را با خشنودی کامل انجام می دهند؛ از نماز، روزه، حج، زکات و خمس و هر آنچه خدا مقرر کرده است، اظهارداشت: اینکه مادر و پدری فرزندشان را در راه خدا تقدیم کنند، به هیچ وجه کار آسانی نیست. اگر انسان خودش برود و شهید شود خیلی آسان تر است اما وقتی خانواده ای فرزند عزیزش و چه بسیار خانواده هایی که دو ، سه و یا 4 فرزند و همسر و داماد و پدرشان در راه خدا شهید شده است، این اصلا راحت و ساده نیست.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: کسی که در برابر سختی های انجام وظیفه صبر می کند و از آنچه خداوند نصیبش کرده خشنود است، اجرش بی حساب است و هیچ فکر و وسیله ای نمی تواند ارزش آن را محاسبه کند.

در این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نماز مغرب و عشاء را به امامت دکتر روحانی اقامه کرده و روزه خود را در کنار رییس جمهور افطار کردند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا "رسول احمدسیوچ" امام جمعه موقت شهربانه در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران و مومنان شهر بانه با اشاره به مشکل و معضل و بلای خانمان سوز یاس و ناامیدی که متاسفانه سایه خود را بعضا بر جامعه ما گسترانده اظهار داشت: یکی از معضلاتی که متاسفانه موجب ویرانی زندگی خانواده ها و از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی خانواده ها شده است، یاس و ناامیدی در زندگی است؛خداوند متعال در قرآن کریم در شش جا امر فرموده که ای انسانها مایوس نشوید از رحمت و مغفرت پروردگار متعال.

وی گفت: متاسفانه یاس و ناامیدی در زندگی  موجب نابودی زندگی بسیاری از افراد و جوانان شده و بسیاری از خانواده ها را از هم پاشیده است و جوانان به دلیل اینکه از زندگی خود مایوس و ناامید شده اند و رحمت و الطاف خداوند متعال در دل آنها نفوذ نمی کند به زندگی خود پایان می دهند که از نظر شریعت اسلام کاری بسیار ناروا و ناشایست است.

ماموستا احمدسیوچ در ادامه افزود: صفت یاس و ناامیدی صفت انسان مومن و ایماندار نیست بلکه باید بسیار مواظب باشیم که این صفت انسان‌های گمراه و کافر و بی دین است.

وی به آثار یاس و ناامیدی اشاره کرد و اظهار داشت: عواقب و آثار یاس و ناامیدی که از صفات بارز کفار و گمراهان است یکی از آثار یاس و ناامیدی بی ادبی در حق پروردگار است و طبق نظر اجماع علمای اسلام، مایوس بودن عملی حرام است و فرد مرتکب از اسلام بیرون می شود و از جوانان خواست که خدای نکرده با یاس و ناامیدی در دل و درون خود ، خودشان را از اسلام بیرون نکنند و مایوس نشوند و یکی دیگر از آثار یاس این است که خداوند را به درستی نمی شناسند و همچنین یکی از عواقب یاس، زیاده روی از ترس است که نباید از رحمت و الطاف بیکران خداوند غافل شویم.

خطیب نماز جمعه شهرستان بانه تصریح کرد: عامل و مسبب یاس و ناامیدی رفاقت و دوستی با افراد ناباب و ناسالم است و یکی دیگری تعلقات به مسایل دنیوی است که شکرانه خداوند را به جای نمی آورند.

ماموستا احمدسیوچ خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم صبر پیشه کنیم و از خداوند و توکل به او غافل نشویم و در تنگناها و مشکلات از خداوند یاری بخواهیم و دلبستگی به تعلقات زندگی دنیوی یکی دیگر از مشکلات جامعه بشری است که خود از آثار مهم  یاس و ناامیدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است