Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: پیرو طرح مصوب دادگستری مبنی بر احداث مکانی برای ملاقات والدین و فرزندان طلاق و انتقال مکان انجام این مقوله از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، مرکز ملاقات والدین و فرزندان طلاق در اراک به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عبدالکریم یادگاری ظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز مهر والدین شهر اراک با اشاره به جزئیات اجرای این طرح اظهار داشت: باتوجه به اینکه فضای پاسگاه و کلانتری‌ها به‌عنوان مکانی برای وعده‌گاه دیدار و تحویل گرفتن فرزندان طلاق توسط والدین مناسب نیست، مجموعه دادگستری طرحی را باعنوان تاسیس مراکز ملاقات والدین و فرزندان طلاق ارائه داد که پس از بررسی‌های لازمه به مرحله اجرا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان بهزیستی استان مرکزی در اجرای این طرح فعالیت قابل‌ توجهی داشت که درنهایت منجر به تاسیس دو مرکز تحت عنوان مرکز ملاقات مهر والدین در شهر اراک شد، فعالیت این دو مرکز از امروز به ‌صورت رسمی آغاز می‌شود و والدینی که براساس حکم صادره دادگاه مجاز به ملاقات فرزندان خود هستند از این پس به‌جای پاسگاه و کلانتری به این مراکز مراجعه می‌کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناسی به‌منظور ترمیم و بهبودبخشی به روابط این والدین با فرزندانشان و حتی روابط آنها با یکدیگر در مقام پدر و مادر این فرزندان ارائه می‌شود.

یادگاری ادامه داد: با احداث این مراکز محیطی آرام و به‌دور از هرگونه تنش و جنجال برای ملاقات فرزندان طلاق با والدینشان به وجود آمده و ارائه خدماتی اعم از مشاوره‌های روان‌پزشکی و حضور مداوم مشاوران و مددکاران شرایط این مکان را تا حد مطلوبی ارتقاء می‌دهد.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه اکثریت ملاقات‌ها در روزهای پایانی هفته به انجام می‌رسد تخمین می‌زنیم که حجم کاری این مرکز در پایان هفته افزایش داشته باشد، همچنین این مرکز از فضاهای مطلوبی به‌منظور راحتی کودکان و بازی آنها برخوردار است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: قرارداد اجرای این طرح میان دادگستری کل استان مرکزی، بهزیستی استان مرکزی و شهرداری اراک منعقد شده که در صورت کسب نتایج مقبول از اجرای آن زمینه گسترش این مراکز در سایر شهرستان‌ها هم فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۳۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد