Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو بخش خصوصی ضمن گرامیداشت روز صنعت و معدن گفت: امروز صنعتگران با چنگ و دندان صنعت کشور را حفظ کرده اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما یحیی آل اسحاق برگزاری روز صنعت و معدن را به عنوان قدر دانی از فعالان این عرصه دانست و افزود: این عزیزان در شرایطی سخت فعالیت می کنند و با محدودیت و فشار های متعدد مواجه می باشند و این صنعت را با چنگ و دندان حفظ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رشد و توسعه و پایداری بخش صنعت و معدن نیازمند نگاهی دیگر است؛ احترام به فعالان این بخش در جای خود محفوظ است ولی اقدامات مفید نیز باید صورت گیرد و فعالیت مفید در راستای تخصیص منابع و ارزش گذاری کاری است.
آل اسحاق ادامه داد: اگر به بخش صنعت و معدن با دیدی محترمانه بنگیریم، ادبیات و شعار های خوبی سر می دهیم ولی با نگاهی مفید، باید مشکلات فعالان این بخش را بنگیریم و رفع کنیم.
این فعال بخش خصوصی تصریح کرد : هم اینک مشکل صنعت کشور مبتنی بر عدم تقاضای کالا است. یعنی محصول با تمام مشکلات و هزینه ها تولید می شود ولی تقاضا از سوی مردم وجود ندارد.
آل اسحاق خاطر نشان کرد : برای خروج صنعت از رکود و به حرکت در آوردن چرخ های آن نیازمند ایجاد تقاضا در این حوزه هستیم و دو راه پیش رو داریم. نخست اینکه قدرت خرید مردم و قدرت رقابت صنعتگران را ارتقا دهیم.
وی تسهیل صادرات و ایجاد دریچه ورود به بازار های منطقه را راهکار دوم پیش روی صنعت کشور دانست و افزود: بازار منطقه کوچک نیست ولی در حوزه صادرات با مشکلاتی رو به رو هستیم.
آل اسحاق تاکید کرد: از نظر وزنی 6 درصد واحد های صنعتی بزرگ هستند و 94 درصد کوچک و متوسط می باشند و عمده مشکلات نیز ناظر بر این 94 درصد واحد هاست.
وی ادامه داد: عمده واحد های تعطیل در شهرک های صنعتی کوچک و متوسط هستند و عموما به بانک ها بدهکار می باشند چراکه فاقد سرمایه ی در گردش هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۷۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: مشکل اصلی صنعتگران تحریم نیست، تنوع نرخ ارز ام الفساد است
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد